Katere stroške lahko uveljavlja podjetnik?

Avtor Špela Peršl Mlakar — 28.12.2009
Komentiraj!
Ostaja nam še nekaj dni za zmanjšanje našega poslovnega rezultata oziroma za zmanjšanje dobička z uveljavljanjem stroškov podjetja.
Katere stroške lahko uveljavlja podjetnik?

Ste že nabrali dovolj stroškov pred koncem leta (vir slike: compwonk.com)?

Mnogi podjetniki se srečujemo s težavo pri razlikovanju upravičenih in neupravičenih stroškov pri svojem poslovanju. Kateri so in na kakšen način jih lahko uveljavljamo je pomembna informacija, saj je tudi od stroškov odvisen naš poslovni rezultat.

Za začetek je potrebno opredeliti naše fiksne stroške. To so stroški, ki nastajajo v povezavi z našim poslovanjem. Mednje štejemo

  • stroške telefona,
  • interneta,
  • najemnin za poslovne prostore,
  • stroške ogrevanja,
  • komunale,
  • različnih licenc za programe.

 

Fiksni stroški so tisti, katerim se ne moremo izogniti, zato je najbolje, da jih plačujemo čimbolj sproti in jim prilagajamo naše poslovanje.

Drugi stroški, ki nastajajo z našim poslovanjem so v veliki meri odvisni od naše dejavnosti. Če primerjamo proizvodno dejavnost s storitveno, lahko ugotovimo, da za izvajanje slednje ne potrebujemo materiala, razen mogoče potrošnega in pisarniškega materiala. Tako nam iz samega poslovanja ne nastajajo stroški, neposredno vezani na naše delo. Kljub vsemu, pa pri nekaterih storitvenih dejavnostih nastajajo stroški poštnih in prevoznih storitev.

Pri trgovinski dejavnosti je pomemben del stroška zaloga blaga, saj nam predstavlja breme, ki nastaja s stroški skladiščenja, poškodb blaga in podobnim.

Še malo manj kot teden dni imate časa, da svoje stranke in poslovne partnerje povabite na kosilo, večerjo ali kavo. Pri tem ne pozabite na račun s podatki vašega podjetja, saj vam na ta način nastane strošek reprezentance.

Če imamo sedež svoje dejavnosti registriran na naslovu stalnega prebivališča, potem imamo možnost s sklepom opredeliti delež stanovanjske površine, ki jo uporabljamo v poslovne namene. Glede na ta delež, si potem kot strošek podjetja lahko upoštevamo stroške električne energije, ogrevanja, telefona in interneta ter komunale.

Na koncu naj vas spomnim na nujne sestavine računa: Ime vašega podjetja, davčna številka in naslov. Brez tega bo račun le papir, ki pa žal ne bo upoštevan v vaših računovodskih evidencah. Še posebej pazite pri poštnih storitvah, saj potrdilo o oddani pošiljki ni račun in ne zadošča za uveljavitev stroška.

 

Članek je prispevala Špela Peršl Mlakar iz MP računovodstva Računovodstvo Kay

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice