Kako spraviti podjetje iz rdečih številk?

Avtor Špela Kalan — 28.10.2011
Komentiraj!
Kakšen je vaš odziv, ko se vaše podjetje sooča s hudimi časi? Se s težavami spopadate trezno in hladnokrvno ali postajate nemi opazovalec odvijajočih se dogodkov in upate na najboljše? Preberite si nasvete, kako se uspešno boriti proti težavam, ko se le-te že namnožijo.
Kako spraviti podjetje iz rdečih številk?

Kako spraviti podjetje iz rdečih številk? (slika: sxc.hu)

V licenčni oddaji Rescue Bar (Reševanje barov) na Spike TV se strokovnjak Jon Taffer znajde v športnem baru, umeščenem v neposredni bližini filmskih prizorišč, ki že nekaj let posluje z izgubo.

Največji problem je tematika bara, ki je obstala nekje v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ob vstopu v bar pa naletite na nesramne portirke, ki, za sicer vrtoglavo visoke plače, ne delajo prav ničesar. Lastnika Joe in Helen se vdana v usodo umikata v ozadje dogajanja in ob kozarcu piva nemočno spremljata dogajanje. Tipičen primer zanemarjanja lastnikov, ko nastopijo težave…

Kako se lahko uspešno borite proti težavam, ko se v vašem podjetju namnožijo? Taffer-jevi recepti za preobrat so:

Začnite z najslabšimi stvarmi

V zgornjem primeru bar največ denarja izgublja na račun pijače, ki jo nepremišljeno zlivajo stran. Prvi korak je torej usposabljanje barmanov, ki smejo v koktajl dodati le tiste pijače, ki jih ta mora vsebovati. Tobin Ellis, vrhunski strokovnjak za mešanje pijač svoje učence celo uči, kako ob enaki količini pijače narediti trik, da je videti kot da so dodali več pijače.

Tudi vi ste problem

Pomanjkanje vodstva potiska zaposlene v apatijo. Vaša naloga je, da s primernim vedenjem in jasnimi zahtevami vaša pričakovanja predstavite in posredujte podrejenim, saj vizijo lahko uresničite le z njihovo pomočjo in zagnanostjo! Z odločnostjo je Helen zaposlene, odgovorne za sprejemanje gostov postavila pred ultimat :lahko se vljudno in prijazno obnašajo do gostov ali pa nemudoma zapustijo njihovo ekipo.

Nikoli, zares nikoli si ne dovolite reči: Ne morem!

Ko sredi uspešne noči v nekem trenutku zmanjka priljubljenega piva Heinekena, Joe trmasto vztraja, da je nemogoče spremeniti akcijsko ponudbo piva, ki ga je zmanjkalo. Taffer v nekaj minutah reši zaplet brez nepotrebnega stresa in slabe volje, saj z ugodno ponudbo spodbudi povpraševanje po drugih znamkah piva.

Izkoristite svoj prostor

Poskrbite za učinkovito izkoriščenje delovnih prostorov. Taffer si je pred začetkom obratovanja bara pozorno ogledal lokacije različnih delovnih prostorov in lastniku svetoval, naj kozarce in led, pijač prestavi v neposredno bližino. Tako bo za pripravo pijač potrebno manj napora, hkrati pa bo tudi postrežba hitrejša, gosti pa bolj zadovoljni. V prostoru s sedeži in kavči je predlagal namestitev velikega televizijskega zaslona, ki bi predstavljal osrednjo točko dogajanja in spodbujal razburjenje med predvajanjem tekem.

Študija zmagovalcev

Strokovnjak je lastnika peljal v Barney, uspešen lokal v okolici, ki kljub starosti še vedno posluje odlično, saj je postal sinonim za klasiko. Spodbudite kakovost, namesto da se ozirate za zastaranimi idejami. Ko enkrat postanete znani po nečem, vaš sloves lahko ostane večno!

Jasnost vašega koncepta

Iz nejasne ideje o ustanovitvi bara s športno tematiko Taffer razvije koncept, ki strankam ponuja razburjenje in izvirnost. Na jedilnik napiše imena najbolj priljubljenih športnih ekip, po katerih jedi dobijo imena. Namesto obrabljenih kavbojk in dolgočasnih vsakdanjih majic osebje dobi uniforme sodnikov z različnih tematskih športnih iger.

Nadgradite tehnologijo

Za posodobitev koncepta so uvedli tudi dlančnike, ki omogočajo igranje video iger med strankami lokala, njihovi rezultati pa se ob koncu igre neposredno prikažejo na zaslonu ogromnega televizorja. Ko nastopi ''vesela urica'' oziroma pričetek turnirja, lastnik to oznani po megafonu preko celega bara, ob tem pa omeni tudi pestro ponudbo pijač in ugodnosti. S takim načinom dela spodbudi goste k kupovanju pijač in posledično k daljšemu zadrževanju v njegovem gostinskem obratu, kar vpliva na potrošnjo in prihodek.

Delajte nepretrgoma

Ko je podjetje v težavah, ni možnosti za opravek tu in tam. Če hočete stvari postaviti (nazaj) na noge, boste morali vložiti 110% svojega truda!

Pasivnost, apatija in vdanost v usodo so nedopustni! Stvari se nikakor ne bodo spremenile same od sebe, za preobrat je odločilna vaša angažiranost. Če se osredotočite na željo, da mora vaše posel vstati iz pepela in veličastno poleteti kot feniks, vam bo to s trmo in vztrajnostjo zagotovo uspelo! Tako kot je to uspelo lastnikoma lokala Champs.

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice