Kristina Kočet Hudrap: Kriza je bila samo v naših glavah

Podjetje Tiko Pro je v lanskem letu doseglo rekordno leto, tako po prihodkih kot po dodani vrednosti. Podjetje, ki drugim pomaga pri pridobivanju nepovratnih in povratnih sredstev iz EU skladov, se po statistiki uspešnih projektov na področju slovenskih razpisov uvršča v sam vrh.
Kristina Kočet Hudrap: Kriza je bila samo v naših glavah

V podjetju Tiko Pro, pravi Kristina Kočet Hudrap, vsak ve, kaj je njegovo delo (Vir slike: Tiko Pro).

Mariborsko podjetje pa ni zanimivo le zaradi visoke uspešnosti – na slovenskih razpisih se lahko pohvali s kar 87-odstotno uspešnostjo, na EU ravni pa 31-odstotno, kar je precej nad 15-odstotnim povprečjem -, temveč tudi za to, ker je na njegovem čelu podjetnica. Kristina Kočet Hudrap, ki se poleg podjetniške kariere preizkuša tudi v vlogi mlade mamice, skromno pove, da brez težav usklajuje oba »poklica«.

Vsak ve, kaj je njegovo delo

»V podjetju se ne štemplamo, vsak ve, kaj je njegovo delo, kakšni so roki in ne samo jaz, temveč tudi ostali imajo zelo fleksibilen delavnik. Pomembno mi je, če grem s hčerko na sistematski pregled, da ne rabim gledati na uro, kdaj bova konec, temveč si vzamem dan prosto in nujne stvari uredim pozneje, zvečer ali pa mi pomagajo sodelavci,« pravi Kočet Hudrapova.

Najtežje je narediti miselni preskok

»Prvih nekaj mesecev je bilo zelo stresnih,« se spominja porodniškega dopusta, »saj je najtežje narediti miselni preskok«. Potem ko se navadiš na dopust, pa je šok tudi priti nazaj, ko »vidiš, da zmorejo brez tebe povečati promet in postaviti odlične temelje za naslednje leto«.

Tiko Pro je zaživel pred petimi leti, v tem času pa se lahko pohvalijo z več kot 340 prijavami projektov na nacionalne in EU razpise, leta 2013 pa so prepričali tudi žirijo na izboru Mladi podjetnik leta.

»Glavni razlog, ki je prepričal komisijo, da se je odločila za Kristino, je odlična organiziranost ter vodenje podjetja. Kristina se je kot mlada mamica leto nazaj umaknila iz operativnega vodenja podjetja, pred tem pa je uspela vzpostaviti podjetje, ki za delovanje ne potrebuje stalne prisotnosti in predvsem operativne vloge lastnika. Na ta način se namreč podjetnik lahko posveti osnovnim nalogam: od razvijanja novih produktov, kovanja strategije ter širitvi na nove trge«, je še dodal Aleš Lisac, član komisije, smo na Mladem podjetniku zapisali po razglasitvi za Mlado podjetnico leta 2013.

Za naslednje leto pričakujejo ponovno povečanje prometa za vsaj 25 odstotkov glede na leto 2014. »Druge države nas zanimajo, še posebej Avstrija, Madžarska, ker sta blizu in lahko s trenutnim znanjem konkuriramo na teh in na vseh ostalih trgih EU,« pravi podjetnica.

Na Hrvaškem stvari niso šle po načrtih

Vmes so vstopili tudi na hrvaški trg, kjer pa stvari niso šle povsem tako, kot so si jih zamislili. Kočet Hudrapova pravi, da so se dobro lotili marketinga in prodaje, že v drugem mesecu poslovanja začeli delati s pozitivno ničlo, a so naredili nekaj napak. »V začetku lanskega leta smo v podjetju zagnali dve novi področji Horizon 2020, ki je pomenila za nas novo storitev ter poleg navedenega tudi iskanje drugačnih strank, ki smo jih imeli do sedaj,« hkrati pa so začeli tudi delati z novo ekipo na Hrvaškem.

Jeseni spoznali, da »tako ne bo šlo več«

Sogovornica svetuje vsem, ki bi se lotili česa podobnega, naj se, dokler so majhni, fokusirajo najprej na eno stvar in ko jo postavijo na pravo mesto, šele začnejo z drugim projektom. »Za nas je bilo finančno in kadrovsko preveč, da smo zagnali dva ogromna interna projekta.« V začetku jeseni je ugotovila, da »tako ne bo šlo več«, zato so se fokusirali na EU razpise.

Kaj svetuje Mlada podjetnica, če se usmerjate v tujino?

»Naj vam ne bo škoda časa, da naredite profil vaše idealne stranke in koliko je teh strank na določenem trgu. V Sloveniji večinoma delamo za industrijo. Ko smo šli na Hrvaško, smo imeli fokus na industrijo, vendar je tam trg veliko manjši kot v Sloveniji, saj večji del gospodarstva predstavlja turizem.« Dodaja, da so oziroma še imajo največjo težavo pri pridobivanju kadra. Tudi na Hrvaškem so si želeli ekipo mladih zagnanih sodelavcev, a se je to »izkazalo za napačno odločitev«.

