Kako ravnajo dobri vodje?

Avtor Maja Borštnik — 25.09.2013
Komentiraj!
Pravkar ste napredovali na višji položaj v podjetju in pod svoje okrilje dobili večje število podrejenih. Gotovo si želite, da vas bodo zaposleni upoštevali, hkrati pa tudi spoštovali. Toda, da bi to dosegli, boste morali nekoliko prilagoditi svoje obnašanje.
Kako ravnajo dobri vodje?

Kako komunicirajo dobri voditelji? (Vir slike: sxc.hu)

Boris Groysberg, ki prihaja iz Harvardske poslovne šole, nasprotuje uporabi nekoč močno priljubljenih pristopov vodenja množic. Še nedolgo nazaj so množice slepo sledile karizmatičnim, toda ostrim vodjem, kot je na primer kubanski predsednik Fidel Castro, dandanes pa je situacija povsem drugačna. Da bi lahko uspeli, meni Groysberg, morate uporabiti povsem drugačen pristop: v komunikacijo morate aktivno vključiti tudi svoje podrejene. 

Poglejmo si 7 nasvetov za izboljšanje delovnih procesov v podjetju.

Govorite le to, kar tudi zares mislite. 

Ključ do dobre komunikacije je predvsem v tem, da govorite to, kar tudi zares mislite. V kolikor boste zaposlenim zgolj napletali nešteto število praznih besed, v katere ne verjamete ali jih še sami ne razumete, zagotovo ne boste pridobili njihovega spoštovanja. In nasprotno - če boste govorili o stvareh, v katere zares srčno verjamete, bodo poslušalci tudi sami prevzeli vašo pozitivno energijo in začeli verjeti v vaše besede. 

Postavljajte pametna vprašanja. 

Kot že rečeno, zaposlene morate znati vključiti v pogovor. To lahko povsem elegantno storite tako, da jim zastavljate zanimiva vprašanja, kar jim bo dalo misliti, na dan pa bodo lahko privrele nove in nove ideje, katere lahko nato morda izkoristite za izboljšavo poslovnega procesa.

Spoznajte ljudi, s katerimi govorite. 

Tekom dni, ki jih boste preživeli na delu, boste spoznali veliko tujcev, o katerih boste vedeli zelo malo. Potrudite se, da čim prej ugotovite, kaj želijo, saj gre lahko za pomembne stranke ali investitorje. Predvsem prisluhnite njihovim željam in pripombam ter jim ponudite pomoč, v kolikor pa nastalih težav ne morete odpraviti, pa jim ponudite sočutje in razumevanje. 

Ustvarite prijetno delovno ozračje. 

Upoštevanje pomembnih rokov je za zaposlene lahko stresno. Vaša naloga je, da ustvarite prijetno delovno ozračje, ki ne bo polno stresa, saj bodo vaši podrejeni le tako učinkoviti. Tudi v primeru zastavljenih rokov s kratko časovno omejitvijo lahko delovni proces že na začetku organizirate na način, da vam na koncu ne bo zmanjkovalo časa. 

Prepričajte svoje zaposlene, da delajo za zmagovalce. 

Kot nadrejeni morate stalno izboljševati moralo v podjetju, saj bodo vaši zaposleni le tako svoje delo opravljali zagreto, hkrati pa pokazali tudi inovativnost in podjetnost, ki je v njih. To lahko storite na več načinov, zagotovo pa je priporočljivo predvsem to, da svoje zaposlene prepričate, da delajo za podjetje, ki rado zmaguje. Vsakdo namreč rad dela za institucijo, ki že ima zgrajeno ime podjetja ter ima v okolici velik ugled.

Vir: LinkedIn

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!