Kakšne načrte ima Tesla na Kitajskem?

Avtor Maruša Žibert — 30.10.2015
Komentiraj!
Dolgoročno gledano bomo najverjetneje dosegli enako ali celo višjo prodajo na Kitajskem kot v ZDA, je bil v preteklih dneh optimističen Elon Musk, ustanovitelj podjetja Tesla. Napovedi naj bi se uresničile že čez dobrih pet let.
Kakšne načrte ima Tesla na Kitajskem?

Elon Musk išče potencialne partnerje na Kitajskem (Vir slike: YouTube).

Prodaja na Kitajskem je v tretjem četrtletju letošnjega leta po podatkih, ki jih navaja Reuters, dosegla 3.025 avtomobilov Tesle Model S, v prvem četrtletju 791, v drugem 887, v tretjem pa že 1347. Rast v prodaji je očitna, zato je Musk upravičeno optimističen glede nadaljnje prodaje. Številke se sicer nekoliko razlikujejo s podatki, ki jih je Musk predstavil na nedavnem pekinškem dogodku, ko je razkril, da je podjetje na Kitajskem v prvih treh četrtletjih prodalo 5.252 Tesel, medtem ko jih je v istem obdobju v ZDA prodalo kar 11.580.           

Predstavljeni kot veliko podjetje, a še vedno zelo majhni

Kljub izjemnim prodajnim podatkom tako na domačih kot tudi tujih tleh, pa Musk ostaja skromen, pravi, da je Tesla še majhno podjetje. V medijih je njihova zgodba predstavljena, kot da so že veliko podjetje, v resnici pa so še majhni, je dodal za kitajske medije.

Podjetje sicer neredno razkriva prodajne podatke, zato je predstavitev kitajskih prodajnih številk morda nekoliko nepričakovana. Je pa zato znano, da je bila prodaja v preteklosti slabša, na račun česa je moralo podjetje odpuščati. Reuters poroča o zmanjšanju osebja za 30 odstotkov oziroma 600 zaposlenih.

Avtonomni avtomobili že čez tri leta >>

Musk v pogovorih s potencialnimi kitajskimi partnerji

Eden od načrtov Tesle je tudi lokalizacija proizvodnje in razvoja na Kitajskem. To naj bi dosegli že v naslednjih treh letih. »Ta načrt je še vedno pravilen. To so moja najboljša ugibanja,« je odgovoril novinarjem na vprašanje, ali je prišlo do kakšnih sprememb v načrtih pri osvajanju kitajskega trga. Po poročanju Reutersa je Musk v pogovorih s potencialnimi kitajskimi partnerji za vzpostavitev potrebnih proizvodnih kapacitet.

Na Kitajskem naj bi izdelali Model 3, za katerega bo predvidoma potrebno odšteti 35 tisoč dolarjev. Za zdaj podjetje na Kitajsko uvaža avtomobile, ki jih izdeluje na ameriških tleh.

Česa se boji Elon Musk? >>

Tesla in Baidu?

Na Kitajskem je partnerstvo z lokalnimi podjetji nekaj povsem običajnega, podobno je storil tudi General Motors ob koncu 90. let prejšnjega stoletja, ko se je povezal s SAIC Motorjem. Po poročanju nekaterih tujih medijev naj bi bil Musk tudi v pogovorih s podjetjem Baidu, ki velja za največji spletni iskalnik na Kitajskem, in sicer za potrebe GPS podatkov.

Kitajska v mislih vseh večjih tehnoloških podjetij

Na dolgi rok je podlaga na Kitajskem izjemno dobra, je dodal, čeprav je obenem priznal, da je podjetje naredilo kar nekaj napak med vstopom na omenjeni trg. Prav zato omejujejo vstop oziroma razširitev na druge, nove trge. Kitajska ostaja prioritetni trg za Teslo in za druga ameriška podjetja, zlasti tista, ki so tehnološka usmerjena. Med njimi sta tudi Apple in Facebook.

shranjeno pod: , , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!