Kako lahko motiviramo svoje zaposlene?

Avtor Maja Borštnik — 04.02.2014
Komentiraj!
Lastniki manjših podjetij, ki so zrasla do te mere, da že zaposlujejo vsaj nekaj ljudi, se pogosto soočajo s težavo, da njihovo osebje dela ne opravlja tako dobro, kot bi ga lahko. Kako ravnati v tem primeru?
Kako lahko motiviramo svoje zaposlene?

Kako lahko motiviramo svoje zaposlene? (Vir slike: sxc.hu)

Nemalokrat se zgodi, da sicer izjemno sposobni posamezniki pri delu naletijo na velike težave, ki jih povsem presenetijo, zato se nanje, namesto da bi se odzvali premišljeno in odgovorno, zaradi strahu pred tem, da bi napravili napako, odzovejo z begom, nasprotovanjem ali pa se nanje sploh ne odzovejo.

Negotovost ali strah sta namreč velika zaviralca konstruktivnega razmišljanja, zato morate kot podjetnik, ki vodi svojo ekipo zaposlenih, poskrbeti, da se bodo v vašem podjetju počutili dobro in varno.

Pri tem lahko upoštevate nekaj spodnjih nasvetov:

Raje sprašujte, namesto da bi podajali trditve.

Če želite v svojem podjetju imeti zaposlene, ki bodo razmišljali s svojo glavo in na težave iskali rešitve, ki bodo morda nekoliko drugačne od vaših, temveč prav tako učinkovite, je priporočljivo, da jim navodila za delo podajate v vprašalni obliki, namesto v obliki trditev.

Vprašajte jih, na kakšen način bi se oni lotili določenega opravila, koga bi vključili v proces, do kakšnih težav bi lahko naleteli pri reševanju naloge ipd., nato pa jim ponudite, da svoje zamisli tudi uresničijo.

Pri vodenju bodite izredno natančni.

Veliko podjetnikov meni, da so njihova navodila, ko jih podajo zaposlenim, dovolj natančna, da jih bodo vsi zlahka razumeli. Toda pogosto temu ni tako!

Prav zaradi takšnih napak se dogaja, da zaposleni izgubljajo ogromno časa, so bolj nervozni in posledično manj učinkoviti. Bolj kot bodo vaša navodila natančna, bolje bo.

Naj se ve, da se v vašem podjetju daje velik poudarek na odgovornost.

Pogosta napaka podjetnikov je, da svojim zaposlenim ne dajo jasno vedeti, da bodo za slabo opravljeno delo in napake morali sprejeti odgovornost. Za rast in uspeh podjetja je namreč bistveno, da vaši zaposleni upoštevajo navodila, ki jim jih dajete, v nasprotnem primeru pa morate nujno ugotoviti, kaj je pri tem šlo narobe. In to čimprej.

V kolikor pa se bo kršenje vaših navodil ponavljalo tudi v prihodnosti, boste morali sprejeti določene ukrepe.

Vir: Business Insider

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!