Kulinarični sprehodi po Ljubljani ter druge kulinarične zgodbe

Ljubljananjam je pisan projekt, ki ponuja gurmanske sprehode, koledar kulinaričnih dogodkov, lokalne namige o najbolj priljubljenih gostilnicah in kavarnah ter druga kulinarična doživetja, ki rišejo silhueto Ljubljane in Slovenije v gastronomski luči.
Kulinarični sprehodi po Ljubljani ter druge kulinarične zgodbe

Kulinarični sprehodi so med turisti vse bolj priljubljeni (foto: Mankica Kranjec).

Za kulinaričnim projektom stoji Iva Gruden, ki je dolgoletna fotonovinarka, kulinarična zagrizenka, popotnica, couchsurferka in komunikacijska svetovalka. V projektu Ljubljananjam je tako združila vse svoje ljubezni: do fotografije, poročanja, organizacije dogodkov, komuniciranja in, jasno, dobre kuhinje.

»V zadnjih 13 letih sem dobri dve leti preživela v kanadskem Vancouvru, približno enako količino časa pa povsod drugje po svetu – potovanja so moje življenje. Vseskozi so me lokalci in turisti v domačem kraju spraševali eno in isto: kje neki lahko v Ljubljani kaj dobrega prigriznejo?! Po tistem drugem letu življenja v Vancouvru, kjer sem delala v vinoteki sredi najboljše pokrite tržnice v mestu, mi je bilo jasno, da bo po vrnitvi domov čas za nov izziv. Moji prijatelji so bili istih misli. In tako se je tistega čudovitega poletja 2013 rodil Ljubljananjam,« o začetkih pripoveduje Iva.

Ljubljananjam je torej logično nadaljevanje vsega, kar je Iva bila in počela pred tem. Projekt predstavlja več kulinaričnih zadev, med njimi so tudi kulinarični sprehodi, ki so v tujini že stalnica turistične podobe, pri nas pa pravzaprav novost.

Fotografija: Mankica Kranjec

Kulinarični sprehodi so vse bolj priljubljeni, saj je tudi gastronomija na vrhu prioritet turista, ko obišče tuje mesto.

»Vsak sprehod je drugačen in prilagojen mojim skupinam, ki so majhne, do pet ljudi, tako da sem zelo fleksibilna in se prilagajam željam in potrebam gostom. Če so skupine večje, a homogene (recimo skupina prijateljev, sodelavcev), je malo drugače, a še vedno pristno, intimno, sproščeno.« Sprehod poteka tako, da v določenem času, ponavadi v treh urah, udeleženci obiščejo nekaj malih, večinoma družinskih, neodvisnih obedovalnic, v katerih skozi hrano in pogovor z ljudmi za kuhinjskim pultom udeleženci spoznavajo sodobno in zgodovinsko Ljubljano. »Ne gre le za hrano, pač pa tudi recimo kavo, vino ali butično pivo,« pravi Iva, ki ima sploh slednjega zelo rada in ga z veseljem promovira med svojimi gosti.

Kulinarični sprehodi so vse bolj priljubljeni, saj je tudi gastronomija na vrhu prioritet turista, ko obišče tuje mesto. »Ljudje pridejo z vsega sveta in predvsem z nešteto zgodbami. Tudi zato imam majhne skupine, ker me kot novinarko zanimajo zgodbe, ki jih ljudje nosijo s seboj. In te so … neprecenljive,« se namuzne.

Slovenijo so v zadnjem času zajeli kulinarični dogodki, dogajajo se pivo & burger festivali, Odprta kuhna, kulinarični resničnostni šovi in tedni restavracij. Iva se ne boji, da bi se tega »prenajedli«. »Ponavadi v Slovenijo vse pride z zamikom, zato ne preseneča, da se pri nas dogaja to, kar se je recimo meni v Vancouvru že pred nekaj leti, zdaj. In meni je OK, vse ima neko svojo časovnico, svoj timing. Mislim, da so pri nas številni kulinarični festivali že dolgo poznani (solinarski, kaki, Grossman … ), a morda je bolj oživela Ljubljana. Težko napovedujem prihodnost. Mislim, da se kakovostnih prireditev človek ne more prenajesti.«

Iva sicer ves čas kuje nove (kulinarične) projekte. Med drugim 21. in 22. novembra v Ljubljani soorganizira Njam zgodbe, drugo konferenco kulinaričnih blogerjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: