Kako zaslužiti z brezplačnimi aplikacijami?

Avtor Maja Borštnik — 10.09.2012
Komentiraj!
Podjetniki, ki se ukvarjajo z razvijanjem aplikacij za mobilnike, si slej ko prej zastavijo vprašanje: "Kako naj zaslužim z aplikacijo?". V množici ponudnikov brezplačnih aplikacij je potrošnike težko opozoriti nase, še težje pa jih je prepričati, da bi za aplikacijo odšteli nekaj denarja.
Kako zaslužiti z brezplačnimi aplikacijami?

Kako zaslužiti z brezplačnimi aplikacijami? (Vir slike: sxc.hu)

Najprej se morate vprašati naslednje:

  • Ali vaša aplikacija pritegne dovolj veliko število uporabnikov?
  • Ali so ljudje pripravljeni odšteti denar za uporabo vaše aplikacije?
  • Kako uspe zaslužiti konkurenci, ki razvija podobne aplikacije kot vi?

Ko se prepričate, da imate produkt, ki ga želi zadovoljivo število uporabnikov, se lahko odločate med dvema možnostima: za uporabo svoje aplikacije lahko zahtevate plačilo, ali pa poskušate zaslužiti s ponujanjem oglasnega prostora. Vsaka izmed možnosti ima svoje prednosti in slabosti.

Torej: plačajo vas lahko uporabniki ali pa oglaševalci. Toda kdo plača bolje?

Raziskave kažejo, da velika večina uporabnikov Androida in iOS za uporabo aplikacij, naročnin ali dodatkov ni pripravljena plačati. In prav to je razlog, da so se razvijalci aplikacij za omenjeni mobilni platformi usmerili v eksperimentiranje s prodajo oglasnega prostora oglaševalcem. Oglaševalci so namreč tisti, ki so veliko bolj pripravljeni odšteti denar kot pa uporabniki, saj za trženje svojih produktov vedno potrebujejo prostor. V zadnjih letih se je tako prodaja oglasnega prostora na mobilnih in tabličnih aplikacijah močno povišala. V letu 2011 se je dobiček iz prodaje oglasnega prostora zgolj na področju mobilnih aplikacij povečal za 1,5 krat in je znašal že prek 1,6 milijarde dolarjev!

Poglejmo si še nekaj statističnih podatkov. Od vseh aplikacij narejenih za Android, jih je kar 73 odstotkov brezplačnih. Zakaj je tako, izvemo iz naslednjega podatka: le slabih 20 odstotkov plačljivih aplikacij se proda več kot 100-krat in le 0,2 odstotka več kot 10.000-krat. Povsem drugačna zgodba je z brezplačnimi aplikacijami. 20 odstotkov brezplačnih aplikacij je prenešemo 10.000 krat ali več. Brezplačne aplikacije dosegajo veliko večje število uporabnikov in zaslužek od prodaje oglasnega prostora je lahko veliko večji kot od prodaje aplikacij peščici uporabnikov.

Pogosto razvijalci uporabljajo kar oba poslovna modela - ponujajo tako plačljive oz. "pro" verzije aplikacij, ki ciljajo na peščico uporabnikov, ki ne marajo prikazovanja oglasov, kot tudi brezplačne aplikacije, ki ciljajo na zaslužek s prodajo oglasnega prostora.

Vir: TechCrunch

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!