Manj birokracije za male podjetnike

Odslej bo za mala podjetja, ki v predhodnem davčnem obdobju niso presegla 50.000 EUR prihodkov, omogočen vstop v sistem pavšalne obdavčitve, kar jim bo omogočilo enostavnejše poslovanje brez obveznega vodenja poslovnih knjig in priprave letnega poročila.

Ministrstvo za pravosodje in javno upravo, ki sistemsko pokriva področje odprave administrativnih obremenitev, je pregledalo spremembe paketa zakonov na področju davčne zakonodaje, ki vključuje Zakon o dohodnini, Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb, Zakon o davčnem postopku in Zakon o gospodarskih družbah RS.

Poslovnim subjektom, ki v predhodnem davčnem obdobju niso presegla 50.000 EUR prihodkov, bo omogočen vstop v sistem pavšalne obdavčitve, kar jim bo omogočilo enostavnejše poslovanje brez obveznega vodenja poslovnih knjig in priprave letnega poročila.

Za podjetnike pomembna sprememba je tudi dvig praga za oprostitev obračunavanja DDV za male davčne zavezance s 25.000 evrov na 50.000 evrov. Sprememba naj bi se realizirala do 30. junija 2013. Slovenija je v tem primeru zaprosila Evropsko komisijo za odstopanje od DDV direktive.

Predlog sprememb zakonodaje prinaša možnost zmanjšanja davčne osnove v višini 70 % davčno priznanih prihodkov ter obračun davčne obveznosti z uporabo fiksne davčne stopnje v višini 20 % za fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Davek od dohodka pravnih oseb se bo plačeval po stopnji 18 % od davčne osnove za leto 2012, 17 % od davčne osnove za leto 2013 in 16 % za leto 2014.

Primer: Podjetje, ki bo v posameznem davčnem obdobju doseglo 30.000 EUR prihodkov, ima možnost za 70 % prihodkov (21.000 EUR) zmanjšati davčno osnovo, ki bo tako znašala 9.000 EUR. Od davčne osnove bo moral poslovni subjekt (v primeru, da gre za fizično osebo, ki opravlja dejavnost) plačati 20 % davka, torej v tem primeru 1.800 EUR. Zaradi enostavnejšega poslovanja podjetje ne bo potrebovalo računovodskega servisa in bo tako na letni ravni prihranilo najmanj tisoč evrov. Predvsem pa bodo občutni prihranki podjetnika zaradi predvidljive davčne obveznosti in poenostavljenega ugotavljanja davčne osnove.

Najpomembnejše prednosti predloga uvedbe pavšalne obdavčitve so poenostavljeno ugotavljanje davčne osnove, torej odprava obveznosti vodenja poslovnih knjig in sestavljanja letnega poročila (več kot 1.000 EUR/subjekt letno prihranka), davčna obveznost, ki bo vnaprej predvidljiva, ukinitev obveznega obračunavanja DDV, lažji nadzor, razbremenitev uslužbencev in davčne uprave, predpostavlja pa se tudi povečanje proračunskih prihodkov od pobranih davkov ter zmanjšanje obsega sive ekonomije.

Ob zasledovanju cilja, da bi ureditev zaživela v čim večjem obsegu ter učinkovito prispevala k spodbujanju konkurenčnosti in enostavnejšega poslovnega okolja, bi bilo smotrno razmisliti tudi o dodatnih možnostih, ki bi stimulirale poslovne subjekte za vstop v sistem pavšalne obdavčitve. To so zvišanje odstotka davčno priznanih odhodkov, prilagoditev sistema obračuna prispevkov za socialno varnost fizičnih oseb, ki opravljajo dejavnost, zaradi katerega se v primeru pavšalne obdavčitve obveznost zavezancev ne bi bistveno zvišala, in dodatna stimulacija za vstop v pavšalni sistem obdavčitve, ki bi pomenil odlog plačila obveznih prispevkov za novoustanovljene poslovne subjekte za obdobje enega leta.

Prav tako bi prispevali k odpravi administrativnih ovir in zmanjševanju zakonodajnih bremen z določanjem višine obveznih prispevkov za celo poslovno leto in ne kot v obstoječem sistemu za vsak mesec sproti.

Vir: MPJU

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje