Kristina Kočet Hudrap: Kriza je bila samo v naših glavah

Podjetje Tiko Pro je v lanskem letu doseglo rekordno leto, tako po prihodkih kot po dodani vrednosti. Podjetje, ki drugim pomaga pri pridobivanju nepovratnih in povratnih sredstev iz EU skladov, se po statistiki uspešnih projektov na področju slovenskih razpisov uvršča v sam vrh.
Kristina Kočet Hudrap: Kriza je bila samo v naših glavah

V podjetju Tiko Pro, pravi Kristina Kočet Hudrap, vsak ve, kaj je njegovo delo (Vir slike: Tiko Pro).

Mariborsko podjetje pa ni zanimivo le zaradi visoke uspešnosti – na slovenskih razpisih se lahko pohvali s kar 87-odstotno uspešnostjo, na EU ravni pa 31-odstotno, kar je precej nad 15-odstotnim povprečjem -, temveč tudi za to, ker je na njegovem čelu podjetnica. Kristina Kočet Hudrap, ki se poleg podjetniške kariere preizkuša tudi v vlogi mlade mamice, skromno pove, da brez težav usklajuje oba »poklica«.

Vsak ve, kaj je njegovo delo

»V podjetju se ne štemplamo, vsak ve, kaj je njegovo delo, kakšni so roki in ne samo jaz, temveč tudi ostali imajo zelo fleksibilen delavnik. Pomembno mi je, če grem s hčerko na sistematski pregled, da ne rabim gledati na uro, kdaj bova konec, temveč si vzamem dan prosto in nujne stvari uredim pozneje, zvečer ali pa mi pomagajo sodelavci,« pravi Kočet Hudrapova.

Najtežje je narediti miselni preskok

»Prvih nekaj mesecev je bilo zelo stresnih,« se spominja porodniškega dopusta, »saj je najtežje narediti miselni preskok«. Potem ko se navadiš na dopust, pa je šok tudi priti nazaj, ko »vidiš, da zmorejo brez tebe povečati promet in postaviti odlične temelje za naslednje leto«.

Tiko Pro je zaživel pred petimi leti, v tem času pa se lahko pohvalijo z več kot 340 prijavami projektov na nacionalne in EU razpise, leta 2013 pa so prepričali tudi žirijo na izboru Mladi podjetnik leta.

»Glavni razlog, ki je prepričal komisijo, da se je odločila za Kristino, je odlična organiziranost ter vodenje podjetja. Kristina se je kot mlada mamica leto nazaj umaknila iz operativnega vodenja podjetja, pred tem pa je uspela vzpostaviti podjetje, ki za delovanje ne potrebuje stalne prisotnosti in predvsem operativne vloge lastnika. Na ta način se namreč podjetnik lahko posveti osnovnim nalogam: od razvijanja novih produktov, kovanja strategije ter širitvi na nove trge«, je še dodal Aleš Lisac, član komisije, smo na Mladem podjetniku zapisali po razglasitvi za Mlado podjetnico leta 2013.

Za naslednje leto pričakujejo ponovno povečanje prometa za vsaj 25 odstotkov glede na leto 2014. »Druge države nas zanimajo, še posebej Avstrija, Madžarska, ker sta blizu in lahko s trenutnim znanjem konkuriramo na teh in na vseh ostalih trgih EU,« pravi podjetnica.

Na Hrvaškem stvari niso šle po načrtih

Vmes so vstopili tudi na hrvaški trg, kjer pa stvari niso šle povsem tako, kot so si jih zamislili. Kočet Hudrapova pravi, da so se dobro lotili marketinga in prodaje, že v drugem mesecu poslovanja začeli delati s pozitivno ničlo, a so naredili nekaj napak. »V začetku lanskega leta smo v podjetju zagnali dve novi področji Horizon 2020, ki je pomenila za nas novo storitev ter poleg navedenega tudi iskanje drugačnih strank, ki smo jih imeli do sedaj,« hkrati pa so začeli tudi delati z novo ekipo na Hrvaškem.

Jeseni spoznali, da »tako ne bo šlo več«

Sogovornica svetuje vsem, ki bi se lotili česa podobnega, naj se, dokler so majhni, fokusirajo najprej na eno stvar in ko jo postavijo na pravo mesto, šele začnejo z drugim projektom. »Za nas je bilo finančno in kadrovsko preveč, da smo zagnali dva ogromna interna projekta.« V začetku jeseni je ugotovila, da »tako ne bo šlo več«, zato so se fokusirali na EU razpise.

Kaj svetuje Mlada podjetnica, če se usmerjate v tujino?

»Naj vam ne bo škoda časa, da naredite profil vaše idealne stranke in koliko je teh strank na določenem trgu. V Sloveniji večinoma delamo za industrijo. Ko smo šli na Hrvaško, smo imeli fokus na industrijo, vendar je tam trg veliko manjši kot v Sloveniji, saj večji del gospodarstva predstavlja turizem.« Dodaja, da so oziroma še imajo največjo težavo pri pridobivanju kadra. Tudi na Hrvaškem so si želeli ekipo mladih zagnanih sodelavcev, a se je to »izkazalo za napačno odločitev«.

»Delavnik je bil naporen, niso hodili na delo redno, ni bilo rezultatov,« zato so se odločili, da bodo v mariborski pisarni zaposlili osebo za obdobje enega leta, nato pa bo premeščena na Hrvaško, kjer bo samostojno vodila ekipo.

Zaradi iskanja sodelavcev na marketingu na Hrvaškem zadnje pol leta niso delali prav nič, so pa v tem obdobju vseeno oddali tri projekte. Letos imajo v načrtu narediti »odlično ekipo treh sodelavcev, ki bi se do konca leta lahko sami finančno podprli«.

Konec leta 2013 spoznali, da jih naslednje leto čaka luknja v poslovanju

Medtem ko so na Hrvaškem, kljub temu, da je nova članica EU, že začeli s črpanjem sredstev iz novega programskega obdobja 2014-2020, pa Slovenija s črpanjem še vedno ni začela. Že konec leta 2013 so v podjetju Tiko Pro vedeli, da jih v naslednjem letu čaka »luknja« v poslovanju. »Do leta 2013 smo imeli več kot 95 odstotkov prihodkov iz priprave dokumentacije iz nacionalnih razpisov,« konec istega leta pa so okrepili s prvim sodelavcem, ki je bil specializiran samo za Horizon 2020.

Prijavi se na izbor Mladi podjetnik leta 2015!

Kako postati drugačen od konkurence?

V lanskem letu so tako pripravili pet projektov, direktno za Bruselj (Horizon 2020), največjega med njimi, v višini kar 11 milijonov evrov, so dobili konec leta tudi odobrenega. »Pri teh razpisih smo šli še korak dlje. Poleg priprave dokumentacije, vsem partnerjem zagotovimo tudi pomoč pri finančnem spremljanju projekta za čas trajanja projekta, na primer štiri leta, kar nam prinaša dodatno dodano vrednost na projektu ter prihodke skozi celotno trajanje projekta.«

»Gospodarska klima v Sloveniji se je spremenila na bolje. Ogromno podjetij je v fazi načrtovanja investicij ali v fazi izvajanja. Kriza je bila samo v naših glavah. Spremenil se je trg, kupci. In temu smo se morali prilagoditi. Z velikim veseljem lahko povem, da je v Sloveniji veliko dobrih podjetij, ki rastejo in kar je najpomembneje, investirajo v razvoj in bodo zaradi navedenega potrebovali tudi dodatne kadrovske okrepitve,« pravi uspešna podjetnica.

Konkurenca z banalno nizkimi cenami

V zadnjih dveh letih, opaža, se je na trgu pojavilo precej konkurence, tudi tiste slabe, ki prihaja z »banalno nizkimi cenami«. Zaveda se, da s takšnimi cenami ne pokrijejo niti stroškov, razen, če jim ni potrebno plačati davkov in prispevkov. A kje je šele marža, dodaja, ki je nujna za dolgoročno preživetje podjetja. »Tako da nizke cene niso dolgoročno vzdržne. Pri nas so še vedno zelo pomembna priporočila. Večino letošnjih projektov, ki jih pripravljamo za Horizon 2020, smo dobili zaradi preteklih pozitivnih referenc in na to smo lahko ponosni,« dodaja.

Vas mika Tiko Pro? Pišite jim!

Podjetje, ki šteje devetčlansko ekipo, se v zadnjem letu prvič ni kadrovsko povečala, saj so izvedli številne spremembe v podjetju, ki pa še vedno trajajo. »V zadnjih nekaj mesecih smo iskali sodelavce za pomoč pri programu Horizon 2020, s predhodnimi pozitivnimi referencami na programu FP7 –pogodbeno delo. Našli smo vrhunsko sodelavko in trenutno iščemo še. Tako, da lahko pošljete vaše kontakte z referencami na prosnje@tiko-pro.si.« Če ste pozitivno naravnani, imate energije in ste pripravljeni na delo – ne čakajte.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Zmagovalci zadnjih dveh izborov za mladega podjetnika leta se skupaj z ekipo Zavoda mladi podjetnik in Juretom Knezom iz Dewesofta podajajo na podjetniški vikend v Berlin. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev. Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje