Komu zaupamo bolj: slovenskim ali tujim spletnim trgovcem?

Avtor Sponzorirano — 23.11.2016
Komentiraj!
Slovenski potrošniki vse pogosteje nakupujejo v spletnih trgovinah. Lani je spletno nakupovalo že 8 od 10 uporabnikov spleta, vse več jih opravi vsaj en spletni nakup mesečno. Vse to se kaže v povečanem zaupanju v spletno nakupovanje, na drugi strani pa se porajajo vprašanja varnosti na spletu.
Komu zaupamo bolj: slovenskim ali tujim spletnim trgovcem?

Pri grajenju zaupanja potrošnikov ima pomembno vlogo tudi občutek vizualne varnosti, pravi Jelena Rašula iz Ceneje.si (Vir slike: Ceneje.si).

Kot pravi Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga pri Ceneje.si, Slovenci bolj zaupamo domačim spletnim trgovcem. Raziskava Shopper´s Mind, ki jo podjetje izvaja skupaj z agencijo Valicon, kaže, da je lani skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev nakupovala izključno znotraj Slovenije.

»Razlogi za to so različni, eden je zagotovo to, da imajo nekateri slovenski spletni trgovci zelo dobro razvito ponudbo. Ponujajo pa tudi možnost prevzema na fizični lokaciji, enostavnejše postopke reklamacij, nižje stroške vračil, podporo v slovenskem jeziku,« pojasnjuje dejavnike, ki vplivajo na zaupanje domačim trgovcem.

Kaj vpliva na našo nakupno odločitev?
Cena ostaja eden od ključnih dejavnikov v nakupnem odločanju, pomembno pa vplivajo tudi dejavniki, ki niso povezani z njo. Po podatkih Shopper's Mind raziskave je kar 60 odstotkom spletnim kupcem v Sloveniji bolj kot ugodna cena pomembno dobro razmerje med ceno in kakovostjo izdelka. Poleg omenjenega zaupanja na nakup vplivajo še načini plačil, možnost dostave in prevzema ter kakovostni opisi izdelkov.

Pri dejavnikih, ki vplivajo na zaupanje, Jelena Rašula izpostavlja še letošnjo raziskavo inštituta Baymard, in sicer, da »je pri vzpostavljanju zaupanja potrošnikov ključen občutek vizualne varnosti, ki ga obiskovalec dobi v spletni trgovini, predvsem v postopku zaključka nakupa, kjer vnaša podatke o plačilu. Raziskava je pokazala, da kupci bolj zaupajo spletnim trgovinam, ki imajo na strani prikazane ´vizualne dokaze zanesljivosti´, pri čemer imajo ključno vlogo oznake zaupanja. Kar 63 odstotkov potrošnikov namreč zaupa trgovcu, ki ima na spletni strani objavljene takšne oznake«.

Od 1. septembra letos imajo tudi slovenski spletni trgovci možnost pridobiti nacionalno oznako zaupanja Certified shop in evropsko oznako zaupanja EMOTA. Pridobitev je povezana z oceno tehnične skladnosti spletne trgovine po evropskih merilih spletnega nakupovanja in analizo zadovoljstva kupcev spletne trgovine. Kdo so certificirani slovenski trgovci, lahko preverite tukaj.

Če ste tudi sami spletni kupec, potem veste, kako pomembna je varnost pri nakupovanju. Jasmina Mešić iz SI-CERT, ki izobražuje širšo javnost glede varne uporabe interneta, pravi, da število spletnih prevar iz leta v leto sicer narašča. Pri tem pa je potrebno upoštevati dejstvo, da pogosteje nakupujemo in prodajamo prek spleta ter uporabljamo storitve elektronskega bančništva in aplikacije, ki jih namestimo na naše pametne telefone. Zato je povečano število prevar nekoliko pričakovano.

Do večje varnosti spletnega mesta vas ločijo preprosti koraki, pojasnjuje Jasmina Mešić (Vir slike: SI-CERT).

Mešićeva: Ključno je, da spletni trgovci poskrbijo za varnost svojega spletnega mesta

Mešićeva poudarja pomen ustreznega zavarovanja podatkov, saj pri spletnih trgovcih pogosto opazijo pomanjkljivo skrb za podatkovne baze in nevzdrževanje sistema za urejanje vsebin. Iz tega razloga je prepričana, da morajo trgovci tem področjem nameniti še več pozornosti.

»Odpravljanje posledic zlorab spletnega mesta terja določen čas in denar, nedostopnost spletne strani ali trgovine pa povzroči tudi izgubo strank, poslovno škodo in prav gotovo ne prispeva k dobri podobi,« opozarja na posledice morebitnih zlorab spletnega mesta. A ob tem dodaja, da obstajajo povsem preprosti koraki za večjo varnost spletnega mesta.

Za večjo varnost spletnega mesta lahko poskrbimo že s preprostimi koraki, pojasnjuje Mešićeva:
- Poskrbite za redno posodabljanje spletnega strežnika in nameščenega sistema za urejanje vsebin
- Pametno izbirajte gesla
- Prijave na svoj strežnik omejite na svoje običajne internetne lokacije
- Najnaprednejša spletna mesta, ki hranijo osebne podatke ali izvajajo finančne transakcije, je smotrno preveriti z neodvisnim varnostnim pregledom in penetracijskim testom.

Zaupanje potrošnikov iz leta v leto narašča

Mešićeva poudarja, da nikakor ne moremo govoriti o upadu zaupanja v spletne trgovine. »Podatki, ki so dostopni (SURS itd.) kažejo, da v vseh segmentih narašča število spletnih nakupov tako v slovenskih spletnih trgovinah kot tudi v tujih. Če govorimo o legitimnih spletnih trgovcih, ki poskrbijo za varnost, potem s strani kupcev ni razloga za dvom.« Strani, na katere opozarja SI-CERT, so bolj kulise z lepimi slikami, pri katerih sploh ne moremo govoriti o spletni trgovini.

Podobno ugotavljajo tudi na Ceneje.si v omenjeni raziskavi Shopper's Mind, ki kaže zanimive podatke o rasti zaupanja slovenskih potrošnikov v elektronska plačila na spletu. Čeprav je za naš trg značilna dolga tradicija gotovinskega plačevanja po povzetju, kateremu potrošniki načeloma bolj zaupajo, se je od leta 2014 število spletnih plačil s kreditno kartico podvojilo. S tem Slovenija uspešno sledi trendom v razvitih evropskih spletnih ekonomijah.

Več o zaupanju slovenskih potrošnikov v spletno trgovino lahko izveste na prihajajoči 5. konferenci Shopper's Mind Ecommerce Day, ki bo 30. novembra v Kristalni palači v Ljubljani. Dogodka, ki je edini te vrste v Sloveniji, se bo letos udeležilo več kot 160 ecommerce strokovnjakov. Izkoristite največjo priložnost za pridobivanje znanj s področja spletne trgovine! Spoznajte najnovejše trende na področju spletne trgovine in nakupovanja. >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!