Kako lahko že danes izboljšate optimizacijo na vaši strani?

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja.
Kako lahko že danes izboljšate optimizacijo na vaši strani?

Kako lahko že danes izboljšate optimizacijo na vaši strani? (Vir slike: Pixabay.com)

Slednje res drži, a je kot pri gradnji hiše potrebna dobra osnova oz. temelj, ki je v svetu optimizacije t.i. »ON-site« optimizacija.

Pri »ON-site« optimizaciji gre za spremembe na sami spletni strani, katere Googlu povedo oz. jasno prikažejo, kaj naj bi stran prikazovala. Gre torej za vstavljanje pravilne tekstovne vsebine, slikovne vsebine in video vsebin. Pri slednjih je zelo pomembno, kako jih poimenujemo, saj Google ne vidi slik in videa, temveč le prebira opise/zapise v kodi spletne strani.

Poleg vsebin je pomembna tudi tehnična optimizacija, ki zajema dobrega ponudnika gostovanja strani (da je stran čim dlje dostopna tako iskalcem, kot samim iskalnikom), da se stran čim hitreje nalaga in da je stran čim bolj uporabniku prijazna.

3 pomembne spremembe, ki jih vsak skrbnik spletnih strani lahko naredi že danes

1.) Optimizacija slikovnega gradiva na spletni strani

Kot omenjeno so slike na vaši spletni strani za Google praktično »nevidne«. Sam ne zazna točno, kaj slike prikazujejo, saj prebira zgolj »kodni zapis«, ki vašo sliko opisuje.

Prvi korak je torej že samo nalaganje (upload) slike in poimenovanje datoteke. V kolikor nalagate sliko toplotne črpalke za sanitarno vodo, naj se datoteka imenuje »toplotna-crpalka-za-sanitarno-vodo.jpg«. Tako bo Google povezal to sliko z vašo tematiko. V kolikor bo slika poimenovana »slika_1.jpg« bo enostavno predvideval, da je na sliki »slika« oz. »številka 1« sigurno pa nič v povezavi z toplotnimi črpalkami.

Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani. Predaval bo SEO strokovnjak Igor Bajsić. 

Poimenovanje datoteke pred nalaganjem je prvi korak. Kolikor vam uporabniški vmesnik urejanja spletne strani dopušča, pa lahko dodate še 2 parametra, katerima Google posveča pozornost.

Prvi parameter je t.i. »alt tag« torej »alternativna oznaka«. Pri večini vmesnikov je to zgolj prostorček, kamor vpišemo frazo, ki se bo pojavila na spletni strani, v kolikor se slika ne bo pravilno prikazala. Gre za nekakšen »back-up« v primeru težav z nalaganjem slike. Verjetno ste sami že kdaj opazili, da je namesto 5x5cm slike enostavno le obroba in zapis. Tudi slednjega Google razbere in ga poveže z sliko.

BONUS SEO NASVET #1: V kolikor je ime vaše slike »toplotne-črpalke-za-sanitarno-vodo.jpg«, vam priporočam, da v »alt tag« dodate RAZLIČICO te besede, kajti ljudje v Google vpisujejo različne opise dotične črpalke, zatorej bi pri slednji priporočal, na primer, »toplotna črpalka – sanitarna voda«. Prekomerno ponavljanje istih ključnih besed (popolnoma identičnih) lahko prej škoduje kot pripomore k višjim uvrstitvam.

Drugi parameter pa je »description« oz. »opis« slike, ki je lahko dolg par besed, par stavkov ali par odstavkov, če želite. Priporočam opis od enega do dveh stavkov unikatne vsebine, ki opisuje sliko in vsebuje vsaj 1 različico vaše ključne besede oz. dejanske vsebine slike.

2.) Interne tematske povezave na spletni strani/trgovini

Tako kot je pomembno pridobivanje zunanjih spletnih povezav, je pomembno tudi, da so vsebine znotraj same strani tematsko povezane. Pri temu ne gre le za povezave preko menijev, temveč dejanskih povezav znotraj vsebine.

Vzemimo primer spletne trgovine s čevlji. Za ključno besedo »spletna trgovina s čevlji« želimo visoko uvrščanje prve strani »www.ceveljcek.si« (izmišljeno ime). Na spletni strani imamo v ponudbi 100 različnih parov čevljev s 100 različnimi krajšimi/daljšimi opisi teh čevljev. Smiselno bi bilo, da vsaj 10-15 odstotkov teh opisov povežemo s prvo stranjo. Povežemo seveda primerne besede znotraj opisov kot npr.: »Otroški čevlji Bimbo so narejeni iz vrhunskega….« Preko besede »otroški čevlji« naj bo narejena povezava na glavno stran www.ceveljcek.si. Povezava naj bo vidna in klikabilna.

BONUS SEO NASVET #2:  Za najboljši izkoristek je smiselno povezati 10-15 odstotkov izdelkov, za katere Google že sedaj misli, da so bolj pomembni od ostalih. Kako pa naj vemo kaj Google misli?

V iskalnik enostavno vpišete ukaz:

site:vašastran.si vaša ključna beseda

V našem primeru bi to bilo npr:

Site:ceveljcek.si otroški čevlji

Google bo nato prikazal vse podstrani PO POMEMBNOSTI od prve do zadnje. V primeru, da imamo 100 izdelkov, lahko v vse zadetke na prvi strani (v kolikor gre za posamične artikle) dodamo povezavo na zgoraj omenjeni način. Priporočljivo je, da je vsaj 10 povezav unikatnih oz. da imamo 10 različnih fraz, s katerimi se vsebina povezuje. »Otroški čevlji«, »čevlji«, »čevlji za najmlajše« ipd.

3.) Izboljšanje uporabniške izkušnje in lažjega plazenja Googlovega pajka

Zadnji nasvet bo sila kratek, a nič kaj manj efektiven kot predhodnika. Googlov pajek (dejansko ime) namreč redno prepleza vašo glavno stran in določene podstrani. V kolikor ima težave pri doseganju teh strani, se tudi ne bo pretirano zmenil za njih. Tako kot uporabnik ne bo 10x kliknil na 9-to podkategorijo, da bo prišel do svojega zadetka. Bolj kot so podstrani zakopane, manjša je verjetnost, da jo bo Google zaznal oz. upošteval.

Še zadnji nasvet je torej sila enostaven: Z dvema klikoma do vseh strani.

Če uporabnika postavimo na prvo stran, mora do kateregakoli produkta, obrazca ali datoteke priti z največ dvema klikoma (brez uporabe funkcije iskanje).

Avtor članka je Igor Bajsić, SEOPRO.

Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Pridobivanje strank v tako zasičeni panogi, kot je gostinstvo, je zahtevna naloga. A gostincem je pri tem lahko v veliko pomoč svetovni splet. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje