Kako uspešni direktorji izbirajo nove kadre?

Avtor — 17.02.2017
Uspešni direktorji in kadroviki nimajo časa za nesmiselna vprašanja, ki jim ne bodo razkrila ničesar o potencialnih kandidatih za delovno mesto. Vodenje razgovorov za službo obvladajo do potankosti, pri končni odločitvi pa ima pogosto najpomembnejšo vlogo eno samo vprašanje.
Kako uspešni direktorji izbirajo nove kadre?

Uspešni direktorji kandidatom za službo postavljajo nenavadna vprašanja. (Vir slike: BusinessInsider)

Ne glede na to, ali ste delodajalec ali sami iščete službo, si oglejte najljubša vprašanja uspešnih posameznikov, ki imajo odločilno vlogo pri zaposlitvi kandidatov.

1. Česa niste mogli vključiti v svoj življenjepis?

Richard Branson, ustanovitelj konglomerata Virgin Group, je v svoji knjigi The Virgin Way: Everything I Know About Leadership zapisal, da ni privrženec tradicionalnega razgovora za službo.

»Seveda je dober življenjepis pomemben, vendar ne bi izgubljali časa z razgovorom, če bi posameznika zaposlili le na podlagi zapisanega,« razloži Branson. Zato potencialne nove kadre pogosto vpraša, česa niso mogli vključiti v svoj življenjepis.

2. Ali ste najpametnejša oseba, ki jo poznate?

Izvršni direktor podjetja Oracle Larry Ellison zaposluje le izjemno sposobne in inteligentne posameznike, zato je svojim kadrovikom naročil, naj diplomante, ki se zanimajo za službo v njegovem podjetju, vprašajo zgornje vprašanje.

Če kandidat na vprašanje odgovori pritrdilno, dobi službo. Če pa odgovori z »ne«, ga rekruter oziroma kadrovik povpraša o tej pametnejši osebi ali osebah in nato poskuša zaposliti to osebo.

Profesor Sydney Finkelstein v svoji knjigi Superbosses pravi, da so t. i. superšefi, kot je Ellison, dovolj samozavestni, da jih ne skrbi, da bi jih njihovi zaposleni lahko presegli ali zasenčili. Namesto tega je njihov cilj zaposlovati inteligentnejše posameznike, ki jim bodo postavljali izzive in jih pripravili do razmišljanja o novih idejah in rešitvah problemov.

Vir slike: Business Insider.

3. Na lestvici od 1 do 10, kako čudni ste?

Po besedah direktorja podjetja Zappos Tonyja Hsieha je ena ključnih vrednot podjetja »ustvarjati zabavne in malce čudne stvari«.

Da bi se prepričal, ali so kandidati za službo res iz pravega testa za Zappos, jih Hsieh ponavadi vpraša, kako čudni so. Dejanska številka v odgovoru po njegovem mnenju ni preveč pomembna, bolj ga zanima način, kako ljudje odgovorijo na njegovo vprašanje. Kljub temu pa pravi, da »če ste odgovorili z 1, ste verjetno premalo posebni za Zapposovo kulturo; če pa ste na drugi strani lestvice, ste morda že preveč čudni«.

Vir slike: Business Insider.

Kadroviki v podjetju Zappos potencialne zaposlene pogosto vprašajo tudi, koliko sreče imajo v življenju. Tudi pri tem vprašanju številka ne pove veliko, vseeno pa ekstrema na lestvici nista preveč primerna za zaposlitev: 1 pomeni, da se posameznik ne zaveda, zakaj se mu dogajajo slabe stvari (in verjetno zanje pogosto krivi druge); 10 pa nasprotno pomeni, da se posameznik ne zaveda, zakaj se mu dogajajo dobre stvari (in verjetno ni preveč samozavesten).

4. Kaj bi vaša bližnja oseba rekla, če bi jo povprašali o vaših lastnostih, ki jih obožuje ali pa jo spravljajo ob živce?

Kat Cole iz podjetja FOCUS Brands je v intervjuju razkrila, da še pred razgovorom rada opazuje, kako kandidati komunicirajo z drugimi posamezniki v sprejemnici.

»Svojim zaposlenim naročim, naj kandidatom ponudijo kavo, da vidim, ali pokažejo hvaležnost. Ko kandidat vstopi v mojo pisarno, pustim kup papirja na tleh med vrati in mizo. Zanima me, ali ga bo posameznik pobral. Na podlagi teh opažanj ne sprejemam odločitev, mi pa pomagajo pri ustvarjanju splošnega vtisa o kandidatih, na primer o njihovi osredotočenosti na detajle.«

Po nekaj vprašanjih pa kandidata sooči z naslednjim izzivom: »Povejte mi kaj o najbližji osebi, o kateri ste pripravljeni spregovoriti. Kaj bi rekla, če bi jo vprašala, katero vašo lastnost obožuje? In kako bi odgovorila na vprašanje o lastnosti, ki jo spravlja ob živce?«

Po njenih besedah kandidati na to vprašanje odgovorijo sproščeno in iskreno, saj govorijo s stališča točno določene osebe.

Vir slike: Business Insider.

5. Stojite na površju Zemlje. Prehodite eno miljo proti jugu, eno miljo proti zahodu in eno miljo proti severu. Pot končate točno tam, kjer ste jo začeli. Kje ste?

V biografiji znanega podjetnika Elona Muska je zapisano, da direktor podjetij Tesla in SpaceX kandidatom za delovno mesto rad postavi to uganko, da preveri njihovo inteligentnost. Na spletu lahko najdete več pravilnih odgovorov; eden od njih je severni pol.

Vir slike: Business Insider.

6. Kaj ste počeli na svoj najboljši delovni dan, na dan, ko ste ob prihodu domov razmišljali, da opravljate najboljšo službo na svetu?

Miranda Kalinowski in Lori Goler, ki v podjetju Facebook skrbita za zaposlovanje in kadre, službo ponudita le najbolj sposobnim posameznikom – pri tem jima pomaga zapisano vprašanje, saj tako hitro ugotovita, kaj resnično navdušuje kandidate in ali se njihovi najgloblji interesi ujemajo s Facebookovimi cilji.

Prav tako s pomočjo tega vprašanja preverita, ali se kandidatove vrednote in cilji skladajo s Facebookovo vizijo »ustvarjati bolj odprt in povezan svet«.

Vir slike: Business Insider.

7. V kakšno masko ste se nazadnje napravili?

Odgovor na to vprašanje ni tako pomemben, veliko bolj zanimiv je razlog, ki se skriva za posamezno masko ali kostumom. Če se kandidatova razlaga ujema s ključno vrednoto podjetja Warby Parkey, da bi »v delo, življenje in vse ostalo vnesli zabavo«, so njegove možnosti za zaposlitev precejšnje.

»Spoznali smo, da posamezniki, ki lahko v delovno okolje vnesejo zabavo, hitreje gradijo bazo sledilcev,« pravi soustanovitelj podjetja David Gilboa. »Če zaposlimo najbolj tehnično podkovano osebo na svetu, ki pa se ne vključi v delovno vzdušje v podjetju, naše sodelovanje ne bo uspešno.«

Vir slike: Business Insider.

8. Opišite svojo izkušnjo, ko ste našli rešitev za analitično težaven problem.

Laszlo Bock, vodja kadrovskega oddelka pri Googlu, pravi, da v podjetju potencialnim novim zaposlenim ne zastavljajo več zapletenih ugank, ki že nekaj časa krožijo po spletu. Namesto tega se osredotočajo na vprašanja, povezana z vedenjem.

V intervjuju je Bock tako povedal, da vedenjski intervju, v okviru katerega se kadrovik osredotoča na izkušnje kandidatov, razkrije dve vrsti informacij: »Najprej kadrovik spozna, kako se je kandidat odzval na resnično situacijo; pomembne pa so tudi ‘meta’ informacije o tem, kakšni problemi se kandidatu zdijo zahtevni.«

Vir slike: Business Insider.

9. Opišite svoje ozadje, poreklo.

Direktorica newyorškega fitnes podjetja SoulCycle Melanie Whelan je v intervjuju razkrila, da razgovore za službo vedno začne z vprašanjem o ozadju, poreklu kandidatov.

»Na ta način spodbudim pogovor, odgovor pa mi pomaga pri razumevanju načina komuniciranja kandidatov. Ali ste natančni, jedrnati in neposredni? Ali pa radi pripovedujete zgodbe? Ste zabavni? Pogosto izgubite rdečo nit?«

Vir slike: Business Insider.

10. Če bi bili žival, katera žival bi želeli biti?

