Kratka zgodovina blagovne znamke

Uporaba blagovnih znamk oziroma označevanja blaga in storitev z določenimi vizualnimi znaki, sega daleč v preteklost in naj bi bila stara skoraj toliko kot obstoj človeštva. Prvi zametki blagovne znamke naj bi bili tako po mnenju strokovnjakov stari tudi do 7000 let.
Kratka zgodovina blagovne znamke

Kratka zgodovina blagovne znamke. (Vir slike: wikipedia)

Obstoj znamk naj bi segal v prazgodovino. Poslikave bizonov na stenah jame Lascaux v južni Franciji po mnenju učenjakov vsebujejo znake, ki pričajo o poskusu prikaza lastništva dotičnih poslikav.

Že v grškem in rimskem času je bilo povsem običajno, da je bil na keramičnih izdelkih vtisnjen znak, ponavadi začetnice imena, ki so imele namen sporočiti, kdo je izdelovalec oziroma oblikovalec tega predmeta ali kdo je oseba, ki je s sliko okrasila takšen predmet. 

Znan je primer oljnih svetilk, ki so bile označene s podobo volčje glave. Tako jih je označeval njihov izdelovalec Marcus Rutilus Lupus (lupus v latinščini pomeni volk).

Prvi pojav lastniških ali posestniških  znamk se je pojavil pri kmetih, ki so označevali svojo živino z vročim železom ali pa so jim posebej pristrigli uhlje, z namenom uveljavljanja lastninske pravice in razlikovanja.

Tudi trgovci so označevali svoje blago pred nakladanjem na ladjo, da bi jim bilo v primeru brodoloma najdeno blago lahko povrnjeno.

Leta 1266 je bil v Angliji sprejet t.i. Pekarski zakon o označevanju (Bakers Marking Law), ki je pekarjem z uporabo posebnih žigov in naprav za delanje vzorcev iz luknjic nalagal dolžnost označevanja hlebov kruha,

Več o postopku registracije blagovne znamke si lahko preberete v članku Registracija blagovne znamke

V srednjem veku, v katerem je bila vsaka dejavnost podvržena sistemu cehovskih korporacij ali mestnih statutov, so bile v teh statutih opredeljene mnoge podrobnosti glede pravice izkoriščanja znamk. Statuti so lahko predpisovali tudi obvezno uporabo cehovskega-kolektivnega znaka na vseh proizvodih, ki so jih izdelovali člani ceha. Trgovci, ki so morali obvezno uporabljati skupni znak, so poleg cehovskega lahko uporabljali tudi lastni individualni znak. V nekaterih zelo starih statutih se kažejo celo začetki obveznega vpisa znakov v posebne cehovske knjige, kar je analogno današnji registraciji znamke. Posledica ravnanja v nasprotju s temi predpisi je bila denarna kazen ali izguba članstva v cehu, posebej strogo pa je bila kaznovana uporaba tujega znaka.

Že ob koncu 16. stoletja je bilo povsem običajno, da je imel vsak trgovec znak, s katerim je ponazoril svoje poslovanje. Industrijska revolucija pa je povzročila veliko rast uporabe imen in znamk v oglaševanju, s čimer je začelo nastajati moderno pravo znamk.

O zaščiti blagovne znamke bomo govorili tudi na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Zgodba o modernih blagovnih znamkah, ki imajo naravo izključnosti, se je začela s kapitalističnim načinom proizvodnje oziroma natančneje s francosko buržuazno revolucijo. 

Prvi zakon, ki je urejal izključno blagovne znamke, je bil francoski Zakon o tovarniških in trgovskih znamkah, sprejet leta 1857. V Franciji je veljal do reforme prava znamk leta 1964. 

Velika Britanija je svoj prvi Zakon o znamkah dobila leta 1875, vendar je bilo varstvo znamk zagotovljeno že pred tem, in sicer v praksi sodišč s tožbo passing-off, kar bi se lahko prevedlo kot protipravno ustvarjanje zmote. Takšna tožba se je vlagala zaradi nezakonite uporabe blagovne znamke, trgovskega imena ali embalaže drugega, kot tudi zaradi drugih podobnih dejanj. 

Logo angleške pivovarne Bass Brewery je bil prvi logo, ki je bil registriran in zaščiten kot blagovna znamka.

V Sloveniji je blagovna znamka pravno urejena v Zakonu o industrijski lastnini, ki je bil sprejet leta 1992. Prvotni zakon je bil večkrat spremenjen. Vsebina trenutno veljavnega Zakona o industrijski lastnini je usklajena tudi z evropskimi direktivami in uredbami.

Vir: Repas M., Pravo blagovnih in storitvenih znamk, GV Založba, Ljubljana, 2007

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje