Kako napisati učinkovit poslovni načrt?

Filozofija vitkih startup podjetij (ang. "the lean startup"), ki jo je razvil podjetnik Eric Ries, se dobro obnese tudi pri pisanju poslovnega načrta, saj upošteva, da so današnji potrošniki izredno zahtevni, trgi prenasičeni, konkurenca globalna, spremembe pa čedalje hitrejše.
Kako napisati učinkovit poslovni načrt?

Kako napisati učinkovit poslovni načrt? (Vir slike: sxc.hu)

V današnjih časih je neprestano načrtovanje izrednega pomena za obstoj podjetja. Poslovni načrt je, podobno kot tudi samo podjetje, živa in neprestano razvijajoča se stvar, ki od podjetnika zahteva hitro, a učinkovito sprejemanje odločitev in sprememb.

Da bo podjetje uspešno poslovalo, morata biti tako poslovni načrt kot tudi samo podjetje zdrava, učinkovita in stati na trdnih temeljih. Preberite si 5 nasvetov, kako napisati ali izboljšati že obstoječi poslovni načrt na način, da bo temeljil na filozofiji vitkih podjetij.

1. Pisanja poslovnega načrta se lotite strateško.

Blaž Kos: “Poslovni načrt je eden izmed prvih dokumentov, ki bi se mu moral posvetiti vsak, ki razmišlja o vstopu v podjetništvo.”

V kolikor že od nekdaj razmišljate strateško, vam bo to v veliko pomoč pri pisanju poslovnega načrta. Osredotočite se na ključne dejavnike, ki bodo vašemu podjetju pomagali do uspeha. Že takoj na začetku morate ugotoviti, kateri je vaš ciljni trg in kako bi lahko izstopali iz množice ponudnikov konkurenčnih produktov oz. storitev. Pomagate si lahko z opornimi točkami, grafi, pa tudi risbami, saj t.i. vitki poslovni načrti niso več zgolj nepregledno število strani besedila, temveč je veliko večji poudarek na učinkovitosti.

2. Poslovni načrt naj bo kratek, jedrnat.

Poslovni načrt mora natančneje opredeljevati 8 ključnih konceptov: trg, produkt oz. storitev, produkcijo, marketing, prodajo, distribucijo, management in finance. V kolikor želite, da bo vaš poslovni načrt temeljil na filozofiji vitkih startup podjetij, ne opisujte omenjenih področij z nešteto besedami, temveč povejte bistvo z manj besedila in z več opornimi točkami. Ne spuščajte se v podrobnosti tam, kjer je že tako ali tako jasno, kaj hočete povedati.

3. Uporabljajte sezname, tabele in mejnike.

Da bi poslovali kar najbolj optimalno, je priporočljivo, da ves čas spremljate napredek svojega podjetja in sproti prilagajate ukrepe za izboljšavo poslovnih procesov. V ta namen se priporoča uporaba seznama mejnikov, ki vključuje pričakovanja glede stroškov in prihodkov, pa tudi glede drugih področij, pomembnih za rast mladega podjetja. A nikar ne delajte preveč natančnih načrtov za več kot leto dni vnaprej, saj boste s tem zgolj izgubljali čas – spremembe na področju podjetništva so namreč dandanes izredno hitre.

Preberite si tudi članek Kako napisati poslovni načrt? >>

4. Poslovni načrt naj bo prilagojen publiki, ki ga bo brala.

Vprašajte se, kdo bo vaš poslovni načrt sploh prebral. Boste to le vi in drugi soustanovitelji podjetja? Ali pa boste morda poslovni načrt posredovali investitorjem in bankirjem, da bodo na njegovi podlagi določali vašo finančno stabilnost in možnosti za uspeh glede na vaš ciljni trg? Prilagodite besedilo tako, da bo za ciljno publiko kar najbolj primerno, saj boste tako imeli več možnosti, da boste investitorje ali bankirje zares prepričali.

5. Poslovno načrtovanje ni enkraten dogodek.

Poslovno načrtovanje je dolgotrajen proces, ki od podjetnikov zahteva tudi nekaj rutine, saj lahko le z rednim načrtovanjem podjetje občuti pozitivne učinke. Hkrati s poslovnim načrtovanjem pa posodabljajte tudi vaš poslovni načrt, obrestovalo se vam bo!

Vir: Entrepreneur

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje