Kupec pričakuje osebno komunikacijo

Znate na spletu komunicirati s svojimi potencialnimi kupci? Ti so precej napredni uporabniki digitalnih orodij, ki v poplavi informacij filtirirajo le najbolj relevantne. V nadaljevanju lahko preberete, kako na spletu vzpostaviti oseben odnos s kupcem.
Kupec pričakuje osebno komunikacijo

Današnji kupec je na spletu. Precej dobro ve, kako priti do želenih informacij ali vsaj kako začeti. V množici e-mail sporočil, oglasov, video vsebin, družabnih omrežij ter ostalih komunikacijskih formatov in kanalov je njegova pozornost omejena. Čas je na spletu postal dragocena valuta.

Na spletu opravi tudi večino svoje nakupne poti, česar se podjetja vedno bolj zavedajo. Pospešeno ustvarjajo vsebine in jih pošiljajo potencialnim kupcem. Ti se med vsemi informacijami odločajo po načelu relevantnosti. Če odgovarjajo na vprašanja, ki si jih zastavlja v tistem trenutku, so zanj pomembna, drugače romajo v smeti.

Kupec torej pričakuje personalizirane, zanj relevantne informacije. Poiskal jih bo sam ali pa jih prejel od vas. Ne želi pa namenjati svojega časa prebijanju čez ‘generična’ masovna sporočila. Ko vas stranka pocuka za rokav med policami vaše trgovine, z veseljem rešite njene težave. Podobno osebno komunikacijo omogoča tudi splet, le nekaj marketinške tehnologije potrebujete. Ter osredotočenost na kupca. Kako se lotiti naloge?

Delavnica Kako pisati za splet

Nakupne persone

Najprej morate vašega kupca poznati.

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. Vživite se v svojega kupca s pomočjo članka User persona.

Danes segmentacija na podlagi starostnih razredov in geolokacije ni dovolj. Enaintridesetletna Mariborčanka Maja, ki stremi k uspehu v športnem marketingu in triinintridesetletna Mariborčanka Estera, ki se pripravlja na prihod dojenčka, se na spletu ne obnašata prav nič podobno. Če prodajate otroške vozičke, je Estera idealna stranka, medtem ko Maje ne zanimate.

Nakupne persone so ljudje, udeleženi v vašem prodajnem procesu. Lahko je le ena, če govorimo o ozko segmentiranem B2C poslu, lahko jih je več. Direktorja IT službe bodo zanimale drugačne informacije kot vodjo financ ali direktorja podjetja. Persone morate pripraviti za vse tri.

Nakupna persona je torej “kartica” posameznika, ki vam pove, kako razmišlja vaš kupec. Opredeli njegove cilje in vrednote ter na drugi strani strahove. Vanjo zapišete, kako se obnaša na spletu in kakšna so njegova oziroma njena vprašanja. Bolj natančno poznate vašo persono, bolj osebno lahko komunicirate z njo.

Nakupna pot

Del priprave persone je tudi razumevanje, kako kupuje. Na kakšna vprašanja si mora odgovoriti, preden lahko naredi naslednji korak?

Nakupna pot poteka po fazah – od zavedanja samega izziva in izobraževanja, do raziskovanja rešitev in primerjanja ponudnikov. V vsaki izmed faz kupec potrebuje različne in drugače poglobljene informacije.

Pogovarjajte se z obstoječimi strankami in naj vam razložijo, kako je potekal njihov nakupni proces. Premislite, kakšna vprašanja vam postavljajo potencialne stranke na sestankih.

Narišite si nakupno pot in za posamezno fazo narišite izzive, s katerimi se kupec sooča. Ta shema bo odlična podlaga za naslednjo točko.

Uskladite prodajni proces z nakupno potjo vaše stranke

Uskladite prodajni proces z nakupno potjo vaše stranke (Vir slike: Madwise).

Priprava vsebine

Ko poznate persono in njeno nakupno pot, lahko pripravite vsebino, ki jo na njej potrebuje. Z zanimivimi in poučnimi vsebinami odgovorite na posamezno vprašanje. Se denimo izkaže, da kupca skrbi, kako bo sestavil vaš produkt? Pripravite enostavno in zabavno shemo, ki odpravi ta strah.

Pokličite le najbolj “vroče” kontakte

Ker poznate vašega kupca, boste pri pripravi vsebine lažje določili ton komunikacije, strokovnost jezika, vizualne elemente ter sam format vsebine. Predstavljajte si konkretno osebo, vsebine bodo še boljše.

Akcija, ki jo kupec želi

Klasične marketinške kampanje izhajajo iz potreb podjetja. Mi imamo nov produkt, mi želimo prodati dodatno storitev, mi vstopamo v zadnjo četrtino leta in moramo doseči plane …

V času informiranega kupca tovrsten pristop bolj slabo deluje. Oziroma le na tistem majhnem odstotku, ki je tik pred nakupno odločitvijo. In še to pod pogojem, da vas pozna in vam zaupa.

Digitalni kupec potrebuje marketinški program. Pripravljene vsebine sestavite v prav zanj zasnovano serijo, ki bo odgovorila na njegova vprašanja takrat, ko bo on to želel in na komunikacijskih kanalih, ki so mu blizu. Pri pripravi persone ste jih opredelili, prav tako poznate čas, ko je aktiven na spletu, naprave, ki jih uporablja za dostop in še kakšno značilnost. Uporabite te podatke pri zasnovi programa za kupca.

Marketinška avtomatizacija

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Sistem marketinške avtomatizacije je informacijski sistem, ki osebno komunikacijo z digitalnim kupcem na spletu spravi v življenje. Spremlja obnašanje vsakega posameznika na spletu in  požene tisti program, ki ustreza njegovim željam in izzivom. Avtomatično mu dostavlja točno tiste vsebine, ki jih potrebuje. Marketinški oddelek tako ne zahteva (tako) velikega števila ljudi, kupec pa je zadovoljen in se počuti suverenega za naslednji nakupni korak.

Današnji kupec za odločitev potrebuje vedno več informacij. Te bo pridobil, da si ustvari celotno sliko in se počuti suverenega. Sistem marketinške avtomatizacije podjetju omogoča komunikacijo s kupcem že na začetku nakupne poti. Na ta način vzpostavlja odnos z njim že v fazi raziskovanja in ga pelje do zaključka prodaje.

Več o sistemu marketinške avtomatizacije lahko preberete na 34 straneh prvega Marketing automation vodiča v slovenščini, ki ga je pripravila agencija Madwise.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje