Kolumna: Katere so najpogostejše poti majhnega podjetja do prodaje?

Avtor — 23.02.2012
Pred tremi leti, ko sem se odločil za svojo samostojno podjetniško pot, sem vedel, da samo moje tehnično/strokovno znanje ne bo dovolj za uspeh. Takrat sem zaključeval tudi obveznosti na fakulteti, tako da sem bil novopečeni začetnik na trgu.
Kolumna: Katere so najpogostejše poti majhnega podjetja do prodaje?

Kolumna: Katere so najpogostejše poti majhnega podjetja do prodaje?

Kot večini, je bilo tudi meni kristalno jasno, da bom moral svoje znanje tudi nekako prodati. Nobena prodaja se namreč ne zgodi sama od sebe. Vedno je potrebno neko dejanje, akcija. Vsem podjetjem in podjetnikom je na začetku težko, vendar obstaja kar nekaj načinov in dobrih praks, kako lahko prodamo svoje storitve ali izdelke. Poglejmo si nekaj bistvenih korakov kako do prodaje.

Vedno je potrebno začeti na začetku – pri osnovah. Kot dober podjetnik/ica moramo najprej preučiti konkurenco, analizirati trg in ugotoviti ali ima ideja, storitev ali bodoči izdelek sploh potencial. Ugotoviti moramo kaj si kupci zares želijo in kaj potrebujejo. Razmisliti moramo tudi v čem smo drugačni, boljši od konkurence. V kolikor rešujemo neko težavo smo že na dobri poti. Za še večjo učinkovitost je potrebno tudi, da natančno določimo ciljno skupino – komu želimo prodajati. Ciljna skupina so ljudje, podjetja ali organizacije, ki bi lahko kupila naše storitve in izdelke. Ne želimo namreč prodajati ledenih kock eskimom.

Naslednje vprašanje je tudi zelo pomembno. Bistveno je, ali je naša storitev ali izdelek tako dober, da bi ju kupili tudi sami? Če lahko izdelek prodamo najprej sebi, svojim bližnjim ali sodelavcem, potem smo na pravi poti. Odličen izdelek pa ni nujno, da se bo tudi prodajal. Veliko je odvisno od prodajalca. Prodajalec mora zaupati svojim izdelkom, če želi, da bo njemu zaupala tudi stranka. Verjemite, stranke začutijo to. Potrebno pa je biti tudi vztrajen (to ne pomeni biti vsiljiv in nadležen) ter prodajati na dolgi rok. Iz izkušenj vam lahko povem, da včasih potrebujemo večkratno komunikacijo in daljši čas, da se na koncu stranka odloči za nakup. Tako, osnove smo sedaj osvojili.

V današnjem času ima podjetje na voljo veliko načinov kako se bo lotil prodaje in prav tako tudi dovolj različnih prodajnih kanalov. Potrebno je le, da izberemo pravega (ali več njih) in ga izkoristimo maksimalno. Izbira prodajnega kanala je v veliki meri odvisna tudi od narave našega izdelka. Daleč najcenejša pot do predstavitve naših izdelkov in prodaje je na spletu. Izdelamo si lahko spletno stran ali ustvarimo svoj blog. Spletne strani so odlično prodajno orodje. Po mojem mnenju bi morale biti prva bojna črta. Lahko jih namreč izdelamo po svojem okusu in svojih merilih. Mej praktično ni razen naše domišljije. Obstajajo sicer brezplačne storitve, vendar je bolje investirati nekaj denarja v izdelavo spletne strani in si tako ustvariti edinstveno podobo, ki bo delovala bolj profesionalno in kredibilno. Ne pozabimo tudi na zbiranje podatkov o potencialnih kupcih kot je npr. e-pošta. Z zbranimi podatki o e-pošti si lahko izdelamo mailing listo in tako pošiljamo direktno e-pošto, ki jo lahko zelo enostavno tudi personaliziramo in tako povečamo učinek. Načinov pridobivanja e-pošte (in ostalih podatkov) je več. Dober primer je recimo e-knjiga z uporabnimi informacijami, ki jo stranka dobi po e-pošti v zameno, da odda svoje podatke. Lahko pa tudi izkoristimo trenutno zelo popularna socialna omrežja kot je na primer Facebook (v vzponu je tudi Google+). Na Facebooku lahko brezplačno ustvarimo poslovno Facebook stran, predstavimo svoj izdelek in tudi zelo natančno ciljano oglašujemo (spol, starost, interesne dejavnosti, lokacija, ali smo poročeni, v zvezi ipd.). Poleg Facebook oglaševanja je primeren tudi sistem Google Adwords. Sistema sta si v grobem podobna, značilnost pri obeh pa je, da lahko oglase plačujemo po učinku (npr. glede na število klikov ali prikazov). Z malo optimizacije, spretnosti in testiranja, si lahko stroške znižamo na minimum. Poleg omenjenih obstaja še kar nekaj drugih načinov oglaševanja, ampak to je že tema za kdaj drugič.

Omenim še lahko, da imamo na drugi strani na voljo tudi »analogne« prodajne kanale kot so razne tiskovine, direktna pošta, plakati, TV, časopisni in radio oglasi, vendar so lahko precej dragi. Učinke teh pa je težje meriti kot na spletu. Potrebno je dobro premisliti, kje so naše stranke in kje se nam splača oglaševati.

Tako, zapisal sem le nekaj koristnih informacij in nasvetov kako do čimbolj učinkovite prodaje. Poti je sicer še več. V vsakem primeru pa morate delati odlično, učinkovito, profesionalno in na dolgi rok. Stranke znajo to prepoznati in vam bodo hvaležne. Zgodilo se bo, da se bodo vračale in vas priporočale drugim. To pa je najučinkovitejši način za prodajo. Močnejšega marketinškega orodja verjetno ni.

Avtor: Matej Žagar, MIMAteam, računalniške in informacijske storitve.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Preberite več >>

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Preberite več >>

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Poznate marketinško avtomatizacijo in njene ključne prednosti? Kupec več kot 70% svoje nakupne poti opravi na spletu. Marketing automation vam omogoča, da ga na tej poti spremljate in mu prodate več! V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je marketing automation in kakšne so ključne zmogljivosti. Preberite več >>

MP kolumna: Virtualna resničnost

MP kolumna: Virtualna resničnost

Biti en trenutek na tujem planetu in drug trenutek globoko pod morjem je nekaj, ker je na videz neuresničljivo. Vsa naša možganska logika se tega zaveda in človek bi pričakoval, da bo temu tudi sledila. Na našo srečo, ljudje razmišljamo precej čustveno in iracionalno. Preberite več >>

MP kolumna: Startup Marketing – orodja

MP kolumna: Startup Marketing – orodja

Startup marketing - growth hacking, če želite - je zahvaljujoč številnim (brezplačnim) orodjem, ki jih imamo na voljo in optimizirajo naše delo, postal kompletnejši, a tudi kompleksnejši. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje