Kako se soočiti z novo konkurenco?
1. Razmislite, zakaj je nastala konkurenca
Zelo malo produktov oziroma storitev na trgu je popolnoma originalnih in jih je zato dokaj enostavno replicirati. Če ste vi videli priložnost na trgu, jo bodo najverjetneje tudi drugi. Obstajajo tudi alternative: morda lahko spremenite svoje poslovanje, vpeljete nove produkte ali preselite svoje podjetje na drugo demografsko področje.
2. Razmislite o pozitivnih posledicah
Prihod konkurence ne pomeni vedno le negativnih posledic. Morda vam konkurenčno podjetje sploh ne bo predstavljalo konkurence in bo le dopolnilo vaše področje. V mnogih primerih prihod konkurenčnega podjetja poveča velikost trga, s čimer boste na boljšem tako vi, kot tudi konkurenčno podjetje. Pomislite – veliko število restavracij v eni ulici ljudem predstavlja veliko izbiro in zato bo na to območje prišlo več ljudi.
3. Poiščite svoje prednosti
Ko se novonastalo podjetje ustali, se začne prodaja produktov oziroma storitev. A ponavadi ima vsako podjetje določeno prednost, zaradi katere se stranke rade vračajo. So to vaše cene? Ali unikatna ponudba izdelkov in storitev? Morda kvaliteta, ki jo ponujate? Ko se pojavi konkurenca, je pravi čas, da raziščete svoje prednosti in jih poudarite.
4. Imate zveste stranke?
Večina ljudi, ki kupuje določene izdelke ali storitve, nerado zamenja ponudnika. Ljudje se namreč izogibajo spremembam, saj to zahteva novo prilagajanje, poleg tega pa jim daje občutek nelojalnosti. Razmislite o tem, kako zveste stranke imate. Jim ponudite nasmeh in prijazno besedo vsakič, ko jih srečate? Se trudite, da bi svoj posel opravili kar najhitreje in čim bolje?
5. Spremenite način marketinga
Ko na trg pride nova konkurenca, je dobro razmisliti o novih načinih promocije in oglaševanja. Morda v ta namen poiščete strokovno pomoč.