Kolumna: Rešuj probleme, ne delaj jih!

Avtor Janez Banič — 03.12.2012
Komentiraj!
Škoda, da se večina mladih podjetij uči na napakah. Čeprav na svoji poti pogosto dobijo prave nasvete in opozorila, se prevečkrat odločijo, da bodo poskusili na svoj način oziroma »po svoje«. Tudi v našem primeru ni bilo dosti drugače.
Kolumna: Rešuj probleme, ne delaj jih!

Strateška igra Dimension Empires.

Zato zelo podpiram projekte, kot so pospeševalnik TSstartup, kjer ti ljudje z veliko izkušnjami v podjetništvu dnevno pomagajo. Takšna pomoč je neprecenljiva, prihrani ti lahko mesece dela, če ne leta.

Tudi naše podjetje, Amplio d.o.o., je izgubilo kar nekaj časa na račun neizkušenosti in (slovenske?) trme. Začelo se je s t. i. »spin-off«-om Igorja in mene, ko sva med delom pri eni izmed večjih slovenskih programerskih podjetjih ugotovila, da imava povpraševanje za izdelavo istega produkta od dveh različnih oseb. Združila sva moči, zapustila redni službi, ustanovila podjetje in začela s samostojnim delom. Seveda takrat nisva preveč razmišljala o prihodnosti, samo da je delo (in denar). To je hitro preraslo v eno izmed največjih napak, ki jih podjetniki delamo na začetku. Program se je samo dopolnjeval, nikoli pa ni šel na trg, saj smo vedno mislili, da so potrebne še določene dodelave, popravki ... Tako je hitro zmanjkalo denarja in posledično tudi dela. Ko prideš do te točke, je potrebno požreti ponos, priznati napake in analizirati, kje je šlo narobe. Najbolj pomembno pa je, da se celotna ekipa tega zaveda!

»Fanta, vidva ne rešujeta problema, vidva ga delata!«

Ob naslednji predstavitvi produkta potencialni stranki sva doživela razsvetljenje, ko nama je ta rekla: »Fanta, vidva ne rešujeta problema, vidva ga delata!«. Kot da bi naju nekdo »resetiral«, Najino razmišljanje se je povsem spremenilo. Posledica »razsvetljenja« je bila, da sva produkt zavrgla, kar pa je pomenilo, da od njega prihodka ne bo. Ko se tega zaveš, mora ekipa stopiti skupaj in prebroditi obdobje, ko je treba poiskati delo, ki ni nujno, da ti diši, lahko pa z njim zaslužiš dovolj, da uresničiš svojo naslednjo idejo. Moram priznati, da smo imeli kar nekaj sreče in smo dobili delo na projektu, ki nam je prineslo ogromno izkušenj na področju razvoja samostojnega podjetja.

Ob delu na tem projektu smo vedno bolj razmišljali tudi o svojem naslednjem produktu. Svet se zadnja leta vrti le še okoli pametnih telefonov. Vsi še imamo v spominu, kako smo v svoji sobi več ur skupaj igrali igre za računalnikom. Kako združiti oboje in narediti aplikacijo, ki bo nekaj novega, drugačnega? To je bil naš problem, ki smo ga želeli rešiti.

Dobili smo idejo za strateško igro (kot so Civilization, Warcraft, Age of Empires …), ki bi potekala v realnem okolju. To pomeni, da si igralec lahko postavi grad tam, kjer je dejansko doma in napada druge igralce, ki živijo ulico ali dve stran. Naša igra Dimension Empires omogoča prav to. Poteka v namišljenih dimenzijah toda v realnem okolju. Tako se mora igralec včasih sprehoditi po svojem ozemlju in organizirati svoje ljudstvo, da bo lahko ubranil svoje ozemlje, postal močnejši in zgradil pravi imperij. Igre torej ni moč igrati z domačega kavča, Dimension Empires vzpodbuja gibanje in igralce sili v sprehode. To dejansko pomeni, da je igra dobra za igralčevo zdravje!

Vabljeni tudi k branju ostalih zanimivih MP kolumn.

S prototipom igre Dimension Empires smo se prijavili na TSstartup in ko smo bili sprejeti, smo dojeli, da je ta ideja mogoče zanimiva tudi za širšo javnost. Mobilno igro razvijamo v okviru pospeševalnika TSstartup in bo kmalu na voljo na Applovih in Androidovih mobilnih napravah. Spremljajte nas na www.dimensionempires.com.

Avtor kolumne je Janez Banič, Amplio d.o.o.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!