Kickstarter kampanje: določite si mejnik, ne datum začetka!

Avtor — 13.06.2016
Žiga Berce, ki ga je Kickstarter po prvi kampanji leta 2014 tako zasvojil, da danes svetuje ekipam, in Nik Vene, ki se je z množičnim financiranjem prvič spoznal na platformi IndieGoGo, nato še na Kickstarterju, sta za Mladi podjetnik delila zanimive nasvete. Če pripravljate kampanjo, berite dalje.
Kickstarter kampanje: določite si mejnik, ne datum začetka!

Nik Vene, ki se je na Kickstarterju predstavljal s T-Holderjem in Žiga Berce, ki se je s to platformo prvič spoznal pred dvema letoma, sta delila zanimive nasvete za vse tiste, ki se spogledujete z množičnim financiranjem (Vir slike: T-Holder).

»Z enakimi triki, kot smo jih delali pred leti in med kampanjo, danes ekipe ne dobijo več enakih rezultatov,« pripoveduje Žiga Berce, ki svetuje številnim slovenskim ekipam, ki želijo svoje projekte predstaviti na Kickstarterju. Berce se ravno v tem času predstavlja z ekipo, ki jo sestavljajo stari znanci Kickstarterja. S čim se predstavljajo lahko preberete v članku Kava, vrtnica, jasmin in alpska trava ujeti v ovitek telefona.

Je možno pripraviti uspešno kampanjo v dveh mesecih?

»Pogosto slišim od članov ekip, da bodo šli na Kickstarter čez dva meseca. Prehitro se odločijo za začetek kampanje. Predlagam, da se raje kot na datum vežejo na določen mejnik. Naj si za cilj določijo na primer 5 tisoč zbranih elektronskih naslovov, določijo število dogovorov z mediji za objavo, šele nato pa naj zares zaženejo kampanjo. Ne na primer 3. maja, ampak nek sprožilec, ki bo ekipi povedal, da so pripravljeni.« Nekatere kampanje so po drugi strani časovno občutljive, v teh primerih je ključno določiti tudi datum. Vendar, opozarja, pa morate v tem primeru s samimi pripravami tudi začeti prej. »Ja, v dveh mesecih je možna dobra priprava, je pa pri tistih, ki se prvič podajo na Kickstarter, malo verjetno, da bo uspešna,« dodaja Berce. Prvi dnevi so ključni, zato mora biti začetek kampanje pogojen z vsemi razpoložljivimi viri.

Kako je videti dobra Kickstarter kampanja?

Nik Vene, ki se je s produktom T-Holder (pripomoček, ki omogoča, da srajca kljub gibanju ostane napeta) prvič predstavil na platformi IndieGoGo, na kateri ni bil uspešen, je nekaj mesecev pozneje zagnal še kampanjo na Kickstarterju (kaj je bil razlog, da se je prvič predstavil na IndieGoGu, lahko preberete v članku Slovenska kampanja T-Holder iz IndieGoGa še na Kickstarter). »Pri IndieGoGo kampanji je bila moja največja težava marketing, saj sem se ga lotil z napačnim pristopom. Brez kakršnih koli priprav sem objavil kampanjo in mislil, da bodo podporniki prišli kar sami od sebe

»Na prvi pogled je 58 tisoč dolarjev (toliko pomoči je Vene prejel na Kickstarterju) izjemna številka. Ko pa od nje odštejemo stroške, se ta bistveno zmanjša. Največje stroške predstavljajo nakup material, delo in poštnina, upoštevati je treba tudi nekatere druge. Kickstarter vzame fiksen odstotek končnemu znesku in še dodaten odstotek glede na vsako naročilo. Upoštevati je treba tudi to, da ima nekaj odstotkov podpornikov težave z nakazilom denarja, zato njihovega vložka ne dobiš, prav tako je strošek tudi transakcija na TRR. Če boste odprli še podjetje, upoštevajte mesečne stroške prispevkov, zavarovanja, računovodstva,« razkriva Vene.

Zbiram kontakte potencialnih podpornikov. Koliko kontaktov je dovolj?

Priprava je zato pomembna, vse od izgradnje skupnosti na družabnih omrežjih pa do oblikovanja baze z elektronskimi naslovi potencialnih podpornikov. Kako velika naj bo ta baza Berce pravi, da se razlikuje od produkta. Če imate drag produkt, potem boste za cilj potrebovali manj podpornikov. »Usmerite se ozko in se bolj osredotočite na PR. Večjim medijem ponudite ekskluzivo. Po drugi strani pa so cenovno bolj dostopni produkti dosegljivi širši množici. Najti je treba ustrezen cenovni rang in si zgraditi skupnost, ki bo kampanjo podprla v le nekaj dneh,« svetuje sogovornik. Priporoča, da določite, kdo je vaš kupec, kar je eden od pogojev za uspeh. Sicer boste nagovarjali napačno publiko.

Tisti, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, si preberite čim več gradiva na spletu, poiščite si tudi pomoč,« svetuje Žiga Berce (Vir slike: osebni arhiv).

