Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!
Kako lahko že danes izboljšate optimizacijo na vaši strani? (Vir slike: Pixabay.com)
Slednje res drži, a je kot pri gradnji hiše potrebna dobra osnova oz. temelj, ki je v svetu optimizacije t.i. »ON-site« optimizacija.
Pri »ON-site« optimizaciji gre za spremembe na sami spletni strani, katere Googlu povedo oz. jasno prikažejo, kaj naj bi stran prikazovala. Gre torej za vstavljanje pravilne tekstovne vsebine, slikovne vsebine in video vsebin. Pri slednjih je zelo pomembno, kako jih poimenujemo, saj Google ne vidi slik in videa, temveč le prebira opise/zapise v kodi spletne strani.
Poleg vsebin je pomembna tudi tehnična optimizacija, ki zajema dobrega ponudnika gostovanja strani (da je stran čim dlje dostopna tako iskalcem, kot samim iskalnikom), da se stran čim hitreje nalaga in da je stran čim bolj uporabniku prijazna.
3 pomembne spremembe, ki jih vsak skrbnik spletnih strani lahko naredi že danes
1.) Optimizacija slikovnega gradiva na spletni strani
Kot omenjeno so slike na vaši spletni strani za Google praktično »nevidne«. Sam ne zazna točno, kaj slike prikazujejo, saj prebira zgolj »kodni zapis«, ki vašo sliko opisuje.
Prvi korak je torej že samo nalaganje (upload) slike in poimenovanje datoteke. V kolikor nalagate sliko toplotne črpalke za sanitarno vodo, naj se datoteka imenuje »toplotna-crpalka-za-sanitarno-vodo.jpg«. Tako bo Google povezal to sliko z vašo tematiko. V kolikor bo slika poimenovana »slika_1.jpg« bo enostavno predvideval, da je na sliki »slika« oz. »številka 1« sigurno pa nič v povezavi z toplotnimi črpalkami.
Vabimo vas na delavnico Optimizacija spletnih strani. Predaval bo SEO strokovnjak Igor Bajsić.
Poimenovanje datoteke pred nalaganjem je prvi korak. Kolikor vam uporabniški vmesnik urejanja spletne strani dopušča, pa lahko dodate še 2 parametra, katerima Google posveča pozornost.
Prvi parameter je t.i. »alt tag« torej »alternativna oznaka«. Pri večini vmesnikov je to zgolj prostorček, kamor vpišemo frazo, ki se bo pojavila na spletni strani, v kolikor se slika ne bo pravilno prikazala. Gre za nekakšen »back-up« v primeru težav z nalaganjem slike. Verjetno ste sami že kdaj opazili, da je namesto 5x5cm slike enostavno le obroba in zapis. Tudi slednjega Google razbere in ga poveže z sliko.
BONUS SEO NASVET #1: V kolikor je ime vaše slike »toplotne-črpalke-za-sanitarno-vodo.jpg«, vam priporočam, da v »alt tag« dodate RAZLIČICO te besede, kajti ljudje v Google vpisujejo različne opise dotične črpalke, zatorej bi pri slednji priporočal, na primer, »toplotna črpalka – sanitarna voda«. Prekomerno ponavljanje istih ključnih besed (popolnoma identičnih) lahko prej škoduje kot pripomore k višjim uvrstitvam.
Drugi parameter pa je »description« oz. »opis« slike, ki je lahko dolg par besed, par stavkov ali par odstavkov, če želite. Priporočam opis od enega do dveh stavkov unikatne vsebine, ki opisuje sliko in vsebuje vsaj 1 različico vaše ključne besede oz. dejanske vsebine slike.
2.) Interne tematske povezave na spletni strani/trgovini
Tako kot je pomembno pridobivanje zunanjih spletnih povezav, je pomembno tudi, da so vsebine znotraj same strani tematsko povezane. Pri temu ne gre le za povezave preko menijev, temveč dejanskih povezav znotraj vsebine.
Vzemimo primer spletne trgovine s čevlji. Za ključno besedo »spletna trgovina s čevlji« želimo visoko uvrščanje prve strani »www.ceveljcek.si« (izmišljeno ime). Na spletni strani imamo v ponudbi 100 različnih parov čevljev s 100 različnimi krajšimi/daljšimi opisi teh čevljev. Smiselno bi bilo, da vsaj 10-15 odstotkov teh opisov povežemo s prvo stranjo. Povežemo seveda primerne besede znotraj opisov kot npr.: »Otroški čevlji Bimbo so narejeni iz vrhunskega….« Preko besede »otroški čevlji« naj bo narejena povezava na glavno stran www.ceveljcek.si. Povezava naj bo vidna in klikabilna.
BONUS SEO NASVET #2: Za najboljši izkoristek je smiselno povezati 10-15 odstotkov izdelkov, za katere Google že sedaj misli, da so bolj pomembni od ostalih. Kako pa naj vemo kaj Google misli?
V iskalnik enostavno vpišete ukaz:
site:vašastran.si vaša ključna beseda
V našem primeru bi to bilo npr:
Site:ceveljcek.si otroški čevlji
Google bo nato prikazal vse podstrani PO POMEMBNOSTI od prve do zadnje. V primeru, da imamo 100 izdelkov, lahko v vse zadetke na prvi strani (v kolikor gre za posamične artikle) dodamo povezavo na zgoraj omenjeni način. Priporočljivo je, da je vsaj 10 povezav unikatnih oz. da imamo 10 različnih fraz, s katerimi se vsebina povezuje. »Otroški čevlji«, »čevlji«, »čevlji za najmlajše« ipd.
3.) Izboljšanje uporabniške izkušnje in lažjega plazenja Googlovega pajka
Zadnji nasvet bo sila kratek, a nič kaj manj efektiven kot predhodnika. Googlov pajek (dejansko ime) namreč redno prepleza vašo glavno stran in določene podstrani. V kolikor ima težave pri doseganju teh strani, se tudi ne bo pretirano zmenil za njih. Tako kot uporabnik ne bo 10x kliknil na 9-to podkategorijo, da bo prišel do svojega zadetka. Bolj kot so podstrani zakopane, manjša je verjetnost, da jo bo Google zaznal oz. upošteval.
Še zadnji nasvet je torej sila enostaven: Z dvema klikoma do vseh strani.
Če uporabnika postavimo na prvo stran, mora do kateregakoli produkta, obrazca ali datoteke priti z največ dvema klikoma (brez uporabe funkcije iskanje).
Avtor članka je Igor Bajsić, SEOPRO.