Kako naj bi Mayerjeva privarčevala dragocene milijone

Avtor Maruša Žibert — 09.02.2016
Komentiraj!
Marissa Mayer, ki je na čelu Yahooja, je predstavila podrobnejši načrt, kako naj bi rešila podjetje, hkrati privarčevala in ponovno ustvarila dobičkonosno podjetje. S takšnim namenom je na čelo podjetja prišla štiri leta nazaj, a kot kaže njene poteze niso uspešne.
Kako naj bi Mayerjeva privarčevala dragocene milijone

Marissa Mayer napoveduje nova odpuščanja (Vir slike: YouTube).

Podjetje je potrdilo, da bo odpustilo še 15 odstotkov svoje trenutne delovne sile, kar pomeni okoli 1.600 ljudi, zaprli bodo pet pisarn, in sicer v Dubaju, Mexico Cityju, Buenos Airesu, Madridu in Milanu. Ostalo bo okoli 9 tisoč zaposlenih oziroma približno 40 odstotkov zaposlenih manj kot leta 2012.

Pravzaprav varčevanje in nižanje stroškov prihaja vsaj tri leta prepozno. V skoraj dvournem nagovoru je Marissa Mayer predstavila načrt, kako poenostaviti delovanje podjetja in se osredotočiti na področja, ki bi jim prinesla rast in prihodke. Med napovedovanjem svetle prihodnosti pa je vendarle priznala tisto, kar je bilo predvsem investitorjem že nekaj časa jasno: da se je podjetje znašlo v pravi zmedi. »Vsem je jasno, da je naša situacija kompleksna,« je dejala. Kompleksna pa bo tudi njihova strategija za povečanje vrednosti podjetja.

Težava je tudi v tem, da se je večina delničarjev odločila, da je tudi najboljša različica Yahooja brez vrednosti. Njegova tržnost vrednost je danes ocenjena na okoli 27 milijard dolarjev. Časa za izboljšanje je bilo na pretek. Ko je v prostore Yahooja vstopila leta 2012, ji je Marc Andreessen svetoval, naj takoj odpusti okoli 10 tisoč od okoli 18 tisoč delavcev. V ta korak je zdaj primorana.

Investitorji ji očitajo, da se je, namesto da bi odpuščala, raje podala v negotove vode in trošila denar tam, kjer ga ne bi smela. Tako je recimo dobro milijardo porabila za nakup Tumblrja, ki ga je zdaj ocenila za nespametno potezo. Stran, ki jo je Yahoo kupil leta 2013 za 1,1 milijona dolarjev, po njenih besedah ni prinesla takšnega uspeha, kot so ga prvotno načrtovali.

Očitali so ji tudi nakup pravic za TV oddajo Community, ki je bila pozneje odpovedana, med bolečimi očitki pa je bila tudi zaposlitev Katie Couric, ki je letno prejemala 10 milijonov dolarjev plače. Njen doprinos podjetju namreč ni bil premo sorazmeren prejeti plači.

Kot da kritik ni bilo dovolj, so investitorji odprli še zgodbo iz medijev. Ti so namreč poročali, da je Mayerjeva za zabave namenila 7 milijonov dolarjev in 450 milijonov dolarjev na leto za hrano delavcev. Mayerjeva je kritike zavrnila, dejala je, da so bile te ocene pomnožene s faktorjem tri. A vseeno, če znesek delimo s tri - zabava, za katero se nameni 2 milijona dolarjev, tudi za več kot 10 tisoč zaposlenih, se sliši precej ekstravagantna, so kritični ameriški mediji.

Z novim načrtom, zlasti z odpuščanji, naj bi Yahoo letno privarčeval okoli 400 milijonov dolarjev, prva odpuščanja naj bi se zgodila že v prvem četrtletju letošnjega leta. Vse več je govora tudi o prodaji nestrateškega premoženja, omenja se prodajo patentov in nepremičnin. Z omenjeno prodajo naj bi Yahoo zaslužil vsaj milijardo dolarjev. Na račun omenjenega načrta naj bi podjetje doseglo pospešeno rast že prihodnje leto oziroma leto pozneje.

Yahoojevi deli oziroma storitve naj bi v kratkem dobile nov fokus (ali pa jih bodo enostavno ugasnili), tako bosta spremembe doživeli tudi storitvi Flickr in Answers, z vidika uporabnika se bodo bolj osredotočili na področje novic, športa, življenjskega sloga in financ, in sicer zlasti na razvitih trgih, kot so ZDA, Kanada, Nemčija, Velika Britanija, Hong Kong, Tajvan. Za oglaševalce bo prilagodil svoji glavni ponudbi Gemini in BrightRoll.

Yahoojevi prihodki so se v zadnjem četrtletju glede na enako obdobje leto prej povečali za 1,6 odstotka na 1,27 milijarde dolarjev, a ob tem je podjetje utrpelo 4,43 milijarde dolarjev izgube. V enakem obdobju lani je podjetje zabeležilo 166,3 milijona dolarjev dobička.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice