Kolumna: Podjetništvo bi moralo biti predvsem zabavno

Avtor Matija Goljar — 15.12.2011
Komentiraj!
Pred leti sem spoznal šestnajstletnika, ki se je odločil postati podjetnik. Ko so se njegovi vrstniki igrali na plaži, je on prodajal školjke. Pri petnajstih je na festivalih vodil ekipe promotorjev in malo zatem me je prosil za nasvet: zanimala ga je izvedljivost poslovne ideje.
Kolumna: Podjetništvo bi moralo biti predvsem zabavno

Kolumna: Podjetništvo bi moralo biti predvsem zabavno (slika: sxc.hu)

Na spletu je videl posnetek Požigalca – tistega zloglasnega velenjskega posebneža, ki je z izbranimi besedami novinarski ekipi razlagal, da je ujel požigalca, ki ga je prej neuspešno lovila policija. “Prodajal bom majice z napisom ‘Ti si ziher požigalec’ in torbe z napisom ‘Kaj ti bo torba, če si kupu kolo’.”

Verjetno bi se marsikdo ob taki ideji malo namuznil in rekel, da je neumna in neizvedljiva. Ampak všeč mi je bilo njegovo razmišljanje – “Pač bomo poskusili za zajebancijo, itak nas nič ne stane. Malo za izkušnjo, predvsem pa za hec!”

Podjetništvo je zame predvsem zabava. Narediti biznis, enostavno zato, ker je kul, ne toliko zaradi dobička. Ne razumem potrebe, da bi morali biti pri poslu vedno tako resni in zapeti. Že res, da mora biti podjetnik odgovoren in discipliniran, da mora biti zanesljiv in urejen – ampak to ne pomeni, da se v poslu ne sme zabavati!

Vse moje dosedanje izkušnje v podjetništvu so pokazale, da bo uspeha samo toliko, kolikor bom vložil truda. To pomeni dolge delovnike, neprespane noči, ukvarjanje s stvarmi, ki mi res ne dišijo in z osebami, ki so včasih prav naporne. Edini način, da ne pošljem vse k vragu je, da najdem načine, da se pri vsem skupaj zabavam.

Tako, kot se je zabaval moj prijatelj, ko je prodajal majice Požigalca. Izdelek ni bil nič posebnega, ampak je bil kul. Tako kul, da jih je prodal več tisoč. V ljudeh so majice izzvale nasmeh. Kaj ni ravno to cilj podjetnika? Da spremeni svet na bolje, četudi samo z enim nasmehom…

Naša podjetja bodo še bolj uspešna, če bomo strankam pokazali, da se znamo ob našem delu zabavati – in ob tem zabavali tudi njih.

Prepričan sem, da bo nekdo, ki je kupil zanimiv produkt, o njem govoril vsem, ki ga bodo pripravljeni poslušati. V času socialnih omrežij to pomeni ogromno, ogromno brezplačne reklame. In podjetniki vemo, da se to pozna na dobičku. Ampak ne glede na to dvomim, da so se proizvajalci odločili narediti točno tako etiketo iz marketinških razlogov. Bolj verjetno je pač, da se je za to nekdo odločil povsem spontano in za hec.

Če v našem delu uživamo, bodo to opazile tudi naše stranke. V veselje nam je bilo gledati Steva Jobsa, kako z iskrico v očeh govori o naslednjemu Applovem izdelku. Vendar je to samo polovica zgodbe.

Glavna poanta tega je, da je življenje prekratko, da bi počeli stvari v katerih ne uživamo. Če smo se že odločili za trnovo pot podjetništva, poskrbimo vsaj, da bomo počeli nekaj, kar nas resnično veseli.

Nekdo je že pred mnogo leti zapisal: “Moja največja sreča v življenju je, da me plačujejo za delo, ki me tako veseli, da bi ga itak opravljal tudi zastonj.”

Veliko uspeha,

Matija

O avtorju

Matija Goljar je 24-letni podjetnik. Poleg vodenja lastnega podjetja, ki se ukvarja z odnosi z javnostmi, svetuje bodočim podjetnikom, ki zaprošajo za subvencijo za samozaposlitev Zavoda za zaposlovanje in presoja poslovne ideje. Več o njem si lahko preberete na www.presojaidej.com.

V prostem času vodi podjetniške krožke na osnovnih in srednjih šolah, kjer mlade uči kreativnosti in podjetniških veščin, občasno pa predava tudi na dogodkih Zavoda mladi podjetnik.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice