Kako prodati vašo iznajdbo

Avtor — 23.09.2008

Ustvarili ste revolucionaren produkt, ki ga bodo potrošniki pograbili s polic. Odločanje kako ga prenesti na trg pa predstavlja izziv. Verjetno se odločate med patentiranjem in grajenjem prototipa. Torej, kako ga boste prodali?

Kako prodati vašo iznajdbo

Ideja je le začetek v procesu ustvarjanja in uveljavljanja vaše iznajdbe, končnega produkta.

Patentiranje, promocija in trženje produktov s strani neodvisnih
izumiteljev predstavlja 300 milijonov dolarjev vreden posel v ZDA, poročajo z United
Inventors Assn. Na voljo je splet storitev, ki jim pomagajo spremeniti idejo v
prodajo, od tečajev prodaje izumov, do spletnih trgov, ki se ujemajo z
izumiteljevim profilom, potencialnimi kupci in podjetji.

Previdno pred plačilom honorarjev

Za iznajditelja je dobro, če vsaj
nekoliko pozna trg kjer se bo njegov produkt prodajal in zna predstaviti pravo
vrednost produkta. S tem se lahko izognejo plačevanju nezasluženih honorarjev
ljudem, ki obljubljajo prodajo ideje. Značilno je, da večina iznajditeljev
zapravi preveč časa in denarja za zavarovanje svoje ideje oziroma produkta,
namesto da bi se posvetila njegovi prodaji. Prehiter patent se lahko izkaže kot
ogromna izguba časa in denarja, saj se z 97 odstotkov patentov nikoli ne
zasluži. Ena izmed rešitev je sodelovanje z že uveljavljenim srednje velikim
podjetjem, kateremu se pošlje predstavitev vrednosti ideje v pisni obliki. To
rešuje iznajditelje brez začetnega kapitala, ki ne bi mogli realizirati ideje.
Ko kontaktirate podjetje, se je najbolje obrniti na ljudi ki delajo v prodaji
ali trženju produktov, in ne na izvršne direktorje, ti verjetno ne bodo imeli
časa za vaše ideje.

Posrednik lahko pomaga

Neodvisni iznajditelji imajo več
možnosti kako predstaviti ideje podjetjem kot kupcem. Mnoga podjetja ki iščejo
nove produkte najemajo firme, ki zanje iščejo ljudi z idejami. Prav ti so
pogosto najboljša rešitev, zaradi strahu iznajditeljev, da bi jih podjetje
oropalo ideje. Vseeno pa naj bi iznajditelj ves čas sodeloval tudi neposredno s
podjetjem, saj gre za njegovo idejo, ki mora biti pravilno proizvedena in na
njej njegovo ime.

Vir: BusinessWeek