Kako prepoznati uspešno inovacijo?

Podjetja se pred lansiranjem nove inovacije ne smejo osredotočiti zgolj na lastno kategorijo ali industrijo; ves čas morajo spremljati dogajanje na trgu in tako opredeliti pravi trenutek za vpeljevanje inovacij. Zakaj inovacije dosegajo tako nizek odstotek uspešnosti?
Kako prepoznati uspešno inovacijo?

Robert Perčević: Mala podjetja pogosto nimajo formalnih procesov preverjanja, zato svoje odločitve sprejemajo po občutku ustanovitelja ali lastnika podjetja (Vir slike: GfK)

Ta je namreč le 10-odstotni. Po besedah Roberta Perčevića iz mednarodnega podjetja GfK, k temu prispevajo številni vzroki. Eden od glavnih je nasičenost današnjih trgov, na katerih ni lahko uspeti. »Ena od glavnih pasti je prepozno vpeljevanje inovacij, predvsem takrat, ko prednosti podjetja ne izstopajo dovolj, da bi z njimi dosegli resnejši tržni uspeh,« izpostavlja pa tudi prezgodnje lansiranje inovacij, s katerimi bolj ali manj le opozorimo konkurenco. »Inovacije, ki ne uspejo, so pogosto usmerjene samo na svoje sposobnosti, namesto da bi temeljite na temu, kar trg potrebuje in ceni

In kako preprečiti slab uspeh? Podjetja se ob lansiranju ne smejo osredotočiti le na lastno kategorijo oziroma industrijo, spremljati morajo dogajanje na trgu, nove ideje in trende ter izbrati optimalen trenutek za vpeljevanje inovacij. »Pomembno je, da znamo ločiti, katere inovacije so pomembne in katere ne, ter se osredotočiti na tiste, ki nam bodo dejansko pomagale priti na novo raven.«

Pomanjkanje denarja ne sme biti razlog za pomanjkanje inovacij

Inovacije preučimo skozi dve fazi: razumevanje trga in opredelitev priložnosti za rast na njem ter doseganje teh priložnosti z razvojem in trženjem nove ponudbe. »Za uspešne inovacije je potrebno dobro preučiti obe fazi, saj se ne sme nobena izkazati za težavno,« poudarja pa, da proračunske omejitve ne smejo biti razlog za pomanjkanje inovacij.

Perčević ugotavlja, da mala podjetja pogosto nimajo formalnih procesov preverjanja, zato svoje odločitve sprejemajo po občutku ustanovitelja ali lastnika podjetja. Nekatera šele v zaključnih fazah inovacij prek konceptov testiranja vključijo preverjanje na trgu, »s čimer seveda tvegajo neusklajenost tehnoloških zmogljivosti in pričakovanja tržišča.« Pojavljajo pa se tudi takšna, ki posvečajo preveliko pozornost raziskovanju trga, obenem pa zanemarjajo pomen formalnega povezovanja ter spoznanj v poznejših stopnjah inovacije, preverjanje in optimizacijo ključnih rešitev pred vpeljavo inovacij.

Kakšen je običajen postopek preverjanja inovacij in kakšna so tveganja?

Večina podjetij se poslužuje preverjenega stage-gate modela: »Tipičen primer bi bil denimo proces, ki se začne s prepoznavanjem priložnosti in se nadaljuje z razvijanjem idej ter konceptov za dosego teh priložnosti, razvojem poslovnega načrta, pridobivanjem potrebnih sredstev za začetek inovacij in se nato konča z njihovim ocenjevanjem in optimizacijo.« Na koncu vsake faze pa so postavljene kontrolne točke, kjer se odloča o nadaljevanju oziroma prekinitvi procesa. »S hitrim tempom inovacij in posnemanjem uspešnih, pa vedno bolj govorimo o agilnih, prilagodljivih pristopih, ki se osredotočajo na učenje, optimizacijo in hitro prilagajanje, namesto go/no go odločitve.« Pomembne strateške inovacijske platforme so nekakšna podlaga za razvoj celotnih procesov inovacij, ki jih glede na dinamiko na tržišču vpeljujemo postopoma. »Tako je podjetje lahko pravzaprav vedno korak pred konkurenco.«

Eno od orodij, ki omogočajo izboljšanje uspešnosti inovacije, je MarketBuilder, pod katerega se je podpisalo podjetje GfK. Z njim se uspešnost novih inovacij dvigne iz 10 na 75 odstotkov. Omejitev ni – z njim lahko preverjamo vse inovacije, ne upošteva pa odziva potrošnikov, temveč druge vidike: realnost trga, prepoznavanje znamke in podobno.

»Kot mednarodno podjetje smo z MarketBuilderjem prisotni v več kot 100 državah,« v zadnjem letu so na območju srednje in vzhodne Evrope pridobili izkušnje iz več kot 80 projektov, ki temeljijo na prej omenjenem orodju.

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje