Kako najti dobre tržnike? 2. del

Tržniki so nedvomno najbolj nepogrešljiv člen vsakega podjetja, ki želi dobro prodati svojo storitev ali pa jo še razširiti. Kadroviki se vedno znova srečujejo s problemom zaposlovanja novih tržnikov. Kako jih prepoznati in katere so njihove lastnosti, pa v nadaljevanju.
3. generacija 100 top tržnikov - brezplačna predstavitev + darilo!

Prejšnjič smo spoznali, zakaj nekateri najboljši tržniki na drugem področju ne prodajajo tako dobro, kaj vključuje proces prodaje in zakaj moramo prodajni proces dobro poznati. Danes si preberite, kako prepoznati dobre tržnike in njihove lastnosti.

Kako lahko prepoznamo dobre tržnike?

Ko iščemo dobrega tržnika, nas prvenstveno zanima njegova mentalna naravnanost – njegov ‘mindset’. Zna pravilno razmišljati? Ali razume, da bo prodaja uspešna samo, če bo kreiral pravo prodajno okolje za prodajo? Se zaveda, kaj mora pripraviti, preden se loti kontaktiranja strank? Zna analizirati lasten prodajni pristop in produkt, ga primerjati s konkurenco in najti tiste lastnosti našega produkta, ki mu dajo dovolj prodajne prednosti, da lahko uspešno zaključi prodajo? Zna iskati potencialne nove prodajne kanale in izboljšati obstoječe?

Dober tržnik se zaveda, da je velik del končne prodaje skrit v pristopu k prodaji. Ne bo brezglavo ponavljal en prodajni proces, če vidi, da le-ta ne prinaša zadovoljivih rezultatov, ampak se bo ustavil, premislil postopek prodaje, ga preoblikoval in poskusil nove prodajne pristope.

Lastnosti dobrih tržnikov

Dobri tržniki imajo določene skupne lastnosti ne glede na to, v katerih podjetjih delujejo ali kakšne produkte prodajajo:

  1. Znajo hitro vzpostaviti dober odnos – so zabavni, prijetni sogovorniki, poslušajo stranke, zapomnijo si stvari, ki so strankam pomembne. So energični, njihova pozitivnost izžareva iz njihovega obnašanja in govora
  2. So ciljno naravnani – vedo, kaj so njihovi cilji in kako jih doseči. Znajo upravljati s svojim časom in določiti prioritete svojega dela. So vztrajni in konsistentni pri doseganju svojih ciljev
  3. Znajo vzdrževati stike s strankami – zavedajo se, da je večina prodaj dosežena šele po večkratnem komuniciranju s stranko in v nekaj mesecih (letih) od prvega kontakta. Zato znajo ostajati v stikih s stranko in stalno poglabljati medsebojni odnos. Vedo, da ljudje kupujemo od ljudi, ki jih poznamo in so nam všeč, zato želijo ustvariti čim boljši odnos s stranko.
  4. Rešuje probleme stranke – njegova motivacija je s prodajo rešiti problem stranke – zna poslušati stranko, analizirati njene probleme in poiskati rešitev zanje.
  5. Investirajo vase – zavedajo se, da se morajo nenehno izpopolnjevati v prodaji in spremljati novosti v svoji industriji, če želijo uspešno opravljati svoje delo. V izpopolnjevanje so pripravljeni vlagati svoj denar in svoj čas. Zanima ga osebna rast, nenehno išče nove načine prodaje in nove prodajne pristope.
  6. Štiri prepričanja dobrega tržnika – dober tržnik verjame:
  • vase,
  • v svoje podjetje,
  • v svoj produkt,
  • da bo stranka z nakupom njegovega produkta pridobila – bo na boljšem kot pred nakupom.

Največja kvaliteta tržnika

Večinoma trženje v podjetjih poteka po principu – tržnik dobi prodajne materiale in listo (potencialnih) strank. Tržnik se loti dela in kontaktira stranke. Če prodaja ne gre, tržnik kontaktira še več strank. Dodatni trud pogosto ne prinese vidnejšega dodatnega uspeha. Dober tržnik je sposoben analize svojega dela.

Kadar mu prodaja ne gre, se je sposoben ustaviti in analizirati potencialne probleme slabe prodaje:

  • Problem je v produktu – je produkt dober / primerljiv s konkurenco? Ali stranka z njim dobi koristi,ki jih je pričakovala?
  • Problem je v meni – uporabljam pravi pristop, prave prodajne kanale? Predstavljam prave koristi strankam? Kontaktiram prave potencialne stranke?
  • Problem je v pristopu – je produkt pravilno zapakiran, smo našli prave unikatne prednosti produkta in privlačne prodajne ponudbe? Uporabljamo prave prodajne kanale? Smo svoj produkt dovolj distancirali od konkurence, tako da potencialne stranke vedo, kaj je pri nas boljšega, bolj uporabnega, privlačnejšega?

Pogoste napake pri kadrovanju tržnikov

Podjetja v procesu zaposlovanja novih tržnikov pogosto napravijo katero izmed naslednjih napak:

  1. Naša industrija je specifična – potrebujemo tržnika s specifičnimi preteklimi delovnimi izkušnjami iz naše industrije. Dober delodajalec se zaveda, da zaposlovanje dobrih tržnikov pomeni iskanje kandidatov s pravimi vrednotami, motivacijo, ustreznimi prodajnimi kompetencami, ustrezno osebnostjo, sposobnostjo empatije, sposobnostjo vključevanja v delovno okolje podjetja in ne nujno z izkušnjami iz naše industrije. Ustreznega kandidata namreč lahko naučimo specifike naše industrije, obratno pa je veliko težje – osebo, ki pozna našo industrijo, naučiti pravega prodajnega razmišljanja in sposobnosti prodajanja.
  2. Prvi vtis ni vse – če prvo srečanje s kandidatom na nas ne pusti vtisa, to še ne pomeni, da bi bil kandidat slab tržnik. Včasih se lahko zgodi obratno – kandidat pusti ‘predober’ prvi vtis, kar nujno ne garantira njegove prodajne uspešnosti. Naša končna ocena primernosti kandidata bi morala biti sestavljena iz našega vtisa o kandidatu, njegovih preteklih delovnih uspehov in rezultatov psihometričnih testiranj.
  3. Zaposluje naj prava oseba – prodajnika bi morala zaposliti oseba, ki se spozna na celoten proces prodaje v podjetju – samo ta oseba natančno ve, kaj delo dejansko zahteva in kakšne osebnostne lastnosti in veščine mora imeti primeren kandidat.

Imate tržnika z dobrim potencialom? Bi želeli, da ga hitro razvije, vam nosi več denarja, hkrati pa mu želite dokazati, da ima prihodnost v vašem podjetju? Potem ga vključite v program 100 Top tržnikov. Slovenski marketinški guru Aleš Lisac v sodelovanju z MojeDelo.com pripravlja intenzivni 3-mesečni program celovitega usposabljanja tržnikov. S prakso in teorijo nabit program bo oblikoval odlične tržnike!

Brezplačna predstavitev programa 100 top tržnikov bo v ponedeljek, 22.8.2011, ob 17.00, v Tehnološkem parku v Ljubljani.

Več informacij in prijavnica >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje