Lasten program za izobraževanje SEO ekipe: da ali ne?
SEO optimizacija (Vir slike: Pixabay.com)
Podjetja imajo na voljo le dve možnosti, ko naletijo na nov problem, ki ga morajo rešiti: lahko se odločijo, da težavo razrešijo sama, ali pa se odločijo za t.i. outsourcing in za to najamejo zunanjo ekipo. A dejstvo je, da ima prav vsaka izmed možnosti svoje prednosti in slabosti, zato je treba odločitev dobro pretehtati.
To velja prav za vsak vidik podjetništva, a tokrat se bomo posvetili področju optimizacije spletne strani. Natančneje: vprašali se bomo, ali je smiselno, da podjetje, ki želi v prihodnosti samo opravljati SEO optimizacijo, napravi lasten program izobraževanja za svojo ekipo, namesto da najame zunanje strokovnjake, ki bi izobraževali njihovo ekipo.
Kakšne so prednosti in kakšne so slabosti?
Prednosti, če se namesto za izdelavo lastnega programa za izobraževanje na področju SEO optimizacije odločite za najem že izkušenih učiteljev, je več. Med njimi so:
- časovni prihranek: Ker boste najeli strokovnjaka, vam ne bo treba skrbeti za izdelavo učnega načrta, iskanje učnega materiala in podobno. Za ustrezen izobraževalni program bo namreč poskrbel kar učitelj – SEO strokovnjak – sam.
- denarni prihranek: Ta je očiten predvsem tedaj, ko je potrebno enkratno izobraziti manjše število članov ekipe. V primeru večjih ekip so stroški izobraževanja precej višji.
- bogato strokovno znanje: Z najemom izkušenega SEO strokovnjaka boste pridobili tudi njegovo bogato znanje, ki ga je pridobil tekom večih let ukvarjanja s tem področjem, saj ga bo kot strokovnjak z veseljem delil z vami.
- možnost pridobitve certifikata: Mnogi uveljavljeni ponudniki SEO izobraževanj omogočajo tudi pridobitev dokazil o pridobljenem znanju – bodisi v obliki diplome ali certifikata.
- izbira najprimernejšega učitelja: Ker ste vi tisti, ki boste najeli učitelja, lahko izberete sebi najprimernejšega. Poiščite osebo, ki vam bo znanje podala na takšen način, ki je vam in vaši ekipi pisan na kožo.
Obstaja pa tudi nekaj slabosti. Med njimi so:
- za znanje boste vedno morali plačevati: podobno kot pri najemu stanovanja boste tudi tu morali ves čas plačevati – v tem primeru za dostop do znanja. V kolikor bo izobraževanje trajalo več let, je vredno razmisliti, ali ne bi bila smiselna investicija v lasten izobraževalni program.
- spremembe potreb z rastjo podjetja: ni nujno, da bodo najeti učitelji skrbeli za to, da bodo program učenja prilagodili vašemu podjetju, ki bo skozi leta (najverjetneje) zraslo in se razširilo. V kolikor ustvarite lasten program, bo ta rasel skupaj z vašim podjetjem.
- neprilagojenost programa: morda potrebujete zgolj znanje SEO optimizacije za mobilno spletno stran, ne pa za klasične spletne strani, zato vam morda ni treba plačevati za polno izobraževanje, ki vključuje tudi številna druga področja optimizacije spletnih strani.
- visoki stroški za večje ekipe: skorajda vsak izobraževalni program je ustvarjen z mislimi na posameznika – temu prilagojene pa so tudi cene. Za večje število članov ekipe boste tako najverjetneje plačali poln znesek, brez popustov, ne glede na to, da bodo vsi člani ekipe obiskovali enak učni program.
Prednosti in slabosti najema izkušenih SEO učiteljev je torej več. Da bi sprejeli pravilno odločitev, morate pretehtati oboje, pri tem pa si lahko pomagate tudi z različnimi vprašanji: Koliko ljudi bo v vašem podjetju potrebno izobraziti – danes in čez nekaj let? Ali imate dovolj znanja, da pripravite kvaliteten izobraževalen program? Boste z gradnjo lastnega izobraževalnega programa resnično prihranili?
Ta in podobna vprašanja vam bodo pomagala, da sprejmete pravilno odločitev: bodisi ustvarite lasten program za izobraževanje na področju SEO optimizacije, bodisi se odločite za najem že izkušenih učiteljev.
Vir: Moz.com