»Konkurenca na spletnih tržnicah je nenormalna«

Avtor Maruša Žibert — 09.02.2015
Komentiraj!
Spletne tržnice, ki nam ponujajo tisoč in eno aplikacijo, so dobesedno eksplodirale. Uporabniki aplikacije uporabljajo precej raje na svojih pametnih napravicah kot na računalnikih, v ospredju uporabe so tiste, ki se nanašajo na področje družbenih omrežij.
»Konkurenca na spletnih tržnicah je nenormalna«

V spletni tržnici se je dobro igrati s ceno, ključnimi besedami itd. (Vir slike: YouTube).

Mobilne aplikacije so zaživele že leta 1998, ko je luč sveta ugledala mobilna verzija klasične video igre Snake. Morda se jo spomnite, če ste bili lastnik Nokie 6110, ali pa ste si jo med poukom, oprostite odmorom, sposojali od svojih sošolcem. Veliko se je spremenilo od takrat, zato morajo razvijalci aplikacij pomisliti na številne okoliščine.

Hitrost, hitrost in še enkrat hitrost

V svetu mobilnih aplikacij se prodaja predvsem hitrost. Uporabniki ne želijo čakati na pretakanje aplikacije. Vse, kar želijo, je, da aplikacija dela hitro in brezhibno.

V najslabšem primeru uporabniki aplikacije, ki ne zadostujejo zgornjim kriterijem, izbrišejo. Sodeč po raziskavi Compuware, kar 59 odstotkov uporabnikov aplikacijo nemudoma izbriše, če je ta prepočasna.

Ko pridemo do dizajna, ta ni najpomembnejši. Je pa zato pomembneje, da je uporaba preprosta. Skoraj polovica uporabnikov aplikacijo izbriše, če je ta pretežka za uporabo, kažejo rezultati raziskave EPiServer.

Kaj svetujejo slovenski razvijalci aplikacij?

Svet aplikacij je res nekaj posebnega, pravi Katarina Lotrič iz ekipe Vert, ki je s svojo aplikacijo prepričala Apple, saj jo je tehnološki velikan uvrstil v kategorijo najbolje oblikovanih aplikacij za iOS7. Kot pravi Lotričeva, je preboj precej težak, če ekipa nima finančnega zaledja oziroma začetnega kapitala. »Pozornost medijev, izpostavljenost v App Storu, visok ranking v iskanju in podobno, ti ne pomagajo preživeti na daljši rok. Je pa to dobra odskočna deska za mreženje, nove poslovne priložnost. Konkurenca je nenormalna in enormna. Pogosto tudi kakovost ni tista, ki odloča o uspehu.«

Aplikacija Vert: Ko z nič evri uspeš!

Medijska pozornost sicer pripomore k trenutni rasti prodaje, potem pa hitro lahko padeš. »Da si stalno visoko na lestvicah, potrebuješ denar. Veliko denarja, ki ga potem vlagaš v marketing,« dodaja.

Kakšen je njen nasvet razvijalcem aplikacij? Redna skrb za nadgradnje, razvoj prepoznavnega in dostopnega sloga komuniciranja, poslušanje uporabnikov jih narediti ambasadorje, da govorijo o tebi, te priporočajo. »V spletni tržnici se je dobro igrati s ceno, testirati ključne besede, slikovni material. Izven tega se je dobro povezati z drugimi razvijalci, delati cross promocijo, se vključiti v svet zunaj, s tistimi, ki so nekako povezani s tvojim produktom. Torej, vstopiti v realno življenje

Ekipa Vert je zadnjih nekaj mesecev raztresena na več projektov, zato jim za Vert in DeeDay ostane bolj malo časa. Najbolj aktivno sodelujejo s TapDaqom, ki razvija platformo, ki med seboj povezuje razvojnike. »Ti s cross promocijo svojih aplikacij po načelu jaz tebi, ti meni, poskušajo priti do večje baze uporabnikov. »So v začetnih fazah, imajo velike načrte, odlično podporo uporabnikom … držali se jim bomo,« pove v smehu. Vert, ki bo septembra star dve leti, jim predstavlja predvsem referenco, na račun te aplikacije so spoznali cel kup ljudi, postali del tehnološke skupnosti in prišli do nekaj zanimivih projektov.

Zapravili priložnost, da bi jih spoznala širša množica!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice