Kako se rešiti nadležnih sodelavcev?

Avtor Nejc Krumpačnik — 18.05.2010
Komentiraj!
Je oseba, ki sedi v sosednjem kotičku vaše pisarne tako nadležna, da vsak dan le čakate, kdaj bo ura odbila štiri, da lahko odhitite domov? Če je vaš odgovor da, potem berite dalje in se naučite, kako se spopasti z njimi.
Kako se rešiti nadležnih sodelavcev?

Imate nadležnega sodelavac? (slika: buzzle)

Pregovor pravi, da lahko izbiramo prijatelje, a družine ne moremo. Obstaja še druga skupina ljudi, s katerimi preživimo večji del dneva ali celo našega življenja in tudi njih ne moremo izbirati. Govorimo seveda o naših sodelavcih. Pri delu v različnih organizacijah večkrat naletimo na ljudi, ki nas lahko nadlegujejo in motijo s svojimi posebnimi navadami, včasih pa niti teh ne potrebujejo in nam "gredo na živce" že z zgolj tem, da so to, kar so. Stres vpliva na delovne sposobnosti, pa tudi na zdravje, zato je pomembno, da se naučite obvladovati napete situacije. 

Težko je sestaviti seznam vseh nadležnih navad naših sodelavcev, zato vam ponujamo najbolj "priljubljene" in najpogosteje videne.  

  • Verjetno ste že slišali za ljudi, ki morajo obvezno nekaj spiti. Pa ste že naleteli na človeka, ki mora obvezno govoriti? No, lahko se zgodi, da boste imeli to nesrečo, da bo vaš bodoči sodelavec govoril pod vsakim pogojem. Če jih kdo posluša ali ne, je povsem irelevantno. Imeli bodo mnenje o skoraj vsem. Občinstva sploh ne potrebujejo. Cel dan bodo neprestano govorili naglas in motili ljudi okoli sebe. 
  • Potem imamo ljudi, ki nasprotujejo kakršnimkoli spremembam, pa naj gre za pisarniške procedure ali tehnologijo ali celo preproste spremembe pri sedežni razporeditvi v pisarni. Ti ljudje bodo nevzdržno "jokali" okoli tega in se nenehno spominjali dobrih starih časov, ko je vse bilo na svojem mestu.  
  • Nehigienski ljudje so najverjetneje najbolj moteči sodelavci. V pisarno bodo vstopili s čudnim vonjem po mrtvih podganah in se potili po vsem telesu. In potem še pričakujejo, da se bomo normalno pogovarjali z njimi? Absolutno ne. Če nekdo ni niti toliko vljuden, da bi si pred delom umil obraz, naj ne pričakuje drugega niti od nas. 
  • Ljudje, ki naredijo več kot je od njih zahtevano, so lahko prav tako moteči dejavniki. Ko veste, da se vam niti enkrat ni uspelo približati zastavljenemu cilju in ob vas sedi nekdo, ki mu to uspeva mesec za mescem, je to lahko precej nevzdržno. 
  • Žalostni ljudje, ki negodujejo nad vsem, kar se dogaja v njihovih življenjih, od dela, otrok, do družine. Takšni ljudje oddajajo negativno energijo in slabo vplivajo na sodelavce. 


Kako upravljati z nadležnimi sodelavci? 

Če ste si kdaj že zastavili zgornje vprašanje, naj vam povemo, da še zdaleč ni lahko. Verjetno niste prva oseba, ki premišljuje o tem, da bi zoprne sodelavce poskušala spremeniti in če so še vedno izjemno nadležni, so jih verjetno poskušali že drugi, pa jim ni uspelo. Potrebovali boste točen načrt akcij. 

Korak 1: IGNORIRAJTE

Če vas sodelavci s svojimi nadležnimi navadami motijo zgolj občasno in ne vplivajo toliko na vaše delo, potem jih je najboljše ignorirati. Želite nasvete, kako to storiti? Predstavljajte si jih v obliki razširjene stene vaše pisarne. Pretvarjajte se, da sploh ne obstajajo. A to ni mogoče, če skupaj delate na projektu. V tem primeru pojdite na naslednji korak.  

Korak 2: GOVORITE

Pogovarjajte se z njimi. Na lep, vljuden način jim povejte, kaj vas pri njih moti. Podajte jim točne primere, kdaj in kako so njihove navade vplivale na vaše delo. Zaprosite jih, naj se spremenijo, če pa tega ne zmorejo, pa naj se vsaj izogibajo temu, kar vas moti, takrat, ko so okoli vas.  

Korak 3: VRNITE MILO ZA DRAGO

To morda ni najboljši način komunikacije, še posebej ne na delovnem mestu, a poskusite, izgubiti nimate ničesar. Bodite sami nadležni in zoprni. Tako nadležni, zoprni, dolgočasni in prepirljivi, da se vas bo sodelavec izogibal v velikem loku in prišel k vam zgolj s pomembnim razlogom. Govorite glasno, obnašajte se smešno, preklinjajte, prinašajte na delo smrdljiva kosila in jih jejte v njegovi prisotnosti. Naredite karkoli že morate, da bi se ga rešili.  

Korak 4: DAJTE ODPOVED

Res je! Če ničesar ne deluje, potem dajte odpoved. A ne odpovejte se vaši službi, zgolj vaši veri. Obupajte in poprosite za zamenjavo delovnega mesta ali oddelka.    


Vir: Buzzle

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice