Kako ustvariti logotip?

Avtor Nejc Krumpačnik — 03.08.2010
Komentiraj!
Vaš logotip je vizualna reprezentacija vsega, za čemer stoji vaše podjetje. Spomnite se McDonaldsovih zlatih lokov ali Nikove kljukice - ta dva impresivna logotipa dobro utelešujeta omenjeni podjetji. Toda mnoga podjetja še vedno skoparijo pri razvoju tega ključnega dela identitete.
Kako ustvariti logotip?

Imate primeren logotip?

Idealen logotip vašega podjetja bo pri potencialnih potrošnikih in partnerjih povečal odločilen prvi vtis o vašem podjetju. Dober logotip lahko zgradi lojalnost med vašim podjetjem in potrošniki, zagotovi identiteto znamke in priskrbi profesionalni izgled uveljavljenega podjetja.

Pomislite na logotip "good hands" (op. - dobre roke) podjetja Allstate. Nemudoma ustvari topel občutek do podjetja, simbolizira prizadevnost in zaupanje. Z nekaj premišljanja in kreativnosti lahko tudi vaš logotip hitro in grafično izraža mnoge pozitivne lastnosti vašega podjetja.

Tipi logotipov

V osnovi obstajajo tri vrste logotipov. Prvi se nanašajo predvsem na izbire tipografij in upravljanja s fonti - pisavami. Sem lahko na primer uvrstimo logotipe podjetij IBM, Microsoft in Sony, ki uporabljajo različne predelane pisave, ki jih razlikujejo od drugih podjetij oz. njihovih logotipov. Poznamo tudi logotipe, ki nazorno naslikajo, kaj podjetje dela oz. s čim se ukvarja. Na primer, podjetje, ki se ukvarja s pleskanjem, v svojem logotipu uporabi podobo čopiča. In končno, obstajajo tudi abstraktni grafični simboli kot je na primer že omenjena Nikova "kljukica", ki so jo sčasoma ljudje začeli povezovati s samo blagovno znamko podjetja. 

"Takšen simbol je brez pomena, dokler vaše podjetje ne more komunicirati s potrošniki o tem, kaj so njegove osnovne asociacije," pravi Americus Reed II, profesor marketinga na University of Pennsylvania's Wharton School, ki je vodil raziskavo o povodih za identificiranje potrošnikov z določeno blagovno znamko in lojalnost do nje. A grajenje tega mentalnega mostu zahteva čas in denar. Nikova kljukica nima naravnega pomena, temveč se je le-ta ustvaril tekom let s pomočjo iznajdljivega marketinga, ki je transformiral logotip v "identitetni namig" za atletski življenjski slog. 

Rastoča podjetja si redko lahko privoščijo na milijone evrov in leta naporov, ki so potrebni za ustvarjanje teh asociacij, zatorej je logotip, ki jasno ilustrira, za čemer stoji vaše podjetje ali s čim se ukvarja, morda boljša izbira. "Celo izbira tipografij za ime vašega podjetja je lahko preveč generična," trdi oblikovalec logotipov Gary Priester, ki sicer verjame, da mora potrošnik že zaradi samega logotipa vedeti, s čim se ukvarja vaše podjetje.

Ko začenjate

Preden začnete s skiciranjem, dobro premislite, kakšno sporočilo želite, da vaš logotip prenaša. Poskusite napisati cilje in vizijo podjetja, na katero se nanašajte med ustvarjanjem vašega logotipa. Toda to morda ne bo dovolj, da bi lahko resnično začeli. Tukaj je nekaj dodatnih taktik in stvari, ki jih je morda pametno vzeti v ozir in vam bodo pomagale pri stvaritvi primernega logotipa podjetja. 

Poglejte logotipe drugih podjetij v vaši industriji. Ali vaši konkurenti uporabljajo masivne, enobarvne, konservativne podobe ali kričeče grafike in tipografije? Premislite, kako želite vaš logotip diferencirati od tistih, ki jih uporabljajo vaši tekmovalci. 

Osredotočite se na sporočilo. Odločite se, kaj želite sporočati o vašem podjetju. Ali ima izrazito osebnost - resno ali veselo? Kaj ga naredi unikatnega v primerjavi s konkurenco? Kakšna je narava vašega trenutnega ciljnega občinstva? Ti elementi bi morali igrati pomembno vlogo pri končnem izgledu logotipa. 

Naj bo "čist" in funkcionalen. Vaš logotip mora dobro delovati tako na poslovni kartici kot tudi na vratih tovornjaka. Dober logotip naj bo enostaven za reprodukcijo, nadgradljiv (možnost več tonskih nians), zapomnljiv in razlikovalen. Ikone so boljše kot fotografije, ki so lahko nečitljive, če jih zelo pomanjšamo ali povečamo. Vsekakor pa se prepričajte, da ste ustvarili logotip, ki je lahko reproduciran zgolj v črni in beli barvi, tako da ga lahko pošljete preko faksa, fotokopirate ali učinkovito uporabite v črnobelih oglasih. 

Vaše poslovno ime bo vplivalo na vaš dizajn logotipa. Če je vaše poslovno ime "D.C. Jewelers", lahko uporabite eleganten serifni font, s katerim boste poudarili črke (še posebej, če vaše ime vsebuje inicialke). Podjetje z imenom "Lightining Bolt Printing" lahko v logotip vključi nekaj kreativnih implementacij, uganili ste, strel.

