Kako pomembna je kultura v podjetju?

Ustanovitev novega podjetja je za mlade podjetnike zagotovo zelo razburljiva. Ko podjetje začne poslovati, se ustanovitelji hitro začnejo posvečati razvoju novih tehnologij, medtem ko se pogosto zgodi, da pozabljajo na kulturo, ki vlada v podjetju.
Bisnode Business Brunch (BBB)

Bisnode Business Brunch (BBB) (Vir slike: sxc.hu)

Podjetje zato sčasoma prevzame kar kulturo ustanoviteljev. S tem seveda ni nič narobe, vsaj na začetku, kasneje, ko le-to enkrat preraste začetniško fazo, pa morda začne predstavljati oviro pri nadaljnji rasti podjetja. Pa poglejmo zakaj.

Pogosto se zgodi, da podjetje ustanovi skupina mladih fantov, starih okoli 20 let, ki poskušajo združiti delo in zabavo, na delo prihajajo v neformalnih oblačilih, na delovnem mestu poslušajo glasno glasbo, hkrati pa si sami določajo delovni čas. Za dvajsetletne študente je to sicer sanjsko življenje, a kaj kmalu se zgodi, da podjetje napreduje in potrebuje novo delovno silo. Podjetju se začno pridruževati sodelavci, ki so v marsikaterem pogledu podobni prav ustanoviteljem in kaj kmalu začne primanjkovati raznovrstne delovne sile, ki v podjetje prinaša nove ideje in predloge, s tem pa je morda zavrta rast podjetja.

Seveda se problemi pojavijo tudi v drugi smeri: starejši, že izkušeni podjetniki ustanovijo podjetje, v katerem veljajo stroga pravila glede oblačenja in kjer vlada nizka stopnja sproščenosti. Kljub temu, da si želijo pritegniti različen kader, ki bi v njihovo podjetje prinesel svež veter, jim to ne uspe, saj le-te že uveljavljena stroga kultura odbija.

Prava kultura v podjetju je torej pomembna za rast podjetja. Potrebno je najti pravo ravnotežje med sproščenostjo in resnostjo. V nadaljevanju si preberite nekaj nasvetov, ki vam bodo pri tem pomagali.

1. Ustvarite takšno delovno vzdušje, ki bo privlačno tako za zaposlene, kot tudi za stranke. Razmislite kakšno delovno okolje bo privlačilo tip zaposlenih, ki si jih želite, ter kako bodo ti zaposleni vplivali na zunanji izgled podjetja in s tem posledično privlačili stranke.

2. Ne zahtevajte stroge oblačilne etike in nefleksibilnega delavnega časa. Raje predlagajte vaše rešitve, a hkrati dopustite fleksibilnost. Zaposlenim dovolite, da se sami odločajo. Ni potrebno, da vse mečete v isti koš – programerji in razvijalci tehnoloških produktov bodo bolje delali, če ne bodo nosili neudobnih kravat, dopustite jim lahko tudi fleksibilen delovni čas, saj delajo v ozadju in zato od njih ni odvisen odpiralni čas vašega podjetja. Morda je še najbolje, da o podobnih dilemah prepustite odločitev kar šefom oddelkov, ki svoje zaposlene najbolje poznajo.

3. Ne varčujte na zaposlenih, omogočite jim razne dodatke k plači. Mnogi ustanovitelji, ki so še mladi in neizkušeni, se ne zavedajo pomembnosti dodatkov, kot so na primer zdravstveno zavarovanje in dodatki za socialno varnost. Ker želijo stroške podjetje čimbolj znižati, začnejo varčevati na zaposlenih. Zavedajte se, da so prav srečni zaposleni dobri delavci.

4. Ugotovite, katere so vrednote, katerim želite slediti v podjetju. Morda vam veliko pomeni inovativnost, kreativnost ali pa kvaliteta. Postavite etična pravila, ki bodo zaposlenim pomagala pri delu s strankami. Če vam na primer veliko pomeni iskrenost, poskrbite, da bodo iskreni. Tovrstna politika v podjetju lahko vašemu podjetju prinese spoštovanje in kaj kmalu lahko iz tega napravite pravo blagovno znamko.

5. Dovolite zaposlenim, da sodelujejo pri izdelavi kulture v podjetju. Kultura v podjetju se razvija tekom časa in sicer z rastjo podjetja. Dovolite, da pri tem sodelujejo tudi zaposleni, ki se bodo tako počutili kot del podjetja, s tem pa jim boste izboljšali motivacijo in ustvarili prijetno delovno okolje tako za vas, vaše zaposlene in nenazadnje tudi za stranke.

Vir: VentureBeat

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje