Kako zbrati podatke o obstoječih in potencialnih kupcih?

Avtor Miha Ahačič — 30.03.2014
Komentiraj!
Kot smo ugotovili pretekli teden, je za uspešno izvedbo direktnomarketinških aktivnosti ključna kakovostna baza podatkov o osebah, ki jih želimo kontaktirati. Uspešna podjetja zbirajo te podatke na več načinov.
Kako zbrati podatke o obstoječih in potencialnih kupcih?

Kako zbrati podatke o obstoječih in potencialnih kupcih (Vir slike: sheelamohan / FreeDigitalPhotos.net)

Najbolj enostavno je podatke o strankah pridobiti, ko opravijo nakup. Takrat ste že v kontaktu in stranko morate samo še pripraviti do tega, da vam zaupa nekaj veš informacij o sebi.

Za to obstaja več načinov. Za stranke lahko organizirate nagradne igre. Kdor hoče sodelovati mora izpolniti obrazec, na katerega vnese svoje podatke: ime, priimek, naslov, gsm ali telefon, elektronski naslov ...

Druga možnost za zbiranje podatkov ob nakupu so klubi ugodnosti in klubi zvestobe. Stranka, ki se včlani v tak klub, prejme boljšo ceno izdelkov iz vaše ponudbe, lahko pa ob nakupu izbranih izdelkov prejme darilo ali kupi drugi izdelek bolj ugodno. V vsakem primeru pa se mora, da to lahko izkoristi, včlaniti v vaš klub ugodnosti. Ko je stranka enkrat v klubu, jo lahko redno obveščate o klubskih ugodnostih, novi ponudbi ... Kontaktirate jo lahko tudi takrat, ko načrtuje naslednji nakup.

Naslednja možnost so različne promocije, kot so na primer preizkusi izdelkov ali testne vožnje. Da stranka lahko vozilo ali izdelek preizkusi, mora izpolniti obrazec in dovoliti uporabo svojih podatkov.

Obrazec za zbiranje podatkov postavite tudi na svojo spletno stran. Če vam stranka želi postaviti vprašanje, naj vas kontaktira tako, da izpolni obrazec. Vanj vključite dovoljenje za uporabo njenih podatkov. Bodite pazljivi, da obrazec ne bo zahteval od preveč informacij, saj ljudje na internetu ne želijo povedati o sebi čisto vsega.

POZOR: Zelo koristno bo, če na obrazec dodate tudi polje, v katerega stranka vnese podatke, ki vam bodo pomagali pri nadaljnji prodaji. Za avtohišo bo to podatek o starosti trenutnega vozila, za izdelovalca PVC oken bo podatek o tem, kdaj namerava kupec vrat menjati v svoji hiši tudi okna, trgovina s čevlji pa bo morda želela vedeti, kolikokrat letno stranke menjajo čevlje. Na osnovi teh podatkov boste lahko načrtovali nadaljnje akcije in jih tudi časovno izvedli v pravem trenutku.

Povezava vsebina: Kaj je osnova za učinkovit direktni marketing? Baza!

Ne glede na to, katerega od teh načinov boste uporabili, bodite pozorni na to, da morate stranki ponuditi zadostno motivacijo, ki bo stranko spodbudila k deljenju svojih osebnih podatkov. Projekta se lotite postopno, testirajte različne pristope in se na koncu odločite za tistega, ki je najbolj uspešen in vam prinaša najboljše rezultate. Prav tako pa bodite pozorni na to, da vedno pridobite dovoljenje stranke, da lahko njene podatke uporabite.

Sedaj se torej lahko lotite vzpostavljanja svoje baze podatkov. V prihodnjem delu pa se bomo lotili telemarketinga oziroma prodaje preko telefona.

Miha Ahačič je podjetnik z več kot 15-letnimi izkušnjami na področju marketinga. Ukvarja se s  svetovanjem na področju direktnega marketinga je pa tudi avtor knjižne uspešnice Računalniški priročnik za začetnike v zlatih letih.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice