Katere strategije vodenja so Amazon pripeljale do nepredstavljivih zaslužkov?

Leta 1994 je Jeff Bezos začel graditi podjetje, ki danes velja za eno najuspešnejših na svetu. Govorimo o podjetju Amazon, ki je zgolj v lanskem letu preseglo 75 milijard dolarjev v dobičku, za kar se ima zahvaliti prav Bezosu in njegovim nenavadnim, a izredno učinkovitim strategijam vodenja.
Katere strategije vodenja so Amazon pripeljale do nepredstavljivih zaslužkov?

Katere strategije vodenja so Amazon pripeljale do nepredstavljivih zaslužkov? (Vir slike: incomelounge.com)

Katerih pet strategij je Jeff Bezos uporabljal pri gradnji svojega spletnega imperija, si lahko preberete v nadaljevanju.

Strategija št. 1: Trdno pogajanje brez popuščanja

Da Jeff Bezos misli resno, je dokazal že večkrat, medijsko najbolj odmeven pa je zagotovo primer podjetja Melville House, manjšega založnika knjig, ki je želel prodajati na Amazonu.

Malemu podjetju je bilo zelo hitro jasno, da je Amazon tisti, ki postavlja pogoje, sami pa imajo zgolj dve možnosti: ali se mu podredijo, ali pa odidejo. Kot številni drugi so se tudi oni odločili, da se raje podredijo zahtevam spletnega giganta in tako ostanejo konkurenčni na tržišču.

Strategija št. 2: Skrivanje informacij, v kolikor je to mogoče

Podjetje Amazon je že od nekdaj znano po svoji molčečnosti: nerado izdaja informacije o prodaji, številu zaposlenih in podobnih podatkih, prav tako pa je skrivnostno tudi glede svojih poslovnih prostorov – vstop vanje je namreč dovoljen le pooblaščenim osebam.

Jeff Bezos informacije o podjetju deli le občasno, pa še to počne na svoj poseben in skrivnosten način.

Strategija št. 3: Majhne ekipe, ki se lahko nasitijo z dvema picama

Pravilo Jeffa Bezosa: Zakaj je ekipa, ki poje več kot dve pici, prevelika?

Ste že slišali za slavno Bezosovo pravilo dveh pic? Pravilo pravi, da naj bodo ekipe čim manjše – celo tako majhne, da naj bi se prav vsi člani ekipe lahko nasitili z zgolj dvema picama.

Bezos meni, da ni namreč nujno, da večja ekipa hitreje in enostavneje pride do rešitve problema – prav nasprotno, saj se večje ekipe pogosto soočajo s težavami pri komunikaciji in sodelovanju. 

Strategija št. 4: Malo komunikacije, vodi v več rezultatov

Podjetniki velikokrat menijo, da več komunikacije med zaposlenimi izboljša njihovo delovno vnemo in tako vpliva na boljše rezultate. Toda Amazonov direktor Jeff Bezos je prav nasprotnega mnenja, saj je prepričan, da več komunikacije povzroča zgolj več težav v podjetju.

Meni, da naj bi redno medsebojno posvetovanje članov ekipe spodbujalo zgolj strinjanje z ostalimi, kar naj bi zmanjševalo neodvisnost posameznikov in razmišljanje s svojo glavo. Kreativnost pa je tista, ki je in mora biti gonilo vsakega podjetja.

Strategija št. 5: Zaposlovanje konfliktnih oseb z močnimi stališči

V Amazonu radi zaposlujejo sodelavce, ki povzročajo čim več prepirov in se neradi podrejajo mnenju ostalih članov ekipe. Jeff Bezos namreč meni, da takšni posamezniki redko poiščejo najbolj udobno in enostavno rešitev ter raje trdno delajo na svojih idejah in se tako dokažejo. 

Vir: Business Insider

Oznake: , ,