Uporabite logotip za ilustriranje ključnih prednosti vašega podjetja. Najboljši logotipi že s samo ilustracijo oz. podobo nemudoma nekaj povedo in za to niso potrebne napisane besede. Prej omenjeni logotip podjetja "Lightning Bolt Printing", na primer, sporoča prednost podjetja, ki se nanaša na izjemno hitre, zagotovljene storitve tiskanja. Podoba strele lahko torej namiguje na hitrost in jamstvo. 

Ne uporabljajte knjižnic z vnaprej pripravljenimi podobami. Naj bo še tako mikavno, nikakor ne uporabljajte izrezkov iz zbirk, saj se jih lahko preveč enostavno prekopira. Originalni umetniški dizajni bodo seveda bolj impresivni in bodo vaše podjetje ločili od drugih. 

Izogibajte se trendnim izgledom. Če želite vaš obstoječi logotip predelati, tvegate, da boste potrošnike zmedli ali še huje, odtujili. Lahko se poslužite možnosti postopnega spreminjanja logotipa. Po besedah Priesterja je podjetje Quaker Oats moža na njihovi embalaži postopoma predelovalo kar 10 let, da bi se izognili manjšanju zaupanja s strani potrošnikov. Toda ne načrtujte mnogih sprememb. Namesto tega izdelajte logotip, ki bo vam ustrezal deset ali dvajset let, morda celo več. To je znak dobrega dizajna. Še več, ko Priester oblikuje posamezen logotip, pričakuje, da naročnika ne bo nikoli več videl. 

Pazite na barve

Ko raziskujete barvne opcije, bodite pozorni predvsem na stroške. Vaš petbarvni logotip je morda res prečudovit, a ko bo prišel čas za produciranje na pisalne in druge potrebščine, cena ne bo več tako mikavna. Deloval ne bo niti na medijih, ki dovoljujejo zgolj eno ali dve barvi. Poskusite uporabiti manj kot štiri barve. Več jih uporabite le v primeru, ko je absolutno nujno. 

Vaš logotip se lahko pojavi na številnih medijih. Na podpisljivih dokumentih, pri oglaševanju, na pisalnih potrebščinah, dostavnih vozilih in pakirnih embalažah, če jih omenimo zgolj nekaj. Zavedajte se, da imajo nekateri izmed teh produkcijske omejitve. Zatorej podrobno preučite barve. Vaš logotip preglejte v enobarvnih, dvobarvnih in večbarvnih različicah.

Najemite oblikovalca

Premišljevanje o idejah za logotip je ključen korak pri ustvarjanju podobe vašega podjetja, a ustvarjanje logotipa na povsem lastne roke je napaka. Verjetno se slednje res sliši kot najboljši način, kako se izogniti visokim stroškom (profesionalne oblikovalske firme lahko za dizajn logotipa zaračunajo nekje med 1.000 in nekaj 1000 evri), a zavedajte se, da obstaja na tisoče neodvisnih oblikovalcev, ki bodo zaračunali precej manj. Po besedah Stana Evensona, ustanovitelja podjetja Evenson Design Group, naj mladi podjetniki z omejenimi zalogami denarja dobro raziščejo oblikovalske opcije. "Obstaja veliko "freelance" oblikovalcev, ki vam bodo zaračunali nekje med 15 in 150 evri na uro, odvisno od njihovih izkušenj," pravi. 

A ne najemite nekoga zgolj zaradi njihove nizke cene. Najdite oblikovalca, ki je seznanjen z vašim področjem in vašo konkurenco. Če se vam cena še vedno zdi pretirana, se spomnite, da bi naj dober logotip trajal vsaj deset let. Če si predstavljate, da boste dolg odplačevali skozi celotno desetletje, se cena ne bo zdela tako huda. 

Četudi imate dober občutek za barve in kako naj bi logotip izgledal, se je še vedno priporočljivo posvetovati s profesionalnim oblikovalcem. Zakaj? Profesionalci vedo, če se bo logotip uspešno in lahko prenesel na druge oblike medijev, medtem ko ste sami morda izdelali logotip, ki bi stal preveč, da bi ga natisnili. 

Logotip je temelj vseh vaših promocijskih materialov, zatorej je to področje, kjer je pametno seči globlje v denarnico, saj se vam bo v končni fazi zagotovo obrestovalo.

Uporabljanje in zavarovanje vašega logotipa

Ko ste ustvarili logotip, ki utelešuje misijo vašega podjetja in potrošniki to opazijo že z bežnim pogledom, je čas, da ga zaščitite kot blagovno znamko in tako ostalim podjetjem preprečite, da bi ga uporabljala.

Ko je zaščiten, ga uporabite povsod, kjer ga lahko - na poslovnih karticah, pisarniških potrebščinah, glavah pisem, brošurah, oglasih, spletnih straneh in povsod drugje, kjer se omenja ime vašega podjetja. To bo pomagalo pri izgradnji vaše podobe in vaše podjetje bo postalo bolj vidno, kar bi moralo posledično voditi do še več poslov. 

 

Vir: Entrepreneur 

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!