»Kraljestvo živali je tako veliko, da se lahko vsakdo identificira z določeno živaljo, ki po njegovem mnenju predstavlja njegovo osebnost in lastnosti,« pravi Stormy Simon iz podjetja Overstock in dodaja: »Ker so človeške značilnosti tako različne in številčne, lahko odgovor na vprašanje, kje v živalskem kraljestvu se kandidat prepozna in zakaj, predstavlja zanimiv vpogled v njegovo razmišljanje in osebnost. Na primer, če imate radi pse, to še ne pomeni, da se identificirate z njimi.«

Po njenem mnenju prepozna dobre odgovore po tem, da kandidat izbere žival, ki dejansko predstavlja značilnosti, po katerih se razlikuje od drugih ljudi: »Posamezniki pogosto izberejo iste živali, vendar nikoli zaradi istih značilnosti.«

Vsi odgovori pa niso tako dobri. S. Simon tako opiše kandidata, ki se lahko poistoveti z mačjim pando, saj »vsi mislijo, da so te živali izjemno ljubke in dostopne, v resnici pa so le zelo lene«. V podjetju so kandidata kljub temu odgovoru zaposlili, vendar so sodelovanje prekinili že po treh tednih, kar dokazuje, kako pomembno je to vprašanje.

Vir slike: Business Insider.

Direktor podjetja HootSuite Ryan Holmes potencialne nove kadre pogosto vpraša, katera je njihova »duhovna« žival. V intervjuju je opisal odgovor svoje pomočnice, ki je izbrala raco, saj so »race na površju mirne, pod gladino pa izjemno delovne in učinkovite«. Po njegovem mnenju je bil to odličen odgovor in popoln opis vloge pomočnika direktorja, zaradi česar je kandidatka tudi dobila službo.

11. Povejte mi nekaj resničnega, glede česar se skoraj nihče ne strinja z vami.

Peter Thiel, soustanovitelj PayPala in uspešen podjetnik, zaposluje kadre, ki si upajo biti odkriti in neposredni. Zato kandidatom za službo in ustanoviteljem podjetij, ki prosijo za naložbe, pogosto zastavi zapisano vprašanje.

Po njegovih besedah to vprašanje preverja izvirnost kandidatovega razmišljanja in do neke mere nakazuje tudi njegovo pripravljenost na izražanje lastnega mnenja v stresnih situacijah.

Vir slike: Business Insider.

12. Kako bi se opisali z eno besedo?

Najboljši kandidati so tisti, ki točno vedno, kdo so. Zato direktorica organizacije YWCA Dara Richardson-Heron potencialnim novim zaposlenim vedno zastavi to vprašanje.

Sama sicer pravi, da ljudi ne ocenjuje na podlagi izbrane besede, odgovor na vprašanje pa ji da vpogled v njihovo razmišljanje. Pri tem še posebej ceni posameznike, ki si pred odgovorom na vprašanje vzamejo čas za razmislek.

Vir slike: Business Insider.

13. Kaj želite biti, ko odrastete?

Soustanovitelj Flickrja in direktor Slacka Stewart Butterfield kandidatom na razgovorih rad zastavi vprašanje, ki ga poznamo iz otroštva in šolskih klopi.

»Dobri odgovori na zastavljeno vprašanje se večinoma dotikajo področij, na katerih bi se kandidati radi razvili, stvari, ki bi se jih radi naučili, stvari, ki jih še niso imeli priložnosti doseči ali dokončati. Zelo kratek odgovor na to vprašanje je ponavadi slab,« ob tem pravi Butterfield.

Vir slike: Business Insider.

14. Kaj bi o vas povedal nekdo, ki vas ne mara?

Stanley McChrystal, ustanovitelj svetovalnega podjetja McChrystal Group, pravi, da to vprašanje kandidata prisili, da poskusi opisati, kako ga po njegovem mnenju vidijo drugi. Vsebina odgovora ni tako pomembna kot dejanska ubeseditev, saj mora kandidat razmišljati o svojih najmanj privlačnih lastnostih in hkrati zbrati dovolj poguma, da o njih spregovori pred nekom, ki lahko odloča o njegovi poklicni poti.

Vir slike: Business Insider.

15. Opišite svoje neuspehe.

Dober odgovor na to vprašanje je pomemben, saj dokazuje, da se kandidat ne boji tveganja in da se lahko sooči z neuspehom, pravi Jenny Ming, direktorica trgovine z oblačili Charlotte Russe in bivša direktorica podjetja Old Navy. Posamezniki se namreč radi pohvalijo s svojimi uspehi, o svojih neuspehih in porazih pa pogosto ne želijo spregovoriti.

»Odgovor se ne nanaša nujno na poklicno pot; lahko gre tudi za življenjske izkušnje. Mislim, da odgovor na to vprašanje pove veliko. Kaj je kandidat storil potem? Kako je presegel neuspeh? Vedno iščem posameznike, ki z lahkoto priznajo, da se nekaj ni izšlo po načrtih,« pravi J. Ming.

Vir slike: Business Insider.

Vir: Business Insider

Oznake: ,
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>