Kako premagati konkurenco?

Avtor Maja Borštnik — 06.10.2013
Komentiraj!
Obstaja kar nekaj različnih strategij, kako se soočati s konkurenco. Različni uspešni podjetniki so pripravili nekaj nasvetov, ki jih lahko upoštevate v primeru, da vam težave na trgu povzroča prav konkurenca.
Kako premagati konkurenco?

Kako premagati konkurenco? (Vir slike: sxc.hu)

Izberite poslovni model, ki bo boljši od konkurence

Cliff Shaw je tekom svoje podjetniške kariere ustanovil in kasneje tudi prodal tri podjetja, prav vsem pa je bilo skupno to, da so imele vsaj enega hudega konkurenta. 

Ko je leta 2011 ustanovil podjetje Mocavo, ki se je ukvarjalo z razvojem spletnega rodoslovnega iskalnika, se je soočil s hudim tekmecem - spletnim gigantom Ancestry.com, ki je tedaj imel že več kot 2 milijona naročnikov in 11 milijonov vseh uporabnikov v svoji zgodovini. 

Zavedal se je, da ga lahko reši le dober poslovni model - odločil se je za brezplačno ponudbo svojih storitev na spletu, kar je bila njegova največja prednost pred tekmecom Ancestry.com. Slednji je namreč za uporabo storitev zahteval mesečno naročnino.

Danes ima Mocavo ogromno število uporabnikov, poleg brezplačnih storitev pa jim ponujajo tudi dodatne plačljive storitve, ki so prav tako močno priljubljene pri uporabnikih. 

V konkurentih poiščite svetovalce

Podjetnik Michael Beneduce mlajši deluje v povsem unikatni panogi - ukvarja se z vinarsko industrijo. Sam meni, da tu veljajo povsem drugačna pravila glede konkurence - več konkurenčnih vinarn kot deluje v okolici, boljša bo prodaja za vse. 

Beneduce namreč ostalih vinarjev nima za konkurente, temveč za prijatelje, s katerimi je tesno povezan in jih lahko kadarkoli povpraša za nasvet, v primeru, da se pojavijo težave. 

Konkurenti lahko tržijo in prodajajo vaše produkte

Zach Schau je skupaj s tremi prijatelji leta 2010 odprl prodajalno rabljenih koles, imenovano Pure Fix Cycles. Že kmalu se je ekipa mladih podjetnikov soočila s hudim konkurentom, podjetjem Sport Chalet, ki ima kar 54-letno tradicijo in več kot 50 trgovin po ZDA. 

Kmalu se je izkazalo, da je z nekaj sreče mogoče tekmovati tudi z velikimi tekmeci. Zgodilo se je namreč, da se je nad produkti podjetja Pure Fix navdušil tudi Craig Levra, direktor podjetja Sport Chalet. Dogovorili so se za sodelovanje in danes lahko kolesa Pure Fix najdemo po vseh trgovinah njihovega nekoč najhujšega tekmeca.

Namesto, da bi se ukvarjali s konkurenco, delajte na razvoju vašega podjetja

Preberite tudi: Kako tekmovati z veliko večjimi konkurenti >>

Steve Blank, izkušen poslovnež iz Silicijeve doline meni, da se podjetnik ne sme toliko ozirati na konkurente, kot nase. V prvih 18 mesecih poslovanja podjetja je velikokrat prav ustanovitelj tisti, ki je kriv za propad podjetja, ne pa konkurenca.

Kljub temu, da ne smete povsem pozabiti na konkurenco, jim ne smete dovoliti, da preveč vplivajo na vaše poslovne procese, vašo vizijo in odnose s strankami. Vsaka minuta, ki jo porabite za to, da se ukvarjate s konkurenco, je minuta manj, ki bi jo lahko porabili za razvoj in rast vašega podjetja. 

Vir: Young Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!