Kampanja ima včasih celo negativno konotacijo

Berce je v primerjavi s preteklimi letom na Kickstarterju opazil še eno razliko: pred časom je bilo lažje kontaktirati medije, zdaj je nastopila prenasičenost. »Ne mediji ne blogerji ne želijo objaviti zgodbe kampanje, razen če nimate res dobre zgodbe. To je posledica prevelikega števila kampanj, zato ima Kickstarter kampanja včasih tudi negativno konotacijo.« Pred leti je bilo možno doseči zastavljen cilj tudi brez oglaševanja, danes je to skorajda nemogoče.

Zadostna količina sredstev ključ do uspeha

»En del marketinga sem dal v roke PR agenciji, a ni bila uspešna,« Vene pojasnjuje, kako se je lotil kampanje na IndieGoGu. Povsem drugače se je lotil pri Kickstarter kampanji: začel je z izgradnjo skupnosti na družabnih omrežjih in pridobival podpornike iz celega sveta, »kar je bil eden od ključev uspeha, saj so ti takoj podprli projekt, zato je bil podprt v le nekaj dneh«.

In rezultat? Vene si je za cilj zastavil 3 tisoč dolarjev, zbral pa je 58 tisoč. »Mislim, da bi rezultat lahko še izboljšal, če bi imel na voljo več sredstev. Tu merim predvsem na najbolj obiskane MenFashion bloggerje, ki imajo relativno visoko ceno. Kot študent takšnega kapitala nisem imel, zato sem ga moral čim bolj učinkovito razporediti. Tako sem prišel do cilja, ki ga nisem pričakoval.«

Brezplačna poštnina? Da, a zavedati se morate …

T-Holderje bodo podporniki prejeli konec tega meseca, napoveduje. »Treba je omeniti, da so se nekateri podporniki relativno pozno odzvali in odgovorili na anketo, nekateri se še do danes niso, zato jih bodo prejeli nekoliko pozneje, saj smo morali čakati na mere njihovega obsega stegen, da jim lahko izdelamo produkt po meri.« Ponudil jim je tudi brezplačno poštnino. »Za to potezo sem se odločil, ker menim, da je strankam tako lažje, kot če morajo sprva plačati produkt, nato pa še dostavo. Preveril sem cenike javnih in zasebnih poštnih podjetij v Sloveniji in v bližnjih državah. Pozoren sem bil na ceno in na to, kar dobiš v zameno za predlagano ceno,« stroške poštnine pa je v celoti kril sam. Vsem tistim, ki se še odpravljate na Kickstarter, svetuje, da pogledate tudi onstran slovenskih mejah. Tudi v tujini je mogoče dobiti zanimive ponudbe.

Prek spleta in udeležbe na dogodkih do nujnih informacij
»Tisti, ki se želite predstaviti na Kickstarterju, si preberite čim več gradiva na spletu, poiščite si tudi pomoč,« pravi Berce, ki skupaj z Nikom Klanškom (Klanšek je pri pripravi kampanje pomagal tudi Niku Venetu) in s Tilnom Keglom prireja Crowdfunding Meetupe. Ti so namenjeni tistim, ki se spogledujejo z mislijo na množično financiranje. »Od nas lahko slišijo začetniške namige in pristope. Svoje izkušnje delijo tudi tisti, ki so že zagnali tovrstne kampanje. Tako dobijo ogromno informacij in dojamejo, da so kampanje precej bolj kompleksne, kot se morda zdi na prvi pogled. Ni pa težko doseči cilj, so pa nujne dobre priprave in verjeti v to, kar delajo.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Taronska skrivnost na Adrifundu

Taronska skrivnost na Adrifundu

Na Adrifundu se predstavlja nov slovenski projekt: avtorica Maja Mlakar zbira sredstva za izdajo svojega mladinskega romana z naslovom Taronska skrivnost. V le nekaj dneh je dosegla že več kot polovico zastavljenega cilja, podprete pa jo lahko še do konca julija. Preberite več >>

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Slovensko podjetje Avokado je razvilo osem različnih okusov tofuja, ki ga tržijo pod blagovno znamko I Like Tofu. Blagovna znamka je že prisotna v 100 trgovinah v Sloveniji in Italiji, zdaj pa je ekipa vzpostavila kampanjo za množično investiranje na platformi Conda. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Crowdfunding oziroma množično financiranje je alternativni način financiranja poslovnih idej, ki vodijo do uspešnega zagona podjetja. Uporabniku omogoča, da s pomočjo spletne platforme doseže potencialne investitorje in s tem zbere znesek, ki mu pomaga pri ustanovitvi in/ali zagonu podjetja. Preberite več >>

Na izlet s PiPijem!

Na izlet s PiPijem!

Področje ekonomije delitve je v zadnjem času izjemno priljubljeno tako v tujini kot tudi v Sloveniji. Pred kratkim je tako zaživela spletna platforma za t. i. peer to peer car sharing z imenom PiPi. Spregovorili smo z Uršo Hribernik, ki nam je predstavila zanimiv projekt. Preberite več >>

Individualizirana nega kože iz Alp

Individualizirana nega kože iz Alp

Slovenska kozmetična blagovna znamka AlpStories se osredotoča na kozmetične izdelke, ki so narejeni v skladu z edinstvenimi željami in potrebami vsakega posameznika. S kampanjo množičnega investiranja želi AlpStories vnesti individualnost tudi na avstrijski kozmetični trg. Preberite več >>

Dobro jutro, svet iger!

Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje