Kolumna: Katere so najpogostejše poti majhnega podjetja do prodaje?

Pred tremi leti, ko sem se odločil za svojo samostojno podjetniško pot, sem vedel, da samo moje tehnično/strokovno znanje ne bo dovolj za uspeh. Takrat sem zaključeval tudi obveznosti na fakulteti, tako da sem bil novopečeni začetnik na trgu.
Kolumna: Katere so najpogostejše poti majhnega podjetja do prodaje?

Kolumna: Katere so najpogostejše poti majhnega podjetja do prodaje?

Kot večini, je bilo tudi meni kristalno jasno, da bom moral svoje znanje tudi nekako prodati. Nobena prodaja se namreč ne zgodi sama od sebe. Vedno je potrebno neko dejanje, akcija. Vsem podjetjem in podjetnikom je na začetku težko, vendar obstaja kar nekaj načinov in dobrih praks, kako lahko prodamo svoje storitve ali izdelke. Poglejmo si nekaj bistvenih korakov kako do prodaje.

Vedno je potrebno začeti na začetku – pri osnovah. Kot dober podjetnik/ica moramo najprej preučiti konkurenco, analizirati trg in ugotoviti ali ima ideja, storitev ali bodoči izdelek sploh potencial. Ugotoviti moramo kaj si kupci zares želijo in kaj potrebujejo. Razmisliti moramo tudi v čem smo drugačni, boljši od konkurence. V kolikor rešujemo neko težavo smo že na dobri poti. Za še večjo učinkovitost je potrebno tudi, da natančno določimo ciljno skupino – komu želimo prodajati. Ciljna skupina so ljudje, podjetja ali organizacije, ki bi lahko kupila naše storitve in izdelke. Ne želimo namreč prodajati ledenih kock eskimom.

Naslednje vprašanje je tudi zelo pomembno. Bistveno je, ali je naša storitev ali izdelek tako dober, da bi ju kupili tudi sami? Če lahko izdelek prodamo najprej sebi, svojim bližnjim ali sodelavcem, potem smo na pravi poti. Odličen izdelek pa ni nujno, da se bo tudi prodajal. Veliko je odvisno od prodajalca. Prodajalec mora zaupati svojim izdelkom, če želi, da bo njemu zaupala tudi stranka. Verjemite, stranke začutijo to. Potrebno pa je biti tudi vztrajen (to ne pomeni biti vsiljiv in nadležen) ter prodajati na dolgi rok. Iz izkušenj vam lahko povem, da včasih potrebujemo večkratno komunikacijo in daljši čas, da se na koncu stranka odloči za nakup. Tako, osnove smo sedaj osvojili.

V današnjem času ima podjetje na voljo veliko načinov kako se bo lotil prodaje in prav tako tudi dovolj različnih prodajnih kanalov. Potrebno je le, da izberemo pravega (ali več njih) in ga izkoristimo maksimalno. Izbira prodajnega kanala je v veliki meri odvisna tudi od narave našega izdelka. Daleč najcenejša pot do predstavitve naših izdelkov in prodaje je na spletu. Izdelamo si lahko spletno stran ali ustvarimo svoj blog. Spletne strani so odlično prodajno orodje. Po mojem mnenju bi morale biti prva bojna črta. Lahko jih namreč izdelamo po svojem okusu in svojih merilih. Mej praktično ni razen naše domišljije. Obstajajo sicer brezplačne storitve, vendar je bolje investirati nekaj denarja v izdelavo spletne strani in si tako ustvariti edinstveno podobo, ki bo delovala bolj profesionalno in kredibilno. Ne pozabimo tudi na zbiranje podatkov o potencialnih kupcih kot je npr. e-pošta. Z zbranimi podatki o e-pošti si lahko izdelamo mailing listo in tako pošiljamo direktno e-pošto, ki jo lahko zelo enostavno tudi personaliziramo in tako povečamo učinek. Načinov pridobivanja e-pošte (in ostalih podatkov) je več. Dober primer je recimo e-knjiga z uporabnimi informacijami, ki jo stranka dobi po e-pošti v zameno, da odda svoje podatke. Lahko pa tudi izkoristimo trenutno zelo popularna socialna omrežja kot je na primer Facebook (v vzponu je tudi Google+). Na Facebooku lahko brezplačno ustvarimo poslovno Facebook stran, predstavimo svoj izdelek in tudi zelo natančno ciljano oglašujemo (spol, starost, interesne dejavnosti, lokacija, ali smo poročeni, v zvezi ipd.). Poleg Facebook oglaševanja je primeren tudi sistem Google Adwords. Sistema sta si v grobem podobna, značilnost pri obeh pa je, da lahko oglase plačujemo po učinku (npr. glede na število klikov ali prikazov). Z malo optimizacije, spretnosti in testiranja, si lahko stroške znižamo na minimum. Poleg omenjenih obstaja še kar nekaj drugih načinov oglaševanja, ampak to je že tema za kdaj drugič.

Omenim še lahko, da imamo na drugi strani na voljo tudi »analogne« prodajne kanale kot so razne tiskovine, direktna pošta, plakati, TV, časopisni in radio oglasi, vendar so lahko precej dragi. Učinke teh pa je težje meriti kot na spletu. Potrebno je dobro premisliti, kje so naše stranke in kje se nam splača oglaševati.

Tako, zapisal sem le nekaj koristnih informacij in nasvetov kako do čimbolj učinkovite prodaje. Poti je sicer še več. V vsakem primeru pa morate delati odlično, učinkovito, profesionalno in na dolgi rok. Stranke znajo to prepoznati in vam bodo hvaležne. Zgodilo se bo, da se bodo vračale in vas priporočale drugim. To pa je najučinkovitejši način za prodajo. Močnejšega marketinškega orodja verjetno ni.

Avtor: Matej Žagar, MIMAteam, računalniške in informacijske storitve.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Preberite več >>

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje