Kolumna: Rešuj probleme, ne delaj jih!

Škoda, da se večina mladih podjetij uči na napakah. Čeprav na svoji poti pogosto dobijo prave nasvete in opozorila, se prevečkrat odločijo, da bodo poskusili na svoj način oziroma »po svoje«. Tudi v našem primeru ni bilo dosti drugače.
Kolumna: Rešuj probleme, ne delaj jih!

Strateška igra Dimension Empires.

Zato zelo podpiram projekte, kot so pospeševalnik TSstartup, kjer ti ljudje z veliko izkušnjami v podjetništvu dnevno pomagajo. Takšna pomoč je neprecenljiva, prihrani ti lahko mesece dela, če ne leta.

Tudi naše podjetje, Amplio d.o.o., je izgubilo kar nekaj časa na račun neizkušenosti in (slovenske?) trme. Začelo se je s t. i. »spin-off«-om Igorja in mene, ko sva med delom pri eni izmed večjih slovenskih programerskih podjetjih ugotovila, da imava povpraševanje za izdelavo istega produkta od dveh različnih oseb. Združila sva moči, zapustila redni službi, ustanovila podjetje in začela s samostojnim delom. Seveda takrat nisva preveč razmišljala o prihodnosti, samo da je delo (in denar). To je hitro preraslo v eno izmed največjih napak, ki jih podjetniki delamo na začetku. Program se je samo dopolnjeval, nikoli pa ni šel na trg, saj smo vedno mislili, da so potrebne še določene dodelave, popravki … Tako je hitro zmanjkalo denarja in posledično tudi dela. Ko prideš do te točke, je potrebno požreti ponos, priznati napake in analizirati, kje je šlo narobe. Najbolj pomembno pa je, da se celotna ekipa tega zaveda!

»Fanta, vidva ne rešujeta problema, vidva ga delata!«

Ob naslednji predstavitvi produkta potencialni stranki sva doživela razsvetljenje, ko nama je ta rekla: »Fanta, vidva ne rešujeta problema, vidva ga delata!«. Kot da bi naju nekdo »resetiral«, Najino razmišljanje se je povsem spremenilo. Posledica »razsvetljenja« je bila, da sva produkt zavrgla, kar pa je pomenilo, da od njega prihodka ne bo. Ko se tega zaveš, mora ekipa stopiti skupaj in prebroditi obdobje, ko je treba poiskati delo, ki ni nujno, da ti diši, lahko pa z njim zaslužiš dovolj, da uresničiš svojo naslednjo idejo. Moram priznati, da smo imeli kar nekaj sreče in smo dobili delo na projektu, ki nam je prineslo ogromno izkušenj na področju razvoja samostojnega podjetja.

Ob delu na tem projektu smo vedno bolj razmišljali tudi o svojem naslednjem produktu. Svet se zadnja leta vrti le še okoli pametnih telefonov. Vsi še imamo v spominu, kako smo v svoji sobi več ur skupaj igrali igre za računalnikom. Kako združiti oboje in narediti aplikacijo, ki bo nekaj novega, drugačnega? To je bil naš problem, ki smo ga želeli rešiti.

Dobili smo idejo za strateško igro (kot so Civilization, Warcraft, Age of Empires …), ki bi potekala v realnem okolju. To pomeni, da si igralec lahko postavi grad tam, kjer je dejansko doma in napada druge igralce, ki živijo ulico ali dve stran. Naša igra Dimension Empires omogoča prav to. Poteka v namišljenih dimenzijah toda v realnem okolju. Tako se mora igralec včasih sprehoditi po svojem ozemlju in organizirati svoje ljudstvo, da bo lahko ubranil svoje ozemlje, postal močnejši in zgradil pravi imperij. Igre torej ni moč igrati z domačega kavča, Dimension Empires vzpodbuja gibanje in igralce sili v sprehode. To dejansko pomeni, da je igra dobra za igralčevo zdravje!

Vabljeni tudi k branju ostalih zanimivih MP kolumn.

S prototipom igre Dimension Empires smo se prijavili na TSstartup in ko smo bili sprejeti, smo dojeli, da je ta ideja mogoče zanimiva tudi za širšo javnost. Mobilno igro razvijamo v okviru pospeševalnika TSstartup in bo kmalu na voljo na Applovih in Androidovih mobilnih napravah. Spremljajte nas na www.dimensionempires.com.

Avtor kolumne je Janez Banič, Amplio d.o.o.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Preberite več >>

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Preberite več >>

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Poznate marketinško avtomatizacijo in njene ključne prednosti? Kupec več kot 70% svoje nakupne poti opravi na spletu. Marketing automation vam omogoča, da ga na tej poti spremljate in mu prodate več! V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je marketing automation in kakšne so ključne zmogljivosti. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,