Kako se je spletna javnost odzvala na aretacijo bratov Mamić?

Avtor Dario Radošević — 16.07.2015
Komentiraj!
Brata Zdravko in Zoran Mamić, vplivni osebi zagrebškega nogometnega kluba Dinamo, se trenutno skupaj z Damirjem Vrbanovičem, nekdanjim direktorjem nogometnega kluba Dinamo Zagreb, nahajajo v priporu v zagrebškem Remetincu. Razlog: preiskava o utaji davkov in prejemanju podkupnine.
Kako se je spletna javnost odzvala na aretacijo bratov Mamić?

Kako se je spletna javnost odzvala na aretacijo bratov Mamić (Vir: HubSpot.com)

Novica o aretaciji je sprožila buren medijski val na številnih spletnih straneh tako na Hrvaškem kot drugod.

Novica je odjeknila na mnogih spletnih straneh

Novica o utaji davkov bratov Mamić je zavzela velik medijski prostor ne samo v hrvaških, pač pa tudi v medijih regije in širše. O dogodku je med drugim poročal domači SIOL, bosanski B92, Eurosport, britanski Daily Mail in ostali ugledni spletni portali.

Vrelišče je bilo na Hrvaškem

Tekom meseca julija sta se brata Mamić v medijih omenjala od 150 do 200-krat dnevno, na dan objave novice o začetku preiskovalnega postopka sta bila na spletu omenjena več kot 2700-krat. Prva informacija se je v medijih pojavila v četrtek, 2. julija, objavili pa so jo vsi večji hrvaški portali: 24sata, Telegram.hr, Večernji.hr, Dnevnik.hr, Jutarnji.hr, Index.hr.

Do sedaj sta bila brata Mamić na spletu omenjena več kot 13.000-krat

Naslednji dan je začelo število omemb rahlo upadati zaradi pomanjkanja informacij o razlogu preiskave. Trend pojavljanja je začel ponovno naraščati. 4. julija se je število omemb zaustavilo pri približno 2400 omembah, ko je prišlo do privedbe osumljencev v preiskovalni zapor v Zagreb. Skupno število omemb je na spletnih straneh in na družabnih omrežjih preraslo številko 13 tisoč. Na nastalo afero se je z nenaklonjenostjo odzval tudi hrvaški politični vrh, navijaška skupina Bad Blue Boys pa je novico sprejela z navdušenjem.

Pri omembah so prevladovali spletni portali in Twitter

Vas zanima, kaj se o vas piše na spletu?

Ko govorimo o virih, so novico najpogosteje povzemali spletni portali (58,3%) in Twitter (30,5 %), kar dokazuje, da je prav Twitter najbolj primeren medij za takojšnje odzivanje na aktualne dogodke. Nekateri so bili dogodku nenaklonjeni, drugi so se postavili v bran aretiranima bratoma. Izmed hrvaških spletnih portalov je bil najbolj aktiven Večernji.hr, na družabnem omrežju Facebook pa Jutarnji.hr.

Analizo smo pripravili s pomočjo Mediatoolkita – media monitoring orodja za spremljanje relevantnih omemb v spletnih medijih in družabnih omrežjih.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice