Kolumna: 5 stvari, ki so pomembne za mlade podjetnike

Pri svojem delu vedno znova prihajamo do novih spoznanj in izkušenj. Osebno lahko rečem, da sem velikokrat presenečen, kako pomembne so določene "malenkosti" katere ne upoštevamo pri svojem delovanju ali pa tem "drobnarijam" posvetimo premalo pozornosti. Za danes bom izpostavil prvih pet.
Kolumna: 5 stvari, ki so pomembne za mlade podjetnike

Kolumna: 5 stvari, pomembnih za mlade podjetnike

Mladi podjetnik potrebuje resno partnersko zvezo in celo družino

Na prvi pogled nepomembna zadeva. Veliko ljudi je celo mnenja, da sta resna zveza in družina moteča za podjetnika, saj terjata čas ter energijo, ko je potrebno ženi pojasnjevati zakaj toliko nadur itd. Moje izkušnje kažejo, da imajo podjetniki, ki niso v resni zvezi, kar nekaj težav. Enostavno so nestabilni, njihovi cilji so pogosto nenatančni, ne vedo zakaj in za koga garajo po cele dneve. Pogosto mladi podjetniki na ženski del poslovnega sveta gledajo z “drugimi očmi”, skratka čustva igrajo močnejšo vlogo kot razum. Po drugi strani pa podjetnik, ki ima poglavje resne zveze in družine zaprto, nastopa bolj stabilno, je bolj zadoščen in bolj imun na potencialne čare ženskega sveta v poslovnem svetu. Razum ima večji vpliv na njegove odločitve kot pa čustva. Moj nasvet je: čim bolj zgodaj, že med faksom, si najdite svojo partnerko, katero negujte, da bo čutila, da jo cenite in posledično bo z vami tudi v najtežjih časih.

Mladi podjetnik mora znižati osebni fiksni strošek na minimum

Dejstvo je, da v začetnih letih podjetnik izjemno malo “izsesa” iz svojega podjetja, denarja za osebne zadeve pa praktično ni, saj zaslužen denar vlagamo naprej. Podjetnik mora iskati alternative standardnim postopkom večine prebivalstva, npr. ko potrebuje stanovanje, gre na banko po 30-letni kredit z mesečnim obrokom okoli 600 evrov. Takšen mesečni obrok bo imel močan vpliv na podjetniško potrpežljivost. Podjetnik mora paziti, da zaradi potrebe po poslovnem avtu že prvi mesec ne zabrede v leasing v višini 500 evrov, ravno tako je treba paziti na visoke stroške najemnin za nepotrebne pisarne in skladiščne prostore, osebne finance pa je treba urediti po najvišjih standardih skromnosti. Nasvet: stopite z nizkimi stroški v podjetniške izzive.

Vsak mladi podjetnik mora imeti malce “gverile” v sebi

Takoj, ko postanete podjetniki, boste obremenjeni s klici prijaznih komercialistov, ki ponujajo super oglaševalske metode in akcije. Dejstvo je, da je večina teh ponudb, ne glede na vaš posel neprimernih, predragih in nesmiselnih. Se sprašujete zakaj? V začetku smo finančno izredno omejeni, ker naša poslovna ideja še ni testirana. Ni se smiselno močno zadolževat, pa naj bo to pri banki ali lastni mami. Rešitev je v gverilskem marketingu. Kasneje, ko boste “močnejši”, lahko preklopite na bolj konvencionalne metode. Na začetku morate biti iznajdljivi in s čim nižjimi stroški efektivno oglaševati. Več na to temo pogooglajte na temo gverilski marketing.

Mladi podjetnik mora znati izbrati poslovne partnerje

Tu predvsem ciljam na tiste tesne partnerje, ki imajo delež v podjetju. Prvo vprašanje, ki si ga zastavite o partnerju je, ali ga sploh poznam? V kolikor ste z njim kofetkali, študirali, igrali nogomet ali kaj podobnega, te osebe zagotovo ne poznate. Pomembno je, da osebo bolje spoznate, saj vam zna napačna odločitev povzročiti ogromno sivih las, neprespanih noči in živčnih nestabilnosti. Ta tema je tako obsežna, da bi lahko napisali celo knjigo, a bom tu izpostavil 3 ključne elemente kako spoznati določeno osebo. Z dotično osebo morate začeti oz. testirati poslovanje, morate se preizkusiti v dojemanju denarja. S to osebo se podajte na skupno potovanje, kjer pa naj ne bo glavna stvar udobje. Spoznati se morate v nelagodnih situacijah. Tretja stvar pa je nekaj dnevno sobivanje, da spoznate delavne, bivalne in higienske navade. Zveni čudno, ampak dejansko so vse te zadeve pomembne za dober partnerski odnos, ki bo prinašal dolgoročno uspešno sodelovanje.

Bodite pripravljeni na borbo in misijo v neznano

Morda pretiravam, vendar dejstvo je, da večina podjetnikov nima sreče, da bi jim posel tekel kot po maslu. Večina podjetnikov se bori za svoj del pogače, išče luč na koncu tunela in večina je povprečnih. Mnogi že v četrtem letu svojega delovanja ustavijo svojo rast in razcvet, nato pa so prepuščeni vremenskim frontam na trgu. V kolikor se pripravite na borbo in potovanje v neznano, imate že konkurenčno prednost, ki se odraža v tej lastnosti. Borbo v podjetništvu razumemo kot izredno dobro pripravo v obliki poslovnega načrta, pripravo strategije in ciljev ter poti do teh ciljev, nato pa trdo delo po začrtani poti do zastavljenih ciljev.

Avtor kolumne je Admir Latić, Mladi podjetnik leta 2011.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Oznake: , , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje