Kako motivirati zaposlene?

Avtor Maja Borštnik — 04.10.2013
Komentiraj!
Direktor se velikokrat znajde v situaciji, ko njegovi zaposleni niso motivirani in dela ne opravljajo dovolj dobro. Za to mora poskrbeti sam, saj je njegova naloga, da zaposlene pripravi in navduši za delo, da so kar najbolj produktivni.
Kako motivirati zaposlene?

Kako motivirati zaposlene? (Vir slike: sxc.hu)

Podjetje mora v današnjem svetu z razmeroma majhno ekipo opraviti veliko dela, da bi lahko ostalo konkurenčno na trgu, zato je nujno, da so vsi zaposleni pripravljeni delati in, da delo opravljajo kvalitetno.

Daniel Pink, avtor knjižne uspešnice "Drive", kjer piše na temo motiviranja zaposlenih, je mnenja, da zaposleni delo najbolje opravljajo, ko jim je puščena določena stopnja avtonomije, ko so jim ponujene priložnosti in znanje, pa tudi, ko menijo, da bo njihovo delo pustilo vidne sledi v podjetju. Zagovarja tudi Googlovo metodo, po kateri zaposlenim dovolijo, da en dan v tednu na delovnem mestu razvijajo projekt, ki so si ga sami zamislili.

Da bi lahko vaše podjetje dobro poslovalo, morate najprej zgraditi dobro podjetniško ekipo, zato morate biti previdni, ko iščete nov delovni kader. Pri zaposlovanju morate namreč izbrati inteligentne, energične in inovativne kandidate, nato pa jih posaditi na njim najbolj primerno delovno mesto. 

Zaposleni so si med sabo zelo različni, zato poglejmo, na kakšne načine lahko različne posameznike prepričamo, da bi delali zbrano in zavzeto.

1. Analitični tip zaposlenega: Zaposleni, ki so izraziti analitičarji, radi slišijo, da delajo na pomembnem projektu. Ker radi pustijo viden pečat v podjetju, so to večinoma dobri in zagreti delavci. Toda previdno - v kolikor so sami opravili večino dela na nekem projektu, ne pričakujte, da bodo kipeli od zadovoljstva, če boste za to nagradili celotno ekipo. 

2. Strukturni tip zaposlenega: Takšni posamezniki radi slišijo, da je njihovo delo pripomoglo k napredku podjetja. Ko delo opravijo dobro, pričakujejo pisno zahvalo, zato je najprimerneje, da jim pošljete elektronsko pošto, v kateri se jim zahvaljujete za vso pomoč. 

3. Socialni tip zaposlenega: Posamezniki, ki so izrazito družbeno usmerjeni, radi slišijo, da so pripomogli k napredku projekta, na katerem so delali. V kolikor boste izrazili zaupanje v njihove sposobnosti, se bodo za vas še toliko bolj potrudili. Najraje imajo, če jih nagradite osebno, in v večini primerov jim bo dovolj že lepa gesta, ki jim bo povedala, da ste se spomnili nanje. 

4. Inovativni delavci: Zanje je najpomembnejše, da ekipa doseže cilj, za katerega je delala ves ta čas. V primeru nagrajevanja, pa imajo veliko raje nekonvencionalno in domiselno nagrado.

5. Tihi delavci: Ker gre za osebe, ki ne marajo veliko drame, vam bodo najbolj hvaležni, če jih pohvalite v zasebnosti svoje ali njihove pisarne. 

6. Ekspresivni delavci: Takšni delavci so najbolj motivirani takrat, ko vedo, da ste jim vedno na voljo za nasvete. Ko pa jih boste želeli nagraditi za dobro delo, to storite javno in pompozno, kot se le da.

7. Mirni delavci: Gre za osebe, ki nimajo rade sprememb. Nikoli ne bodo zahtevali napredovanja ali nagrade, zato je na vas, da opazite njihov dosežek in jih nagradite.

8. Neodvisni misleci: Takšni delavci bodo močno motivirani, če se bodo strinjali z vašimi zamislimi. Radi imajo, da jih nagradite na način, ki so si ga zamislili sami, in to čimprej. 

9. Ekipni člani: Zaposleni, ki so izrazito fokusirani ekipni delavci, bodo zelo motivirani le ob vodstvu dobrega ekipnega vodje. V nasprotnem primeru lahko delajo veliko napak. Ko bo čas za nagrade, bodo to dobro vedeli, nikoli pa ne bodo pozabili na morebitno obljubljeno nagrado, na katero ste pozabili.

10. Fleksibilni delavci: Gre za osebe, ki se znajo prilagajati ekipi, a le, če projekt ne krši njihovih moralnih prepričanj in verovanj. Takšne osebe bodo vesele kakršne koli nagrade. 

Vir: Inc.com

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!