»Delavnik je bil naporen, niso hodili na delo redno, ni bilo rezultatov,« zato so se odločili, da bodo v mariborski pisarni zaposlili osebo za obdobje enega leta, nato pa bo premeščena na Hrvaško, kjer bo samostojno vodila ekipo.

Zaradi iskanja sodelavcev na marketingu na Hrvaškem zadnje pol leta niso delali prav nič, so pa v tem obdobju vseeno oddali tri projekte. Letos imajo v načrtu narediti »odlično ekipo treh sodelavcev, ki bi se do konca leta lahko sami finančno podprli«.

Konec leta 2013 spoznali, da jih naslednje leto čaka luknja v poslovanju

Medtem ko so na Hrvaškem, kljub temu, da je nova članica EU, že začeli s črpanjem sredstev iz novega programskega obdobja 2014-2020, pa Slovenija s črpanjem še vedno ni začela. Že konec leta 2013 so v podjetju Tiko Pro vedeli, da jih v naslednjem letu čaka »luknja« v poslovanju. »Do leta 2013 smo imeli več kot 95 odstotkov prihodkov iz priprave dokumentacije iz nacionalnih razpisov,« konec istega leta pa so okrepili s prvim sodelavcem, ki je bil specializiran samo za Horizon 2020.

Prijavi se na izbor Mladi podjetnik leta 2015!

Kako postati drugačen od konkurence?

V lanskem letu so tako pripravili pet projektov, direktno za Bruselj (Horizon 2020), največjega med njimi, v višini kar 11 milijonov evrov, so dobili konec leta tudi odobrenega. »Pri teh razpisih smo šli še korak dlje. Poleg priprave dokumentacije, vsem partnerjem zagotovimo tudi pomoč pri finančnem spremljanju projekta za čas trajanja projekta, na primer štiri leta, kar nam prinaša dodatno dodano vrednost na projektu ter prihodke skozi celotno trajanje projekta.«

»Gospodarska klima v Sloveniji se je spremenila na bolje. Ogromno podjetij je v fazi načrtovanja investicij ali v fazi izvajanja. Kriza je bila samo v naših glavah. Spremenil se je trg, kupci. In temu smo se morali prilagoditi. Z velikim veseljem lahko povem, da je v Sloveniji veliko dobrih podjetij, ki rastejo in kar je najpomembneje, investirajo v razvoj in bodo zaradi navedenega potrebovali tudi dodatne kadrovske okrepitve,« pravi uspešna podjetnica.

Konkurenca z banalno nizkimi cenami

V zadnjih dveh letih, opaža, se je na trgu pojavilo precej konkurence, tudi tiste slabe, ki prihaja z »banalno nizkimi cenami«. Zaveda se, da s takšnimi cenami ne pokrijejo niti stroškov, razen, če jim ni potrebno plačati davkov in prispevkov. A kje je šele marža, dodaja, ki je nujna za dolgoročno preživetje podjetja. »Tako da nizke cene niso dolgoročno vzdržne. Pri nas so še vedno zelo pomembna priporočila. Večino letošnjih projektov, ki jih pripravljamo za Horizon 2020, smo dobili zaradi preteklih pozitivnih referenc in na to smo lahko ponosni,« dodaja.

Vas mika Tiko Pro? Pišite jim!

Podjetje, ki šteje devetčlansko ekipo, se v zadnjem letu prvič ni kadrovsko povečala, saj so izvedli številne spremembe v podjetju, ki pa še vedno trajajo. »V zadnjih nekaj mesecih smo iskali sodelavce za pomoč pri programu Horizon 2020, s predhodnimi pozitivnimi referencami na programu FP7 –pogodbeno delo. Našli smo vrhunsko sodelavko in trenutno iščemo še. Tako, da lahko pošljete vaše kontakte z referencami na prosnje@tiko-pro.si.« Če ste pozitivno naravnani, imate energije in ste pripravljeni na delo – ne čakajte.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

Pivovarna Pelicon je mikropivovarna, ki deluje v Ajdovščini, osrčju Vipavske doline. Vari nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa, ki jih lahko najdemo v lokalih po celotni Sloveniji. Anita Lozar in Matej Pelicon sta naša stara znanca, ki smo ju med drugim spoznali v času Kickstarter kampanje. V letu 2017 smo jima podelili naziv mladi podjetnik leta, kar je posledica njunega dobrega dela v preteklih letih. Preberite več >>

Pričenjajo se prijave na izbor Mladi podjetnik leta 2018

Pričenjajo se prijave na izbor Mladi podjetnik leta 2018

Pred nami je osmi izbor za Mladega podjetnika leta, ki zmagovalcem poleg novih poslovnih priložnosti obljublja tudi mamljive nagrade. Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Zmagovalci zadnjih dveh izborov za mladega podjetnika leta se skupaj z ekipo Zavoda mladi podjetnik in Juretom Knezom iz Dewesofta podajajo na podjetniški vikend v Berlin. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje