Kako pisati izjemno zaposlenim direktorjem?

Avtor Maruša Žibert — 20.02.2015
Komentiraj!
Imate idejo za sodelovanje, ki bi jo želeli predstaviti enemu od direktorjev. Čeprav imate njegov elektronski naslov, pa veste, da za vsako ceno vseh prejetih elektronskih sporočil ne bo odprl. Kako torej oblikovati sporočilo, ki ga bo premamilo k odprtju?
Kako pisati izjemno zaposlenim direktorjem?

Kako napisati e-mail zaposlenim direktorjem (Vir slike: YouTube).

Poglejmo si zgodbo Jona Levyja, ki je v zadnjih petih letih oblikoval mrežo več kot 400 pomembnežev iz različnih področij, imenovano The Influencers.

Levy dvakrat mesečno priredi večerjo v svojem newyorškem stanovanju, na katero povabi svojih 400 prejemnikov. Mrežo je izdelal sam, brez pomoči. Kako mu je uspelo brez težav dodajati zvezdnike, direktorje in Nobelove nagrajence na svoj seznam? Ugotovil je način, kako pošiljati elektronska sporočila, na katera dejansko dobi odgovore.

Če želite sodelovati oziroma vsaj predstaviti idejo enemu od direktorjev, prisluhnite njegovim nasvetom. Svetuje, da ne prodajate. »Ne poskušam jih  prepričati o ničemer v sporočilu,« zato njegova sporočila ne vsebujejo stavkov, ki poskušajo prejemnika prepričati, kako dobro bi bilo, če bi sodeloval oziroma se pridružil na dogodku. »Jaz naredim sledeče … Menim, da je to, kar počnete fascinantno, zato bi želel sesti z vami in izvedeti več.«

Bodite kratki in jedrnati

Prejemniku dajte možnost hitrega pregleda sporočila, katerega bistvo bo takoj ugotovil. Če Levy pošilja sporočila zvezdnikom, sporočilo skrajša na zgolj en stavek. A bodite direktni, ne ovinkarite. Če pa pošilja sporočilo direktorjem, pa oklesti sporočilo na pomembne informacije, ki jih zajame v od 3 do 5 stavkov. Doda tudi pomembne povezave, ki služijo direktorjem, v kolikor jih tema pogovora zanima več.

Prvi stik je najpomembnejši. Naj bo zanimiv!

Prvo, kar prejemnik vidi, poleg imena pošiljatelja, je predmet pošiljanja. Če pišete osebi, s katero ste se že spoznali, potem vključite njegovo ime v predmetu sporočila. Levy sicer obožuje naslove, kot je »hitro vprašanje«, saj s tem dobi dobro povratno informacijo od svojih prejemnikom, ali jih sodelovanje z njim sploh zanima. Tako tudi skrbi za čisti seznam elektronskih prejemnikov.

Ko pošiljate sporočilo prvič, naredite kratek uvod za predstavitev. Večina ljudi pri komunikaciji ni zanimivih, pravi Levy. Svetuje, da ob odgovarjanju na vprašanje, kaj počnete, svojo zgodbo predstavite na čim bolj zanimiv način, tako, da vzbudite zanimanje s strani sogovornika. »Povem jim, da sem večino svojega življenja poskušal prepričati ljudi, da bi mi skuhali večerjo. Kar je tudi res,« in dodaja, da se pogovor sprevrže v smeh in bolj sproščeno vzdušje. »Večino časa namenim logistiki, telefonskim klicem, elektronskim sporočilom in podobnim stvarem. Prednost takšne predstavitve je, da se sliši drugače in predstavlja lažji način za komunikacijo,« razlaga.

Pri iskanju poslovnih partnerjev boste hitro ugotovili, da imajo podjetniki, ki imajo dela čez glavo, svoje asistente. Ti sprejemajo klice, prebirajo elektronsko pošto in urejajo urnike. Torej, to je oseba, ki jo morate najprej osvojiti. »Če se boste spoprijateljili z njimi, boste pristali na urniku,« pravi Levy.

Pokličite pred 8. uro zjutraj

Ko osebo spoznate, poskusite s pošiljanjem svojega sporočila direktno njemu. Če se vam oseba ne bo odzvala, se vrnite na »stara pota«. Levy svetuje tudi, da poskusite direktorja poklicati pred 8. uro zjutraj, saj je takrat pogosteje v svoji pisarni. Pokličite ga še preden nastane norišnica s klici in elektronskimi sporočili.

Ponudite naslednji korak

Naslednji korak naj bo v prvi vrsti preprost. Če bo prejemnika zanimalo sodelovanje z vami, mu ponudite zamisel, kako bi skupaj naredili nov korak. Povabite ga na dogodek ali kosilo, kjer lahko opravita pogovor v živo.

Potem, ko se oseba odzove na vaše povabilo, pošljite čez nekaj dni še eno sporočilo, s katerim boste osebo spomnili na dogodek.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice