Kickstarter kampanje: določite si mejnik, ne datum začetka!

Žiga Berce, ki ga je Kickstarter po prvi kampanji leta 2014 tako zasvojil, da danes svetuje ekipam, in Nik Vene, ki se je z množičnim financiranjem prvič spoznal na platformi IndieGoGo, nato še na Kickstarterju, sta za Mladi podjetnik delila zanimive nasvete. Če pripravljate kampanjo, berite dalje.
Kickstarter kampanje: določite si mejnik, ne datum začetka!

Nik Vene, ki se je na Kickstarterju predstavljal s T-Holderjem in Žiga Berce, ki se je s to platformo prvič spoznal pred dvema letoma, sta delila zanimive nasvete za vse tiste, ki se spogledujete z množičnim financiranjem (Vir slike: T-Holder).

»Z enakimi triki, kot smo jih delali pred leti in med kampanjo, danes ekipe ne dobijo več enakih rezultatov,« pripoveduje Žiga Berce, ki svetuje številnim slovenskim ekipam, ki želijo svoje projekte predstaviti na Kickstarterju. Berce se ravno v tem času predstavlja z ekipo, ki jo sestavljajo stari znanci Kickstarterja. S čim se predstavljajo lahko preberete v članku Kava, vrtnica, jasmin in alpska trava ujeti v ovitek telefona.

Je možno pripraviti uspešno kampanjo v dveh mesecih?

»Pogosto slišim od članov ekip, da bodo šli na Kickstarter čez dva meseca. Prehitro se odločijo za začetek kampanje. Predlagam, da se raje kot na datum vežejo na določen mejnik. Naj si za cilj določijo na primer 5 tisoč zbranih elektronskih naslovov, določijo število dogovorov z mediji za objavo, šele nato pa naj zares zaženejo kampanjo. Ne na primer 3. maja, ampak nek sprožilec, ki bo ekipi povedal, da so pripravljeni.« Nekatere kampanje so po drugi strani časovno občutljive, v teh primerih je ključno določiti tudi datum. Vendar, opozarja, pa morate v tem primeru s samimi pripravami tudi začeti prej. »Ja, v dveh mesecih je možna dobra priprava, je pa pri tistih, ki se prvič podajo na Kickstarter, malo verjetno, da bo uspešna,« dodaja Berce. Prvi dnevi so ključni, zato mora biti začetek kampanje pogojen z vsemi razpoložljivimi viri.

Kako je videti dobra Kickstarter kampanja?

Nik Vene, ki se je s produktom T-Holder (pripomoček, ki omogoča, da srajca kljub gibanju ostane napeta) prvič predstavil na platformi IndieGoGo, na kateri ni bil uspešen, je nekaj mesecev pozneje zagnal še kampanjo na Kickstarterju (kaj je bil razlog, da se je prvič predstavil na IndieGoGu, lahko preberete v članku Slovenska kampanja T-Holder iz IndieGoGa še na Kickstarter). »Pri IndieGoGo kampanji je bila moja največja težava marketing, saj sem se ga lotil z napačnim pristopom. Brez kakršnih koli priprav sem objavil kampanjo in mislil, da bodo podporniki prišli kar sami od sebe

»Na prvi pogled je 58 tisoč dolarjev (toliko pomoči je Vene prejel na Kickstarterju) izjemna številka. Ko pa od nje odštejemo stroške, se ta bistveno zmanjša. Največje stroške predstavljajo nakup material, delo in poštnina, upoštevati je treba tudi nekatere druge. Kickstarter vzame fiksen odstotek končnemu znesku in še dodaten odstotek glede na vsako naročilo. Upoštevati je treba tudi to, da ima nekaj odstotkov podpornikov težave z nakazilom denarja, zato njihovega vložka ne dobiš, prav tako je strošek tudi transakcija na TRR. Če boste odprli še podjetje, upoštevajte mesečne stroške prispevkov, zavarovanja, računovodstva,« razkriva Vene.

Zbiram kontakte potencialnih podpornikov. Koliko kontaktov je dovolj?

Priprava je zato pomembna, vse od izgradnje skupnosti na družabnih omrežjih pa do oblikovanja baze z elektronskimi naslovi potencialnih podpornikov. Kako velika naj bo ta baza Berce pravi, da se razlikuje od produkta. Če imate drag produkt, potem boste za cilj potrebovali manj podpornikov. »Usmerite se ozko in se bolj osredotočite na PR. Večjim medijem ponudite ekskluzivo. Po drugi strani pa so cenovno bolj dostopni produkti dosegljivi širši množici. Najti je treba ustrezen cenovni rang in si zgraditi skupnost, ki bo kampanjo podprla v le nekaj dneh,« svetuje sogovornik. Priporoča, da določite, kdo je vaš kupec, kar je eden od pogojev za uspeh. Sicer boste nagovarjali napačno publiko.

Tisti, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, si preberite čim več gradiva na spletu, poiščite si tudi pomoč,« svetuje Žiga Berce (Vir slike: osebni arhiv).

Kampanja ima včasih celo negativno konotacijo

Berce je v primerjavi s preteklimi letom na Kickstarterju opazil še eno razliko: pred časom je bilo lažje kontaktirati medije, zdaj je nastopila prenasičenost. »Ne mediji ne blogerji ne želijo objaviti zgodbe kampanje, razen če nimate res dobre zgodbe. To je posledica prevelikega števila kampanj, zato ima Kickstarter kampanja včasih tudi negativno konotacijo.« Pred leti je bilo možno doseči zastavljen cilj tudi brez oglaševanja, danes je to skorajda nemogoče.

Zadostna količina sredstev ključ do uspeha

»En del marketinga sem dal v roke PR agenciji, a ni bila uspešna,« Vene pojasnjuje, kako se je lotil kampanje na IndieGoGu. Povsem drugače se je lotil pri Kickstarter kampanji: začel je z izgradnjo skupnosti na družabnih omrežjih in pridobival podpornike iz celega sveta, »kar je bil eden od ključev uspeha, saj so ti takoj podprli projekt, zato je bil podprt v le nekaj dneh«.

In rezultat? Vene si je za cilj zastavil 3 tisoč dolarjev, zbral pa je 58 tisoč. »Mislim, da bi rezultat lahko še izboljšal, če bi imel na voljo več sredstev. Tu merim predvsem na najbolj obiskane MenFashion bloggerje, ki imajo relativno visoko ceno. Kot študent takšnega kapitala nisem imel, zato sem ga moral čim bolj učinkovito razporediti. Tako sem prišel do cilja, ki ga nisem pričakoval.«

Brezplačna poštnina? Da, a zavedati se morate …

T-Holderje bodo podporniki prejeli konec tega meseca, napoveduje. »Treba je omeniti, da so se nekateri podporniki relativno pozno odzvali in odgovorili na anketo, nekateri se še do danes niso, zato jih bodo prejeli nekoliko pozneje, saj smo morali čakati na mere njihovega obsega stegen, da jim lahko izdelamo produkt po meri.« Ponudil jim je tudi brezplačno poštnino. »Za to potezo sem se odločil, ker menim, da je strankam tako lažje, kot če morajo sprva plačati produkt, nato pa še dostavo. Preveril sem cenike javnih in zasebnih poštnih podjetij v Sloveniji in v bližnjih državah. Pozoren sem bil na ceno in na to, kar dobiš v zameno za predlagano ceno,« stroške poštnine pa je v celoti kril sam. Vsem tistim, ki se še odpravljate na Kickstarter, svetuje, da pogledate tudi onstran slovenskih mejah. Tudi v tujini je mogoče dobiti zanimive ponudbe.

Prek spleta in udeležbe na dogodkih do nujnih informacij
»Tisti, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, si preberite čim več gradiva na spletu, poiščite si tudi pomoč,« pravi Berce, ki skupaj z Nikom Klanškom (Klanšek je pri pripravi kampanje pomagal tudi Niku Venetu) in s Tilnom Keglom prireja Crowdfunding Meetupe. Ti so namenjeni tistim, ki se spogledujejo z mislijo na množično financiranje. »Od nas lahko slišijo začetniške namige in pristope. Svoje izkušnje delijo tudi tisti, ki so že zagnali tovrstne kampanje. Tako dobijo ogromno informacij in dojamejo, da so kampanje precej bolj kompleksne, kot se morda zdi na prvi pogled. Ni pa težko doseči cilj, so pa nujne dobre priprave in verjeti v to, kar delajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje