Kickstarter: 5 napak, ki lahko uničijo vaše možnosti za uspeh

Avtor Maja Borštnik — 17.02.2015
Komentiraj!
Priljubljenost Kickstarterja narašča, hkrati pa se povečuje tudi število podjetnikov, ki se odločijo za tovrsten način zbiranja sredstev. Mnogi izmed njih znajo odlično oblikovati svojo kampanjo in cilj dosežejo brez težav, veliko pa je tudi takšnih, ki pri tem storijo hude napake.
Kickstarter: 5 napak, ki lahko uničijo vaše možnosti za uspeh

Kickstarter: 5 napak, ki lahko uničijo vaše možnosti za uspeh (Vir slike: BigStockPhoto.com)

Poglejmo si, za kakšne napake gre, da se jim boste lahko uspešno izognili pri oblikovanju svoje kampanje množičnega financiranja. 

Napaka št. 1: Podjetniki pri promociji mislijo zgolj nase in na uspeh svojega projekta

Praviloma se podjetniki takoj po tem, ko oblikujejo spletno crowdfunding kampanjo za svoje projekte, lotijo aktivne promocije in kontaktiranja medijev, ki bi bili potencialno pripravljeni spisati kratek prispevek o njihovem produktu oziroma storitvi. 

A pri tem mnogi spregledajo zelo pomemben vidik: medijem predstavijo zgolj svoj projekt, ne pa tudi vseh pozitivnih stvari, ki bi jih pridobili z objavo informacij o crowdfunding kampanji. Prav tako pa mnogi pozabijo tudi na osnovno oliko: ni potrebno veliko, da spišete kratko in personalizirano sporočilo, s katerim lahko navdušite sogovornika in mu date občutek, da ga cenite. Pojasnite mu, da upate, da bo vaš projekt na njegovo spletno stran pripeljal kakšnega novega obiskovalca, s čimer bo profitiral tudi on. 

Z malo truda lahko pri sogovorniku izpadete kot sočutna in prijazna oseba, kateri bo želel pomagati. Morda celo s finančno podporo vašemu projektu! 

Napaka št. 2: Podjetniki naredijo napako pri finančnem načrtovanju

Nič ni hujšega, kot na koncu skrbno načrtovane crowdfunding kampanje ugotoviti, da smo se namesto v profit zakopali v dolgove. A dejstvo je, da se to na Kickstarterju in ostalih crowdfunding platformah ne dogaja redko, saj marsikateri podjetnik napačno preračuna stroške ali pa na določene izdatke preprosto pozabi. 

Ker si vi zagotovo ne želite končati v takšnem neprijetnem položaju, je pomembno, da dobro premislite o vseh potencialnih stroških že kmalu po tem, ko se lotite načrtovanja svoje kampanje množičnega financiranja. Ko določite končni znesek za vaš produkt oz. storitev, pa je kljub temu priporočeno, da znesku dodate še 10 odstotkov za morebitne nepredvidene stroške, ki se bodo skorajda zagotovo pojavili tekom proizvodnje ali tekom pošiljanja po pošti.

Napaka št. 3: Podjetniki naredijo premalo raziskav

Nekateri podjetniki si vse možnosti za uspeh zapravijo že na samem začetku, in sicer pri samem oblikovanju crowdfunding kampanje: napišejo tekst, ki ni zanimiv, ustvarijo promocijski videoposnetek, ki ne prepriča nikogar, ter pripravijo ponudbo, ki ni privlačna za potencialne kupce. 

Že bežen pogled na nekatere najuspešnejše konkurenčne kampanje na Kickstarterju vam bo razkril, kako je potrebno pripraviti vse zgoraj našteto, da bi v donacijo prepričali kar največje število podpornikov. Priporočeno je, da natančno pregledate vsaj 5 do 10 kampanj, preden se lotite oblikovanja svoje. 

Napaka št. 4: Podjetniki podcenjujejo moč družbenih omrežij

Ena izmed najpogostejših napak pri pripravljanju kampanj množičnega financiranja je ta, da podjetniki premalo časa namenijo promociji, predvsem promociji preko družbenih omrežij. 

Če vaše podjetje še nima dovolj velikega občinstva, ki bi že od prej poznalo vaše produkte oz. storitve, se morate promocije obvezno lotiti še preden pošljete svojo crowdfunding kampanjo na Kickstarter. To pomeni, da morate s promocijo na Twitterju, Facebooku, Googlu+ in LinkedInu začeti vsaj 3 mesece prej in temu nameniti vsaj dve uri dnevno. Izkoristite družbena omrežja, saj je svet na dosegu vaših prstov, le potruditi se morate! 

Napaka št. 5: Podjetniki pričakujejo visoko prodajno konverzijo

Marsikateri podjetnik se dobro zaveda dejstva, da bo moral promociji nameniti ogromno časa, in si zaradi tega ustvari prevelika pričakovanja glede konverzije. Sledijo težave z doseganjem zastavljenega cilja in kampanje se zaključijo neuspešno financirane.

Dejstvo je, da se kljub močni promociji preko Twitterja, Facebooka, Pinteresta, LinkedIna, Googla+, forumov, blogov, spletnih strani, poslovnih dogodkov ipd. večina ljudi ne bo odločila za nakup vašega produkta oz. storitve, kljub temu, da se bodo zanj morda celo navdušili. Praviloma se bo vaša prodajna konverzija gibala med 0.05 in 5 odstotki. Ne dovolite, da bi vas tako nizka številka vrgla iz tira.  

Vir: CrowdCrux.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!