Kako si lahko podjetnik bolje organizira čas?

Avtor Maja Borštnik — 31.05.2013
Komentiraj!
Boljša organiziranost lahko podjetniku prihrani ogromno časa, koristi pa mu lahko tudi v zasebnem življenju. V nadaljevanju si preberite nekaj praktičnih nasvetov, kako se bolje organizirati in opraviti z večnim pomanjkanjem časa.
Kako si lahko podjetnik bolje organizira čas?

Kako si lahko podjetnik bolje organizira čas? (Vir slike: sxc.hu)

Prav vsakdo izmed nas si želi, da bi delu posvetil zgolj 4-5 ur časa dnevno, da bi vsak dan spanju namenil 8 ur, preostali del pa bi porabil za zabavo. Toda kako je v resnici?

Večina podjetnikov delu nameni več kot 12 ur na dan, 6 ur dobesedno "vržejo stran", preostalih nekaj ur pa namenijo zabavi in spanju. To gotovo ni stil življenja, ki si ga želite, zato si preberite nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali, da si svoj čas organizirate bolje.

  1. Načrtujte, da boste v enem dnevu opravili le 4-5 ur resnega dela. V kolikor se boste silili, da na delovnem mestu ostanete celih 8 ur, boste zgolj zapravili 3-4 ure, naredili pa nič.
  2. Delajte takrat, ko se vam ljubi, preostali čas porabite za sprostitev. Povsem normalno je, da ima človek dneve, ko se sploh ne more spraviti k delu, pa tudi dneve, ko ima ogromno zagona za delo in po 12 urah na delovnem mestu koncentracija še kar ne popusti. Spočijte se, da boste pripravljeni na takšne dneve.
  3. Obnašajte se, kot da je ura vašega dela vredna 1.000 dolarjev. Morda boste potem bolj cenili svoj čas in ga ne boste več zapravljali po nepotrebnem.
  4. Prenehajte z multitaskingom. V kolikor obenem odgovarjate na telefonske klice, odpisujete na elektronsko pošto in se pripravljate na pomemben sestanek, boste za delo opravili 3x več časa. Multitasking ubija vašo koncentracijo!
  5. Navadite se na določeno delovno rutino in od nje ne odstopajte. Vaše telo se bo nanjo slej ko prej navadilo.
  6. Omejite si čas. V kolikor je posameznik časovno omejen, je namreč bolj produktiven in bolj fokusiran.
  7. Če ne veste, kje začeti, začnite z opravili, ki jih boste najhitreje opravili. Tako se bo število vaših obveznosti hitro zmanjšalo, vi pa se boste notranje umirili in pripravljeni boste tudi na bolj zahtevne zadolžitve.
  8. Osredotočite se na delo, ne na popolnost. V kolikor boste želeli vse narediti čimbolj popolno, se ne boste nikamor premaknili.
  9. Delajte pametno, ne več. Več delovnih ur še ne pomeni večje produktivnosti!
  10. Izmenično opravljajte opravila, ki od vas zahtevajo razmišljanje in rutinsko izvedbo. Tako boste lažje razmišljali in hitreje opravljali rutinska dela.
  11. Pomembne sestanke si organizirajte v jutranjem času. Dejstvo je, da je čas, ko čakate, pogosto porabljen le za čakanje, saj se je ob pričakovanju nečesa težko zbrati in biti produktiven pri delu.
  12. Ne odlašajte s pomembnimi opravili. Raje se nekoliko prisilite in jih opravite čimprej, saj boste kasneje lahko veliko bolj sproščeni.
  13. Na videz nemogoča opravila si razdelite v več manjših opravil. Tako boste z vsakim korakom opazili napredek in se cilju zelo hitro približali.
  14. Vedno določite pomembnost opravil. Niti dve opravili nista enako pomembni, vi pa gotovo nočete, da bi vam na koncu zmanjkalo časa prav za tista najpomembnejša opravila, kajne?
  15. Delo lahko naložite tudi svojim podrejenim ali sodelavcem! Pogosto so prav podjetniki tisti, ki se bojijo stvari preložiti na koga drugega, saj menijo, da lahko delo le oni opravijo tako, kot je treba. Toda to je daleč od resnice.
  16. Opravilom določite rok. Ne pustite, da bi z nekaterimi nalogami odlašali v neskončnost, saj tako nanje nikoli ne boste zares pozabili in vam bodo le zbujala slabo vest.
  17. Določite rok trajanja napornim in stresnim situacijam. So pred vami naporni dnevi? Slej ko prej bodo minili.
  18. Pomembna opravila si zapišite v koledarček. Nikar ne zaupajte svojim možganom, saj so velikokrat preveč obremenjeni in hitro lahko zgrešite pomemben rok.
  19. In nenazadnje - med delom si privoščite tudi nekaj odmora!

Vir: Business Insider

    comments powered by Disqus
    Prijavi se na e-novice!
    Najbolj brane novice