Kako napisati odličen življenjepis

Avtor Sponzorirano — 14.09.2016
Komentiraj!
Veliko podjetij pri prvem izboru kandidatov za službo uporablja računalniške programe. Vendar pa morate v končni fazi s svojim življenjepisom navdušiti posameznike z resničnimi čustvi, izkušnjami, hobiji … Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, kako napisati odličen življenjepis.
Kako napisati odličen življenjepis

Pri pisanju življenjepisa upoštevajte predstavljene nasvete. (Vir slike: Picjumbo)

1. Dolžina

Če je le mogoče, svoj življenjepis omejite na največ eno stran. Kadroviki v podjetjih se v le šestih sekundah odločijo, ali jim je nek življenjepis všeč ali ne. Če jih pritegne, ga bodo prebrali bolj podrobno. Če pa jim ni všeč – je na vrsti naslednji.

2. Oblikovanje

Oblikovanje življenjepisa potencialnemu delodajalcu pove, kako delujejo vaši možgani in kako organizirate svoje ideje. Če se odločite za inovativno obliko življenjepisa, bodite pozorni, da kljub vsemu ne zaidete preveč z ustaljene poti – pri tem namreč tvegate, da bo vaš življenjepis nerazumljiv in nejasen.

3. Kvaliteta pisanja

Kadroviki takoj zavržejo življenjepise, ki vsebujejo pravopisne napake. Kvaliteta pisanja pa ne zajema le preprostih pravopisnih in slovničnih napak. Sposobnost pisanja in predstavljanja podatkov na jasen, koherenten in razumljiv način je pomembna kompetenca za marsikatero delovno mesto, ne samo za pisce prispevkov.

Slovnična pravilnost je pomembna za vsa podjetja, saj zagotavlja kredibilnost blagovne znamke. Še posebej na internetu (v blogih, na Facebooku, v elektronskih sporočilih, na spletni strani podjetja) so besede vaše edino orodje in orožje. Potencialne stranke bodo podjetje presojale tudi po tem, ali njegovi zaposleni pravilno uporabljajo rodilnik in dvojino.

Kadroviki so pozorni na slovnično pravilnost življenjepisov tudi iz drugih razlogov. Vsi kandidati v svoje življenjepise zapišejo, da so natančni in zanesljivi. Pravilen zapis besed, slovnična pravilnost in primerne stavčne strukture pa takšne trditve potrjujejo v praksi.

Iščete lektorja? Pridobite istočasno več ponudb tukaj >>

4. Izobrazba

Odgovor na vprašanje, koliko pozornosti morate v svojem življenjepisu nameniti svoji izobrazbi, ni preprost. V večini primerov mora vaša izobrazba vsaj v grobem ustrezati delovnemu mestu, ki ga želite zasesti. Nekatera podjetja pa iščejo le delavce z določeno stopnjo dosežene izobrazbe – pri tem smer vašega študija ni tako pomembna.

Tri do pet let po zaključku šolanja lahko podatke o svoji izobrazbi prestavite na dno svojega življenjepisa, saj bodo za večino delodajalcev bolj pomembne vaše pretekle poklicne izkušnje. Če pa je za delovno mesto še vedno pomembna vaša stopnja izobrazbe ali študijska smer, izpostavite informacije o tem.

5. Podjetja in nazivi

Kadroviki si bodo z zanimanjem ogledali vaše pretekle poklicne izkušnje – tako podjetja, v katerih ste bili zaposleni, kot delovna mesta, ki ste jih tam zasedali. Pri tem lahko nazive svojih prejšnjih delovnih mest deloma prilagodite želeni poziciji, vendar pri tem pazite, da si ne boste pripisali položaja, ki ga v resnici niste zasedali.

6. Alineje

Pri naštevanju delovnih mest, ki ste jih zasedali v preteklosti, ne pozabite na naloge, ki ste jih opravljali, kompetence, ki ste jih pridobili; omenite tudi svoje največje dosežke. Pri tem ne pozabite, da kadroviki le na hitro preletijo prejete življenjepise, zato ne pišite celih odstavkov, temveč pomembne informacije zapišite v obliki alinej.

7. Datumi zaposlitev

Kadroviki so pri pregledovanju življenjepisov pozorni na kratkotrajne zaposlitve in dolge premore med posameznimi zaposlitvami. Če ste neko delovno mesto zasedali le nekaj mesecev ali če se med vašimi zaposlitvami pojavi več kot šestmesečen premor, na kratko pojasnite razloge. Pri tem lahko preprosto zapišete, da ste potovali, si vzeli nekaj časa za družinske obveznosti ipd.

8. Interesi in hobiji

Glede na značilnosti podjetja ali delovnega mesta, ki ga želite zasesti, se odločite, ali boste v svoj življenjepis vključili svoje interese in hobije. Razmislite, kakšne zaključke o vas, vaši osebnosti in vaših navadah lahko potencialni delodajalec oblikuje na podlagi vaših hobijev. Če se na primer ukvarjate z adrenalinskimi športi, lahko to pomeni, da radi tvegate – za nekatera delovna mesta je to pozitivna lastnost, spet za druga lahko predstavlja nezaželeno značilnost.

Viri: Harvard Business Review, HubSpot

Za diplomsko delo ste najeli lektorja. Ni dvoma, da ga morate tudi za vaš CV. Z enim klikom lahko pridobite več nezavezujočih ponudb hkrati. Zahtevajte jih tukaj >>

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice