Kako naj socialni podjetniki premagajo konkurenco?

Avtor Maja Borštnik — 11.09.2012
Komentiraj!
Socialno podjetništvo je v Sloveniji še v povojih, medtem ko je v tujini že močno razvito. Od ostalih podjetij se socialno podjetje razlikuje po tem, da osnovni namen njegove ustanovitve ni ustvarjanje dobička, ampak služenje širši javnosti.
Kako naj socialni podjetniki premagajo konkurenco?

Kako naj socialni podjetniki premagajo konkurenco? (Vir slike: sxc.hu)

Prvotni namen socialnega podjetja je skrb za javni interes, za večjo kakovost življenja ljudi, za solidarnost in razvoj dobrih odnosov med ljudmi ter odpravo dela na črno.

V Sloveniji je možnost ustanovitve socialnega podjetja postala realna šele s sprejetjem Zakona o socialnem podjetništvu (ZSocP), ki je v veljavo prišel s 1. januarjem 2012. Po drugi strani pa je socialno podjetništvo v tujini že močno razvito in čedalje bolj razširjeno. Temu primerno velika je tudi konkurenca, s katero se soočajo socialni podjetniki.

V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj nasvetov, kako uspeti v svetu socialnega podjetništva in kako premagati konkurenco, preden vas izrinejo iz poslovnega sveta.

1. Dobro preučite, kaj socialno podjetništvo sploh pomeni

V tujini so že močno razširjeni razni študijski programi, ki ponujajo izobrazbo na področju socialnega podjetništva. Obstajajo tudi tečaji, ki združujejo ljudi, kateri si želijo boljši svet brez lačnih, žejnih in brezdomnih ljudi. Z udeleževanjem podobnih srečanj lahko spoznate svojo bodočo ekipo sodelavcev, ki vam bodo pomagali tudi kasneje v podjetju.

2. Povežite se z ljudmi, ki vam lahko pomagajo

Močne poslovne povezave se velikokrat izkažejo za ključne za uspeh podjetja. V tujini niso redke mednarodne konference, na katerih poteka mreženje socialnih podjetnikov. Močne vezi z neprofitnimi organizacijami lahko vzpostavite tudi prek prostovoljnega dela, ki vas bodo v zameno za pomoč morda tudi ustrezno izobrazile.

Socialno podjetje (so.p.) je oblika podjetniške dejavnosti, ki v Evropski uniji zaposluje že okrog 10 odstotkov delavcev!

3. Razmislite o spremembi kariere

Imate morda že podjetje, pa razmišljate o preoblikovanju v socialno podjetje? Tovrstna preoblikovanja v tujini niso redkost, porast lahko sčasoma pričakujemo tudi v Sloveniji. Trenutna ekonomska situacija je omenjene spremembe sicer nekoliko upočasnila, a sčasoma se bodo razmere zagotovo izboljšale.

4. Izboljšajte svojo predstavitev

Odlična predstavitev podjetja je ključnega pomena za uspešno pridobivanje investitorjev in sodelavcev. A pomembno je, da ohranite realen pogled na svet in na to, kar lahko zares dosežete. Ključ za dobro predstavitev je natančno poznavanje svojega podjetja, konkurence in panoge nasploh. Več o tem, kako napraviti čimboljšo predstavitev, si preberite v članku Podjetnica, ki zmaga na vsakem startup tekmovanju >>

Vir: Young Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!