Konec ljubezni do tablic?

Analitiki in njihove številke kažejo, da je prodaja tablic upadla prvič, odkar so na trgu. Do padca je prišlo v zadnjem četrtletju leta 2014. Zakaj je prišlo do upada in ali lahko vse bolj porazno prodajo pričakujemo tudi v prihodnje?
Konec ljubezni do tablic?

Prvič, odkar so tablice na trgu, je prišlo do upada prodaje (Vir slike: YouTube).

Odlična prodaja iPhonov je Applu prinesla rekorden dobiček v zadnjem četrtletju lanskega leta. Kljub pozitivnim rezultatom, pa pri Applu niso bili popolnoma navdušeni. Veselje so namreč uničile prodajne številke iPada. Apple je v omenjenem četrtletju prodal zgolj 21,4 milijonov svojih tablic, kar je v primerjavi z istim obdobjem leta 2013 kar 17,7-odstotni padec prodaje.

Prvi padec od predstavitve tablice

Padec v prodaji tablic pa ni doživel le Apple. Raziskovalni podjetji IDC in Canalys sta ugotovili, da je celoten trg tablic utrpel padec. To je obenem tudi prvi padec prodaje od prve predstavitve tablice leta 2010.

IDC je ugotovil, da je globalni trg na področju tablic usahnil za 3,2 odstotkov na 76,1 milijonov prodanih tablic, medtem ko so bile ugotovitve podjetja Canalys še slabše, 12-odstotni padec na 67 milijonov. Zakaj razlika? IDC je tablice »dva v enem«, ki so lahko tudi prenosniki, zajel med hibride in jih ni upošteval kot standardne tablice. Vseeno pa sta se obe podjetji strinjali, da prihaja do vse manjše prodaje tablic. Kaj je vzrok za to?

Življenjski cikel tablic je daljši

Uporabniki tablic svoje napravice uporabljajo dlje, kot bi si proizvajalci želeli. Leta 2010, ko je na trg prišla prva tablica, nihče ni vedel, kako pogosto bodo ljudje uporabljali svoje tablice, niti ne, kako pogosto jih bodo menjavali. Jih bodo tako pogosto kot pametne telefone? Pametne telefone v povprečju menjavamo na od 12 do 18 mesecev. Če so ciljali na takšno menjavo, so se pošteno zmotili. Pet let pozneje stanje postaja vse bolj jasno.

Kot se je nedavno izrazil Tim Cook, prvi mož Appla, je cikel menjave pri tablicah zares dolg. »Daljši je kot pri iPhonu, verjetno nekje med iPhonom in osebnim računalnikom. Nismo dovolj dolgo v tem poslu, da bi lahko to rekli z veliko natančnostjo, a tako menimo trenutno

Tablice nadomeščajo pametni telefoni z večjimi zasloni

Življenjski cikel tablic se je podaljšal tudi na račun tega, da si pri uporabi delijo družinski člani. Ena družina ima torej lahko le eno tablico, a več telefonov. K upadu prodaje iPada oziroma tablic na splošno bi lahko vplivala tudi odločitev potrošnikov, da se raje kot za novo tablico odločijo za malce večji telefon, ki jih je v sklepnih mesecih prejšnjega leta ponudil Apple. K večjim zaslonom se je usmerila tudi večina proizvajalcev, tudi Apple, ki se je večjega zaslona sicer branil »z vsemi štirimi«. A žal takšne mere in potrebe narekujejo potrošniki.

Pametni telefoni z večjim zaslonom lahko nadomestijo obe napravici. Podjetje Canalys je ocenilo, da so v zadnjem četrtletju leta 2014 s strani Androida prevladovale pošiljke s tablicami v velikosti 7 inčev. Zanimivo pa je to, da gre za napravice, katerih zasloni so manjši od največjih pametnih telefonov.

Tablice v hudi konkurenci

Velika konkurenca tablicam so prenosni računalniki. Če je bilo sprva videti, da bodo tablice uničile trg prenosnikov, pa se te črne napovedi vendarle niso povsem uresničile. Večjim prenosnikom tablice očitno niso kos.

Mac ali iPad? Mac!

Cook je nedavno celo namignil, da naj bi se potrošniki ob pogledu na Maca in iPada raje odločali za prvega. To potrjujejo tudi prodajne številke – medtem ko je prodaja iPada upadla, je prodaja Macov zrastla. Tablicam poleg pametnih telefonov in prenosnikom konkurenco predstavljajo še nosljive napravice, igralne konzole in drugo. V poplavi napravic mnogim tablica predstavlja luksuzni dodatek.

Sicer pa Apple ni bil edini v zadnjem četrtletju leta 2014, ki je prodal manj napravic kot v enakem obdobju leta 2013. IDC ocenjuje, da so Samsungove pošiljke upadle za 18,4 odstotkov na 11 milijonov enot.

Kakšne so napovedi za letos?

Mnogi proizvajalci, tudi ti, omenjeni v tem članku, si zagotovo želijo čim prej pozabiti slabe rezultate in se pripraviti na letošnjo sezono. Kot napoveduje raziskovalno podjetje eMarketer, bo letos tablice uporabljajo več kot milijarda ljudi, največ, tretjina uporabnikov, bo prihajala iz Kitajske. Pomemben delež uporabnikov predstavljajo Američani (156 milijonov uporabnikov), Indijci (40,4 milijonov) in Britanci (32,3 milijonov).

15 odstotkov svetovne populacije vsaj enkrat mesečno na tablici

Po njihovih napovedih bo skoraj 15 odstotkov svetovne populacije letos uporabljalo tablico vsaj enkrat na mesec. Število lastnikov tablic je leta 2013 zrastlo za več kot 50 odstotkov, lani le za slabih 30 odstotkov. Letošnja rast naj bi bila po napovedih počasnejša, eMarketer napoveduje zgolj 17,1-odstotno rast, drugi analitiki celo padec rasi.

Veliko lastnikov tablic je povsem zadovoljnih, če tablico zamenjajo na tri ali štiri leta. Lahko torej pričakujemo v naslednjih dveh ali treh letih njihovo vnovično rast?

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje