Kupec pričakuje osebno komunikacijo

Znate na spletu komunicirati s svojimi potencialnimi kupci? Ti so precej napredni uporabniki digitalnih orodij, ki v poplavi informacij filtirirajo le najbolj relevantne. V nadaljevanju lahko preberete, kako na spletu vzpostaviti oseben odnos s kupcem.
Kupec pričakuje osebno komunikacijo

Kupec pričakuje osebno komunikacijo (Vir slike: Pixabay.com)

Današnji kupec je na spletu. Precej dobro ve, kako priti do želenih informacij ali vsaj kako začeti. V množici e-mail sporočil, oglasov, video vsebin, družabnih omrežij ter ostalih komunikacijskih formatov in kanalov je njegova pozornost omejena. Čas je na spletu postal dragocena valuta.

Na spletu opravi tudi večino svoje nakupne poti, česar se podjetja vedno bolj zavedajo. Pospešeno ustvarjajo vsebine in jih pošiljajo potencialnim kupcem. Ti se med vsemi informacijami odločajo po načelu relevantnosti. Če odgovarjajo na vprašanja, ki si jih zastavlja v tistem trenutku, so zanj pomembna, drugače romajo v smeti.

Kupec torej pričakuje personalizirane, zanj relevantne informacije. Poiskal jih bo sam ali pa jih prejel od vas. Ne želi pa namenjati svojega časa prebijanju čez ‘generična’ masovna sporočila. Ko vas stranka pocuka za rokav med policami vaše trgovine, z veseljem rešite njene težave. Podobno osebno komunikacijo omogoča tudi splet, le nekaj marketinške tehnologije potrebujete. Ter osredotočenost na kupca. Kako se lotiti naloge?

Nakupne persone

Najprej morate vašega kupca poznati.

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. Vživite se v svojega kupca s pomočjo članka User persona.

Danes segmentacija na podlagi starostnih razredov in geolokacije ni dovolj. Enaintridesetletna Mariborčanka Maja, ki stremi k uspehu v športnem marketingu in triinintridesetletna Mariborčanka Estera, ki se pripravlja na prihod dojenčka, se na spletu ne obnašata prav nič podobno. Če prodajate otroške vozičke, je Estera idealna stranka, medtem ko Maje ne zanimate.

Nakupne persone so ljudje, udeleženi v vašem prodajnem procesu. Lahko je le ena, če govorimo o ozko segmentiranem B2C poslu, lahko jih je več. Direktorja IT službe bodo zanimale drugačne informacije kot vodjo financ ali direktorja podjetja. Persone morate pripraviti za vse tri.

Nakupna persona je torej “kartica” posameznika, ki vam pove, kako razmišlja vaš kupec. Opredeli njegove cilje in vrednote ter na drugi strani strahove. Vanjo zapišete, kako se obnaša na spletu in kakšna so njegova oziroma njena vprašanja. Bolj natančno poznate vašo persono, bolj osebno lahko komunicirate z njo.

Nakupna pot

Del priprave persone je tudi razumevanje, kako kupuje. Na kakšna vprašanja si mora odgovoriti, preden lahko naredi naslednji korak?

Nakupna pot poteka po fazah – od zavedanja samega izziva in izobraževanja, do raziskovanja rešitev in primerjanja ponudnikov. V vsaki izmed faz kupec potrebuje različne in drugače poglobljene informacije.

Pogovarjajte se z obstoječimi strankami in naj vam razložijo, kako je potekal njihov nakupni proces. Premislite, kakšna vprašanja vam postavljajo potencialne stranke na sestankih.

Narišite si nakupno pot in za posamezno fazo narišite izzive, s katerimi se kupec sooča. Ta shema bo odlična podlaga za naslednjo točko.

Uskladite prodajni proces z nakupno potjo vaše stranke

Uskladite prodajni proces z nakupno potjo vaše stranke (Vir slike: Madwise).

Priprava vsebine

Ko poznate persono in njeno nakupno pot, lahko pripravite vsebino, ki jo na njej potrebuje. Z zanimivimi in poučnimi vsebinami odgovorite na posamezno vprašanje. Se denimo izkaže, da kupca skrbi, kako bo sestavil vaš produkt? Pripravite enostavno in zabavno shemo, ki odpravi ta strah.

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Ker poznate vašega kupca, boste pri pripravi vsebine lažje določili ton komunikacije, strokovnost jezika, vizualne elemente ter sam format vsebine. Predstavljajte si konkretno osebo, vsebine bodo še boljše.

Akcija, ki jo kupec želi

Klasične marketinške kampanje izhajajo iz potreb podjetja. Mi imamo nov produkt, mi želimo prodati dodatno storitev, mi vstopamo v zadnjo četrtino leta in moramo doseči plane …

V času informiranega kupca tovrsten pristop bolj slabo deluje. Oziroma le na tistem majhnem odstotku, ki je tik pred nakupno odločitvijo. In še to pod pogojem, da vas pozna in vam zaupa.

Digitalni kupec potrebuje marketinški program. Pripravljene vsebine sestavite v prav zanj zasnovano serijo, ki bo odgovorila na njegova vprašanja takrat, ko bo on to želel in na komunikacijskih kanalih, ki so mu blizu. Pri pripravi persone ste jih opredelili, prav tako poznate čas, ko je aktiven na spletu, naprave, ki jih uporablja za dostop in še kakšno značilnost. Uporabite te podatke pri zasnovi programa za kupca.

Marketinška avtomatizacija

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Sistem marketinške avtomatizacije je informacijski sistem, ki osebno komunikacijo z digitalnim kupcem na spletu spravi v življenje. Spremlja obnašanje vsakega posameznika na spletu in  požene tisti program, ki ustreza njegovim željam in izzivom. Avtomatično mu dostavlja točno tiste vsebine, ki jih potrebuje. Marketinški oddelek tako ne zahteva (tako) velikega števila ljudi, kupec pa je zadovoljen in se počuti suverenega za naslednji nakupni korak.

Današnji kupec za odločitev potrebuje vedno več informacij. Te bo pridobil, da si ustvari celotno sliko in se počuti suverenega. Sistem marketinške avtomatizacije podjetju omogoča komunikacijo s kupcem že na začetku nakupne poti. Na ta način vzpostavlja odnos z njim že v fazi raziskovanja in ga pelje do zaključka prodaje.

Več o sistemu marketinške avtomatizacije lahko preberete na 34 straneh prvega Marketing automation vodiča v slovenščini, ki ga je pripravila agencija Madwise.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing je danes bolj pomemben kot kdajkoli prej. Vedno več podjetij vstopa na digitalni trg, zaradi česar se povečuje konkurenca. Zato je razumevanje aktualnih marketinških trendov izjemno pomembno tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Oblikujte prodajni lijak tako, da boste podvojili, potrojili ali celo podeseterili prihodke v vašem podjetju, hkrati pa pridobili več prostega časa, ki ga boste lahko preživeli z družino in prijatelji, namesto da bi se ves čas borili za nove in nove stranke. Preberite več >>

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Lahko rečemo, da je prodajni ali pa marketinški lijak le serija korakov, ki jih morate narediti, da potencialna stranka postane kupec. Ideja prodajnega lijaka temelji na razumevanju, česa si vaše potencialne stranke želijo in česa si pravzaprav vi želite, da naredijo. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Prodajni lijak omogoča, da podjetje svoje obiskovalce uspešno konvertira v kupce, tako pa lažje ustvarja prihodke in posledično uživa višje dobičke. V današnji video rubriki si oglejte razlago 7 korakov, potrebnih za vzpostavitev učinkovitega Facebook prodajnega lijaka. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje