Kako lahko stres spremenimo v nekaj pozitivnega?

Avtor Saba Resnik — 07.11.2011
Komentiraj!
Neprestano berete in poslušate, kako stres slabo vpliva na vaše zdravje, ogroža vaše razmerje s partnerjem in uničuje vašo učinkovitost na delu. Vendar, v kolikor se naučite stres obvladovati, lahko le-ta izboljša vašo produktivnost in učinkovitost.
Kako lahko stres spremenimo v nekaj pozitivnega?

Kako lahko stres spremenimo v nekaj pozitivnega? (Vir slike: sxc.hu)

Kako torej stres (za katerega ste še do nedavnega verjeli, da vam uničuje življenje) spremenite v nekaj pozitivnega?

Kaj na to temo povedo strokovnjaki?

Pisatelj in strokovnjak s področja stresa na delovnem mestu, J. Menkes meni: "Stresu se ne moremo izogniti. Živimo v svetu, ki je poln skrbi, sprememb in negotovosti - na to se morate privaditi." S. Achon, strokovnjak s področja pozitivne psihologije se strinja:"Stres je postal neizogiben del našega življenja (tako v službi, kot doma). Stres na vas lahko vpliva pozitivno ali negativno. Odvisno od tega, kako ga uporabite." Način s katerim se spopadate s stresom, vas bo ločil od ostalih in vam pripisal lastnosti vodje.

5 navodil, kako se spopasti s stresom in ga spremeniti v nekaj pozitivnega

1. Skrb je zgolj čustvo

Vsekakor se skrb povečuje s pomembnostjo, ki jo pripisujemo določeni nalogi in temu sledi tudi fizična reakcija (nervoza, povišan srčni utrip, itd.). Seveda, če naloga ne bi bila pomembna, potem vas ne bi skrbelo! Ko boste razumeli, da je skrb zgolj indikator in ne simptom (napake delovanja vašega telesa) ali napad panike, boste lažje racionalno pogledali na situacijo.

Skrb je čustvo in čustva minejo. Počakajte zgolj 5 minut in olajšanje bo prišlo samo od sebe.

2. Vse je v glavi

Ko enkrat ugotovite kaj vas muči, je čas, da spremenite svoje mišljenje. Naši možgani delujejo veliko bolje v pozitivni ali nevtralni situaciji, saj z negativizmom omejujemo naše razmišljanje. Vaša naloga je, da preidete v stanje "pozitiven in zaskrbljen", na tak način boste uspeli premleti več možnosti.

Čas je, da spremenite način razmišljanja in stres začnete jemati kot izziv in ne kot grožnje.

3. Osredotočite se na stvari, ki jih lahko kontrolirate

Vse prevečkrat posvetimo preveč časa stvarem, ki jih ne moremo spremeniti. Nikar se ne obremenjujte s stvarmi nad katerimi nimate kontrole.

Vaja:

  • Napišite dva ločena seznama in ju postavite pred sabo.
  • Prvi seznam naj ima zapisane vse stvari, ki vas obremenjujejo in jih ne morete spremeniti.
  • Drugi seznam pa naj vključuje stvari, ki vas obremenjujejo in jih lahko popravite.
  • Prvi seznam nato prezrite in se osredotočite zgolj na drugega. Na tak način se boste lažje osredotočili na svoje cilje.

4. Podpora

Pomembno je, da imate nekoga na katerega se lahko zanesete. To ne pomeni, da zaposlite nekoga, ki vam bo na voljo 24 ur na dan. Zgolj misel na to, da se na nekoga lahko zanesete, če stvari postanejo prenaporne, je dovolj, da se boste počutili bolje.

Tudi v pisarni se obdajte s pozitivnimi ljudmi in predvsem glejte, da se le-ti ne bodo pritoževali nad stvarmi, ki jih ne morejo spremeniti.

5. Vaje za spopadanje s stresom

Nikar ne čakajte na grozno situacijo. Že danes se naučite različnih tehnik sproščanja in spopadanja s stresom.

V kolikor vas je strah javnega nastopanja nikar ne čakajte na vašo prvo pomembno prezentacijo ali nastop na kongresu, takoj se vpišite v tečaj javnega nastopanja.

Vir: blogs.hbr.org

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice