Kazen za neizvajanje promocije zdravja pri delu

Načrtovanje in izvajanje promocije zdravja pri delu je v Republiki Sloveniji zakonska obveznost za vsako podjetje, s.p., zavod, ..., ki zaposluje ljudi, ne glede na velikost prometa in obseg zaposlovanja. Za kršitev te zakonske obveznosti je razpisana globa do 40.000 evrov.
Kazen za neizvajanje promocije zdravja pri delu

Kazen za neizvajanje promocije zdravja pri delu (Vir slike: freeimages.com)

Promocijo zdravja na delovnem mestu Zakon o varnosti in zdravju pri delu (v nadaljevanju ZVZD-1) opisuje kot sistematične ciljane aktivnosti in ukrepe, ki jih delodajalec izvaja zaradi ohranjanja in krepitve telesnega in duševnega zdravja delavcev.

6. člen ZVZD-1 delodajalcu nalaga zakonsko obveznost načrtovanja in izvajanja promocije zdravja na delovnem mestu. Delodajalec mora tako za promocijo zdravja na delovnem mestu zagotoviti potrebna sredstva, pa tudi način spremljanja njenega izvajanja. Po raziskavi ameriškega ministrstva za delo naj bi se vsak evro, namenjen izvajanju ukrepov za izboljšanje zdravja zaposlenih, povrnil delodajalcu do petkratne višine, saj se je zmanjšalo število odsotnih dni zaradi bolezni, delavci pa so lažje premagovali vsakodnevne delovne napore in bili bolj motivirani za delo.

Preberite tudi članek Imate urejeno promocijo zdravja na delovnem mestu?

Kazni za neizvajanje promocije zdravja na delovnem mestu so visoke. Kljub temu pa praksa z izrekanjem glob ni pogosta. Nadzor izvaja Inšpektorat RS za delo.

Slednji lahko z globo od 2.000 do 40.000 evrov kaznuje za prekršek delodajalca, ki v izjavi o varnosti z oceno tveganja ne načrtuje in ne določi promocije zdravja na delovnem mestu, zanjo ne zagotovi potrebnih sredstev, pa tudi načina spremljanja njenega izvajanja ne.

Z globo od 500 do 4.000 evrov se kaznuje odgovorna oseba delodajalca, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka.

Izvajanje promocije zdravja pri delu je sestavljeno iz treh faz: načrtovanja, izvajanje in preverjanja. Vse tri faze morajo biti podrobno opisane v izjavi o varnosti. 

Pri načrtovanju promocije zdravja se najprej preveri splošno stanje zaposlenih v zvezi z zdravjem, tj. število dni bolniških odsotnosti, število invalidnih oseb, število pripetenih poškodb na delovnem mestu in poklicnih bolezni itd. 

Nato se določijo ustrezni ukrepi za varstvo zdravja pri delu kot so:

  • usklajevanje dela in zasebnega življenja; npr. gibljiv urnik, možnost koriščenja nadur, dodatni dnevi plačanega dopusta za starše otrok ob vstopu v vrtec in osnovno šolo;
  • izboljšanje in ohranjanje duševnega zdravja; npr. z izobraževanji zaposlenih o obvladovanju stresa, z usposabljanjem vodij za učinkovito vodenje in komuniciranje, s psihološkim svetovanjem, z osveščanjem zaposlenih o stresu in z njim povezanimi duševnimi boleznimi;
  • skrb za telesno zdravje; npr. z rednimi preventivnimi zdravstvenimi pregledi, z organizacijo športnih dogodkov v delovni organizaciji, z izobraževanjem zaposlenih o zdravem življenjskem slogu, s pomočjo zaposlenim pri odvajanju od kajenja ali alkohola, z nudenjem ustrezne prehrane (npr. sveže sadje).

Sledi izvajanje teh ukrepov in občasno preverjanje njihovih učinkov.

Promocija zdravja pri delu pa ima še en koristen učinek na poslovanje podjetja, saj lahko sredstva za izvajanje le-te znižajo davčno obveznost. Stroški promocije zdravja na delovnem mestu so namreč davčno priznan strošek, tudi delavcem se za stroške promocije zdravja na delovnem mestu ne obračunava boniteta, vendar mora biti za to izpolnjen predpogoj, da je program promocije zdravja na delovnem mestu ustrezno pripravljen (načrtovanje, analiza) in redno ovrednoten in evidentiran. Od stroškov izvajanja promocije zdravja pa se lahko v nekaterih primerih odbija tudi DDV.

Vir: Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1; Uradni list RS, št. 43/2011) 

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje