Kako naj socialni podjetniki premagajo konkurenco?
Prvotni namen socialnega podjetja je skrb za javni interes, za večjo kakovost življenja ljudi, za solidarnost in razvoj dobrih odnosov med ljudmi ter odpravo dela na črno.
V Sloveniji je možnost ustanovitve socialnega podjetja postala realna šele s sprejetjem Zakona o socialnem podjetništvu (ZSocP), ki je v veljavo prišel s 1. januarjem 2012. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj nasvetov, kako uspeti v svetu socialnega podjetništva in kako premagati konkurenco, preden vas izrinejo iz poslovnega sveta.
1. nasvet: Dobro preučite, kaj socialno podjetništvo sploh pomeni
V tujini so že močno razširjeni razni študijski programi, ki ponujajo izobrazbo na področju socialnega podjetništva. Obstajajo tudi tečaji, ki združujejo ljudi, kateri si želijo boljši svet brez lačnih, žejnih in brezdomnih ljudi. Nekaj takšnih izobraževanj je na voljo že v Sloveniji. Z udeleževanjem na takšnih in podobnih srečanjih lahko spoznate svojo bodočo ekipo sodelavcev, ki razmišljajo na podoben način kot vi.
2. nasvet: Povežite se z ljudmi, ki vam lahko pomagajo
Močne poslovne povezave se velikokrat izkažejo za ključne za uspeh podjetja. V tujini niso redke mednarodne konference, na katerih poteka mreženje izključno socialnih podjetnikov. Močne vezi s socialnimi, neprofitnimi organizacijami lahko vzpostavite tudi prek prostovoljnega dela, ki vas bodo v zameno za pomoč morda tudi ustrezno izobrazile.
3. nasvet: Razmislite o spremembi kariere
Imate morda že podjetje, pa razmišljate o preoblikovanju v socialno podjetje? Tovrstna preoblikovanja v tujini niso redkost, porast lahko sčasoma pričakujemo tudi v Sloveniji. Trenutna ekonomska situacija je omenjene spremembe sicer nekoliko upočasnila, a sčasoma se bodo razmere zagotovo izboljšale.
4. nasvet: Izboljšajte svojo predstavitev
Odlična predstavitev podjetja je ključnega pomena za uspešno pridobivanje investitorjev in sodelavcev. A pomembno je, da ohranite realen pogled na svet in na to, kar lahko zares dosežete. Ključ za dobro predstavitev je natančno poznavanje svojega podjetja, konkurence in panoge nasploh.