Kako ukrepati, ko stvari ne gredo po načrtih?

Avtor Maja Borštnik — 02.11.2015
Komentiraj!
Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje tekle brez zapletov, zato je pomembno, da podjetnik že zelo zgodaj ugotovi, kako naj ukrepa, ko nastopijo težave.
Kako ukrepati, ko stvari ne gredo po načrtih?

Kako ukrepati, ko stvari ne gredo po načrtih? (Vir slike: Pixabay.com)

Različni podjetniki različno odreagirajo na novonastale težave, a prav vsak uspešen poslovnež ve, da lahko zapleti prinesejo tudi marsikatera nova spoznanja, zato si vzame čas, da razišče vzroke in poišče morebitne nove nauke, ki bi se jih je iz nastale situacije lahko naučil. 

Podobno lahko v želji po boljših poslovnih rezultatih ukrepate tudi vi, zato smo pripravili 5 nasvetov, s katerimi si lahko pomagate ob nastanku težav.  

1. Ustvarite kulturo v podjetju, ki se bo učila iz napak.

Priznati napako je za marsikaterega posameznika zelo težko, a postane nekoliko lažje, če to javno storijo tudi nadrejeni. Kot podjetnik, ki imate pod seboj skupino zaposlenih, jim namreč dajete zgled, kako lahko ravnajo tudi sami. Pomembno je, da kot vodja razumete, da so vaši zaposleni le ljudje in da se lahko zmotijo, zato jih za priznanje napak ne kaznujte. 

2. Poiščite vzroke za nastanek težav.

Morda se zdi iskanje vzroka za nastale težave nekaj povsem logičnega, toda tega se lotevajo le redki podjetniki. Posledično izgubljajo dragocene informacije in povečujejo tveganje, da bi do podobnih težav prišlo tudi v prihodnosti, česar pa vam ne svetujemo.

3. Ne kažite s prstom na krivca.

Nasveti za gradnjo uspešnega podjetja >>

Tudi če vi, kot nadrejeni, razumete dejstvo, da so napake človeške, pa vaši podrejeni morda ne bodo zadovoljni, ko jih javno izpostavite kot krivce za nastale težave. Poskrbeti morate, da ne sprožite vsesplošnega obtoževanja v ekipi, do katerega lahko pride, ko se zaposleni začnejo bati za svojo službo. 

4. Sprašujte brez nepotrebnega obsojanja.

Ko iščete vzroke za težave, morate postaviti štiri osnovna vprašanja: kaj, kje, kako in zakaj. S tem se boste izognili javnemu izpostavljanju krivca ter vzpostavili živahen pogovor s člani ekipe, med katerim lahko pridete do novih idej in boljšega razumevanja situacije.

5. Raziščite tudi uspešno opravljene projekte.

Tudi iz uspešno izpeljanih projektov se lahko naučite marsičesa novega, zato ne pozabite napraviti kratke analize tudi v tem primeru. Postavite si podobna vprašanja, kot ob neuspešnih projektih, ter raziščite tudi morebitne možnosti za dodatne izboljšave. 

Vir: Inc.com

Steven Strauss, strokovnjak na področju podjetništva, že 20 let kot kolumnist za spletni časopis Usa Today piše nasvete za podjetnike. V tem času se jih je nabralo že veliko, zato je za okroglo obletnico pisanja izmed vseh izbral le najboljše.

XR06 - single static MP coworking
shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!