Kje in kako poiskati nove sodelavce?

Avtor Aleš Zaletel — 31.07.2012
Komentiraj!
Iskanje sodelavcev po navadi predstavlja veliko dela. Če se odločite za kanale masovne komunikacije (internet, časopisi), boste imeli manj dela na začetku, vendar več dela z pregledovanjem in urejanjem prijav.
Kje in kako poiskati nove sodelavce?

Iskanje sodelavcev po navadi predstavlja veliko dela. (Vir slike: sxc.hu)

Če se odločite za bolj usmerjene oblike komunikacije, boste morali večino dela morali opraviti na začetku. Lahko se odločite za strokovno pomoč, kjer boste imeli relativno malo dela, vendar veliko več stroškov.

Za iskanje novih sodelavcev imate na voljo številne oblike iskanja sodelavcev:

1. Oglaševanje vaših kadrovskih potreb v tisku

Je eden najbolj razširjenih načinov iskanja in tudi najdražji. Prednost časopisov je gotovo njihov velik doseg, slabosti pa so cena, obilica (neprimernih) prijav, plačujete za oglaševanje vsem bralcem časopisa, ne le tistim, ki jih zanima nova zaposlitev. Časopis je omejen s prostorom, zato vam vaš oglas ne omogoča predstavitve dovolj informacij o delovnem mestu. Časopis je aktualen le en dan, zato dosežete le tiste kandidate, ki tisti dan berejo časopis in opazijo vaš oglas.

2. Iskanje prek interneta

Razširjen način iskanja novih sodelavcev, ki vam za vaš denar ponudi največ. Sodelavce lahko iščete prek vaših spletnih strani ali prek spletnih zaposlitvenih portalov. Prednost vaše spletne strani kot medija za iskanje sodelavcev je usmerjenost – vsi iskalci na vaših spletnih straneh želijo delati ravno v vašem podjetju.

Spletni zaposlitveni portali so zanimivi zaradi ugodne cene, daljšega (po navadi 30 dni) oglaševanja in kombiniranja spletnega medija in direktne e-pošte. Omogočajo vam neomejen opis delovnega mesta, s sistemi za administriranje prijav skrajšajo vaš čas in stroške komunikacije s kandidati do 80 odstotkov. Največji problem spletnega kadrovanja je obilica (neprimernih) prijav, pogosto zaradi neustrezne priprave spletnih zaposlitvenih oglasov.

3. Oblikovanje lastnih baz kandidatov

Je dolgoročno eden bolj učinkovitih načinov iskanja kandidatov. Koncept temelji na rigidnem zbiranju življenjepisov vseh potencialnih kandidatov v vaši spletni bazi življenjepisov. Vse prijave kandidatov na vaše oglase v časopisih ali na spletnih straneh zbirate prek vaše spletne strani. Vse kandidate, ki jih zanima delo pri vas, preusmerite na spletno stran, kjer oddajo svoj življenjepis. Ko se v vašem podjetju pojavi nova kadrovska potreba, najprej preverite lastno bazo življenjepisov in če v njej ne najdete primernega prostega kandidata, začnete javno iskati primernega sodelavca.

4. Iskanje prek fakultet in srednjih šol

Izobraževalne ustanove so po navadi zainteresirane, da svoje študente in dijake povežejo s potencialnimi delodajalci. Poiščite osebo, odgovorno za pomoč študentom pri iskanju zaposlitve ali vplivne profesorje. Razložite jim, zakaj želite priti v stik z njimi, prosite jih, če vam lahko priporočijo ustrezne študente. Te lahko povabite v vaše podjetje kot občasne sodelavce, po končanem študiju pa jih zaposlite, lahko jih povabite tudi k reševanju praktičnih poslovnih primerov za seminarske in diplomske naloge itd.

5. Iskanje sodelavcev s pomočjo obstoječih sodelavcev

Vaši sodelavci so vaši najboljši »tržniki« kadar kadrujete. S prve roke lahko potencialnim kandidatom povedo, zakaj je vaše podjetje dober delodajalec. Ker se družijo s »sebi enakimi« lahko v podjetje pritegnejo nove sodelavce, ki bodo osebnostno kompatibilni z obstoječim timom, hitreje se bodo vključili vanj in posledično v podjetju ostali dlje časa. Uvedite program nagrajevanja sodelavcev, s katerim boste nagradili tiste, ki bodo v podjetje pripeljali nove, primerne sodelavce.

6. Iskanje sodelavcev v bazah življenjepisov

Namesto da objavljate javne oglase in posledično prejmete na desetine (stotine) pogosto neustreznih prijav, lahko izkoristite možnost boljših zaposlitvenih portalov– vpogled v njihove baze aktivnih življenjepisov. Imate možnost pregleda baz nekaj 10.000 kandidatov, najbolj primerne kontaktirate prek telefona ali e-pošte in se dogovorite za možnost zaposlitve.

7. Iskanje sodelavcev s pomočjo mreženja

Eden najučinkovitejših načinov iskanja sodelavcev vključuje mreženje. Vaše znance (bivše sodelavce, sošolce, kolege v strokovnih društvih itd.) zaprosite za priporočila morebitnih kandidatov, za katere vedo, da iščejo novo zaposlitev. Pošljite jim sporočilo ali jih pokličite. Povejte jim, da potrebujete novega sodelavca za izbrano področje. Na kratko opišite, kaj pričakujete od kandidata. Potem vprašajte, ali poznajo koga, ki bi ga zanimalo podobno delo. Po raziskavi zaposlitvenega portala MojeDelo.com je prek mreženja dobilo zaposlitev kar 47 odstotkov uspešnih iskalcev zaposlitve, zato ne pozabite na ta način iskanja sodelavcev.

8. Iskanje sodelavcev prek Zavoda za Zaposlovanje RS

Zavod vam lahko pomaga pri iskanju manj usposobljenih kandidatov in kadrov za fizična dela, ki zahtevajo nižjo stopnjo izobrazbe. Zavod za zaposlovanje za iskanje strokovnega, usposobljenega kadra ni primeren preprosto zato, ker ti kandidati po navadi niso brezposelni. Iskanje prek zavoda je brezplačno, ob oddaji obveznega PD-obrazca, ki ga mora delodajalec izpolniti ob začetku iskanja novega sodelavca, preprosto izberete možnost pomoči zavoda pri iskanju novega sodelavca.

9. Iskanje sodelavcev prek študentskih servisov

Med slovenskimi podjetji priljubljena oblika zaposlovanja. Za dela, ki seveda to dopuščajo, zadolžite izbrani študentski servis, da vam najde primernega študenta. Če se ta izkaže za dobrega sodelavca, ga zaposlite, drugače poiščite drugega študenta. Taka oblika kadrovanja se dobro obnese pri delih, kjer sodelavce s časom razvijate, npr. v trženju, financah, vodenju projektov itd.

10. Iskanje sodelavcev prek kadrovskih agencij

Kadrovske agencije namesto vas iščejo kandidate, opravijo grobo selekcijo in vam pošljejo le peščico po njihovih merilih najustreznejših kandidatov. Če želite imeti z iskanjem čim manj dela in vas ne motijo nekoliko višji stroški kadrovanja, potem so agencije lahko prava rešitev za vas.

11. Sposojanje sodelavcev

Iščete sodelavce za rutinirano ali projektno delo? Potem se vam izplača koristiti storitve posojanja sodelavcev. Te ponujajo specializirane agencije, omogočajo pa vam, da si za določen čas najamete sodelavca, ki ima delovno razmerje sklenjeno namesto z vami z agencijo, ki ga posoja. Za čas dela agenciji plačujete nadomestilo za sodelavca. Najboljše sodelavce lahko povabite, da se pri vas redno zaposlijo.

12. Iskanje sodelavcev s pomočjo lovcev na glave (headhunterjev)

Najdražja oblika iskanja sodelavcev, primerna za iskanje višjih strokovnih in vodstvenih kadrov. Headhunter koristi svojo široko mrežo poznanstev in naveže stik s peščico kandidatov, ki ustrezajo zahtevam vašega delovnega mesta. Headhunterji so koristni, kadar, denimo, želite v svoje vrste zvabiti točno določene kandidate, vendar nočete (ali ne morete) do njih pristopiti osebno.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!