Kolumna: Se je za vsako stranko vredno potruditi?

Moji poslovni nazori so včasih malce drugačni od ostalih. Mogoče zato, ker sem to doživel iz prakse in ne iz knjig. Moje področje je direktno delo s strankami, tako v spletnem marketingu, spletnem razvoju ter spletnih komunikacijah - in iz tega črpam izkušnje.
Kolumna: Se je za vsako stranko vredno potruditi?

Kolumna: Se je za vsako stranko vredno potruditi? (Vir slike: sxc.hu)

Zadnje čase se bolj aktivno preusmerjamo na lastne produkte in obračamo poslovni model. V teh časih je stalno prisotno pomanjkanje projektov, vsi se trudimo na vsak način pridobiti še kakšno stranko in povečati svoje prihodke. Vprašanje pa je, ali je res vsaka stranka vredna tega truda?

Pogosto slišim težave kolegov, ki prosjačijo stranke za plačilo (da, na ta nivo smo prišli) in spuščajo cene pod prag rentabilnosti ter me čudno gledajo, ko se ne prilagajamo izsiljevanju pri ponudbah. Stranka, ki nikoli ni zadovoljna ali pa zbije ceno “v nulo”, na koncu kljub prilivom na račun naredi podjetju minus. Minus v energiji, minus v porabi časa, minus v živcih, skratka minus. Obstaja cela serija ljudi, ki se seli od enega podjetja do drugega, ko pri prvem pobere vse, kar lahko.

Imeli smo primer prijetnega projekta, razmeroma dober denar in rezultat bi bil lahko ponos vsem nam. Fino, super in veseli gremo na delo. Ravno pravšnji projekt za 3-mesečno delo čez poletje. Taki so najboljši, ker lahko sprostiš svojo kreativnost in dolgoletne izkušnje.

Rezultat je bil 6 mesecev dela, obupna stranka, slab projekt, saj smo samo kopirali ostale in poslušali strankine diktate, živcev za cca. 2 leti življenja, papirjev za manjši gozd in minus cca. 10 tisoč evrov. Da, 10 tisoč evrov, vendar pa je to druga zgodba, ki se je zaključila.

Sedaj imamo vpeljan postopek; zahtevamo plačilo po naših pogojih – 30/40/30 in birokratsko pišemo vse, res vse. Trenutno imamo (resnično sem hvaležen za to) več dela, kot zmoremo, v pisarni “non-stop” brenči, stalno se razvija in razmišlja, telefoni zvonijo in stvari tečejo. Odkar striktno zahtevamo avanse, imamo tudi veliko manj težav z neplačniki in več denarja, saj stranka, ki nima denarja za 30 odstotkov avansa, po vsej verjetnosti tudi kasneje ne bo imela za 100 odstotkov plačila.

Preden sprejmete stranko, pomislite:

  • Ste kompatibilni in boste lahko delali skupaj?
  • Ali boste z njenim plačilom lahko pokrili stroške dela in ostale stroške?
  • Je njena boniteta primerna, da zmore tako plačilo?
  • Bo projekt Vam v ponos?

Nekaj klasičnih stavkov, ki Vam morajo vklopiti »rdečo luč«:

  • To je prvi posel, če bomo zadovoljni, bomo pripeljali še veliko več (Moj odgovor: Ni problema, bomo naredili v paketu vse, pa bo večji popust.)
  • Ne zaupam Vam, da bi lahko dal xx% avans (Moj odgovor: Ni problema, lahko deponiramo pri pooblaščenem odvetniku.)
  • Posel se bo pokril 10x in boste gotovo poplačani, samo sedaj smo vse investirali (Moj odgovor: Super, se vidimo potem, ko se Vam poplača. Lahko pa soinvestiramo, vendar potem hočemo odstotke v podjetju.)
  • Smo mednarodno podjetje, ki bo uspelo in bo gazela, samo sedaj se morate prilagoditi nam (Moj odgovor: Lepo za Vas, vendar uspeh na ramenih izstradanih partnerjev ni ravno uspeh.)

Naučite se reči NE! Vsi imamo mesečne stroške, katere je potrebno plačevati, vsi potrebujemo prilive, vendar zakaj bi plačevali svoje stroške in še strankine?

Preberite si tudi ostale MP kolumne.

Namesto, da trošite svojo energijo za stranko, ki tako ali tako ne bo plačala več mesecev in boste na koncu v minusu, raje razvijajte svoje produkte in storitve. Na dolgi rok je to bolj profitabilno, zagotavlja stalen dotok sredstev in varnost. Konec koncev pa je bolje sedeti na kavi v mestu in lenariti, kot pa delati »brezplačno« in zalagati denar za nekoga, ki sploh ne spoštuje tega.

Preberite tudi MP kolumno: Kako je Žabec prišel do kredita >>

Avtor: Domen Česnik, Zabec.net

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje