Katere so najhujše napake mladih podjetnikov?

Avtor Maja Borštnik — 16.09.2013
Komentiraj!
Podjetniki se na svoji življenjski poti soočajo s številnimi neuspehi, toda z vztrajnostjo slej ko prej uspejo v poslovnem svetu. Tudi Pablo Fuentes, soustanovitelj podjetja Proven, je doživel kar nekaj padcev. Za mlade podjetnike je pripravil nekaj nasvetov, kako se lahko neuspehu izognejo.
Katere so najhujše napake mladih podjetnikov?

Katere so najhujše napake mladih podjetnikov? (Vir slike: sxc.hu)

Pablo Fuentes je izkušen podjetnik, ki že dlje časa dela kot mentor in svetovalec v podjetniškem pospeševalniku NewMe in podjetniškem programu Code2040. Tam svetuje predvsem mladim, ki se v podjetništvo podajajo prvič, saj je sam že večkrat napravil hude napake, katerih ne privošči prav nikomur. Fuentes ocenjuje, da so ga prav te napake do danes stale že dobra 2 milijona dolarjev, zato je pripravil nekaj nasvetov, da bi ostalim prihranil nepotrebne stroške.

1. Poslužite se tehnike Cross-10

Fuentes vsem podjetnikom še pred samo izdelavo produkta priporoča, da se posvetijo tehniki Cross-10. Gre za postopek, s katerim lahko ugotovite, ali za vaš produkt oz. storitev sploh obstaja tržišče. Da bi to ugotovili, morate poiskati 10 ljudi, ki bodo vaš produkt ali storitev pripravljeni ponuditi 10 strankam, ki bodo za to pripravljene plačati. 

Poglejmo si primer: nameravate ustanoviti podjetje, ki se bo ukvarjalo s svetovanjem mladim podjetnikom. Da bi izvedeli, ali je vaša poslovna ideja prava, morate poiskati 10 mentorjev, ki bodo svoje storitve v zameno za plačilo ponudili 10 zainteresiranim slušateljem. 

V primeru, da zlahka najdete 10 ponudnikov in 10 kupcev, ste lahko prepričani, da ste na pravi poti. In obratno - v kolikor ne morete najti niti 10 posameznikov, ste lahko prepričani, da jih ne boste našli tudi kasneje, zato se raje posvetite drugi poslovni ideji!

2. Bolje je, da imate 100 oboževalcev, kot 1.000.000 bežnih poznanstev

Ogromno število ljudi, ki na družabnem omrežju Facebook pritisne gumb "like" na vašem profilu, še ne pomeni nujnega uspeha vašega podjetja. Veliko bolj pomembni so tisti posamezniki, ki o vašem podjetju odpirajo nove in nove teme na forumih in tam zastavljajo dobro besedo o vaših produktih.

Zagotovo ste že slišali za podjetje AirBnB? Prav omenjeni gigant je odličen primer poslovnega modela, ki ustvarja prave oboževalce. Skoraj vsakdo, ki naleti na njegove storitve, o podjetju širi dobro besedo. In podobno morate doseči tudi vi. 

Osredotočite se na uporabnike in ne zanemarjajte analize trga. Pojdite med ljudi in ugotovite, česa si potencialne stranke želijo. In ne pozabite - 15 minut opazovanja ljudi v času med uporabo vašega produkta prinese enak rezultat kot 10 ur razmišljanja in teoretičnega analiziranja v pisarni! 

3. Če na tržišče pošljete produkt, katerega se ne sramujete, ste čakali predolgo

Veliko podjetij je na tržišče poslalo produkte, ki so morda bili grdega izgleda ali pa niso delovali povsem pravilno. Toda njihova odločitev je bila povsem pravilna - od kupcev so dobili konstruktivne kritike, ki so jih upoštevali. 

Zgoden odziv tržišča je izredno pomemben, saj podjetju omogoča, da morda ubere nekoliko drugačno pot, kot si jo je zastavil ob registraciji podjetja. 

4. Mnenje nerelevantnih ljudi ni pomembno

Ne sprašujte za mnenje ljudi, ki niso pomembni za uspeh vašega podjetja. To pomeni, da naj vas zanima zgolj mnenje vaših potencialnih strank! 

5. Partnerje iščite šele, ko bo vaše podjetje že uspešno

Najprej produkt pošljite na trg in pridobite večje število relevantnih strank. Šele nato nastopi čas za iskanje partnerjev! V tem primeru imate veliko več možnosti, da bo investitor in mentor v sodelovanje z vami pristal, hkrati pa boste vi imeli veliko boljši izhodiščni položaj za pogajanje o številu odstotkov podjetja, ki ga bo v zameno za svoja denarna sredstva in nasvete zahteval.

6. Naučite se opisati svojo dejavnost s petimi besedami

Dejstvo je, da če ne morete dejavnosti svojega podjetja opisati s petimi besedami, v resnici zares ne veste, kaj pravzaprav počnete. Ne uporabljajte dolgih in zapletenih stavkov, ki jih ne razume nihče. Da bi lahko postali uspešen podjetnik, morate svoje podjetje, poslovne procese, konkurenco, tržišče in vaš produkt poznati bolje kot poznate sami sebe!

Vir: Pandodaily.com

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!