Kako prepoznati nadarjene ljudi?

Iskanje oziroma odkrivanje potenciala in nadarjenosti pri ljudeh je ena izmed težjih nalog kadrovskih služb. Toda tudi sami se lahko naučite prepoznavati nadarjenost svojih sodelavcev – talent se namreč skriva tudi v vašem podjetju.
10 nasvetov za ustvarjanje pozitivne delovne klime

10 nasvetov za ustvarjanje pozitivne delovne klime (Vir slike: sxc.hu)

Tako kot brezposelnost predstavlja negativen vpliv na celotno družbo, tako je tudi za posamezno podjetje slabo, če ne zna prepoznavati in uporabiti znanja, sposobnosti in talenta, ki ga ima na voljo. Prepoznavanje talenta sicer spada med naloge kadrovskih služb, a četudi je v svojem podjetju še nimate vzpostavljene, se lahko naučite sami prepoznavati tiste lastnosti vaših sodelavcev ali zaposlenih, ki lahko prispevajo k uspehu celotne organizacije.

Prednost iskanja talentov znotraj podjetja je, da vam pri privabljanju nadarjenih ljudi ni potrebno tekmovati z drugimi podjetji, s čimer privarčujete čas in denar. Prav tako ljudi v svoji organizaciji poznate bolje kot tiste, s katerimi še niste imeli priložnosti delati, naučiti pa se morate pravilno ocenjevati njihovo delo. Če bodo zaposleni namreč čutili, da njihovega znanja ne uporabljate ali ne želite uporabljati dovolj, bodo zagotovo odšli. Kako torej prepoznati talent pri svojih zaposlenih?

Agilnost pri učenju

Agilnost pri učenju se ne kaže zgolj kot sposobnost hitrega učenja, pač pa tudi kot sposobnost učenja iz izkušenj in uporabljanja svojega znanja v spreminjajočem se okolju. Raziskave kažejo, da je pomembnost te lastnosti premosorazmerna z napredovanjem po lestvici vodilnih v organizaciji, saj se z napredovanjem povečuje tudi negotovost, sposobnost sprejemanja odločitev v takšnih situacijah pa je ključna.

Štirje faktorji, ki kažejo na velik potencial

Agilnost pri učenju je eden od kazalcev, ki vam lahko pomaga prepoznavati talent v organizaciji. Pri Harvard Business review pa so izpostavili še štiri faktorje, ki so značilni za talentirane ljudi:

1. Želja po izkazovanju (Drive to excel). Pri tem ne gre za dokazovanje (ponavadi nadrejenim), pač pa za notranji vzgib in željo napredovati oziroma postati boljši na svojem področju.

2. Katalitična sposobnost učenja (Catalytic learning capability). Ta označuje sposobnost iskanja novih idej, o njih razmišljati in nazadnje tudi prevesti novo znanje v dejanja.

3. Podjetni duh (Enterprising spirit). Podjetni duh je povezan predvsem s pripravljenostjo sprejeti in udejaniti tvegano odločitev, ko ta lahko prinese osebnostni, intelektualni ali karierni napredek.

4. Dinamični senzorji (Dynamic sensors). Ljudje z veliko potenciala so sposobni hitro doumeti različne situacije in v njih poiskati svoje priložnosti. Ali pa se umakniti, če tako ocenijo.

Omenjeni faktorji se vam morda zdijo povsem smiselni, a ni jih tako enostavno prepoznavati. Pri ljudeh v različnih situacijah se tudi te lastnosti različno kažejo, zato je priporočljivo, da v svoji organizaciji oblikujete mehanizme za prepoznavanje teh lastnosti in talenta. Najpogosteje in najlažje to naredite z letnimi ocenami dela zaposlenih, pri čemer ste pozorni na zgoraj omenjene kompetence. Prav tako lahko zaposlenim naložite naloge, ki jih bodo prisilile stopiti ven iz svoje »cone ugodja« (npr. jih spodbudite, da osvojijo novo veščino), v njihovih rezultatih pa bodo vidne tudi štiri omenjene kompetence. V vsakem primeru pa poskrbite, da bodo imeli zaposleni dovolj možnosti in priložnosti za izkazovanje svojega znanja in talenta.

Vir: Under30CEO

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje