Miti o aplikaciji Uber

Avtor Maruša Žibert — 23.12.2014
Komentiraj!
Aplikacija Uber v nekaterih mestih povzroča številne nevšečnosti, ena zadnjih se je zgodila v Indiji, ko je voznik Uberja posilil potnico. O Uberju obstajajo tudi nekateri miti, ki pa jih je v zapisu na omrežju LinkedIn razbila nekdanja Uberjeva zaposlena Melanie Curtin.
Miti o aplikaciji Uber

Mite o aplikaciji Uber je razbila nekdanja zaposlena (Vir slike: YouTube).

Curtinova je bila v Uberju zaposlena skoraj eno leto. V svojem zapisu je razbila pet mitov o Uberju.

Med skoraj enoletnim delom na Uberju ni nikoli opazila domnevne brogramerske (skovanka med bro, moški in programer) kulture. Niti ne pri izvršnem direktorju, vodji projekta, ekipi na splošno. Pravzaprav je tam opazila veliko žensk, ki so se vse bolj približevale voditeljskim in ostalim funkcijam.

Opazila pa je, da je bilo precejšnje razhajanje v številu generalnih menedžerjev, in sicer v prid moških. Vendar pa nikoli ni doživela šovinizma, pravzaprav meritokracijo. Tisti, ki so bili povišani, so bili tako moški kot ženske.

Vsaka novica je dobra novica

V zapisu je omenila, da se vedno nasmeji, ko vidi zapise v medijih, da je za Uberjem še en slab teden, da ne morejo brez tedensko slabih novic. Veste, kaj se zgodi, ko Uber dobi v medijih novo slabo vest? Podobno kot pri pozitivnih, pravi. Ljudje začnejo raziskovati po spletu, kaj je Uber, nekateri si celo naložijo aplikacijo. Torej, podobno kot pri vseh ostalih novicah. Ne glede na to, ali gre za dobro ali slabo novico, gre za večanje zavedanja o vašem produktu oziroma storitvi. Zato, poudarja, vsaka novica je dobra novica.

Cene se ne prilagajajo po posameznih voznikih, nobenega ne preferira. Gre za avtomatični algoritem, ki zajame vse spektre, gnečo in podobno. Ne gre za to, da bi Uber s tem želel prejeti več denarja oziroma izkoristiti voznike, gre za to, da ohranja voznike na cesti.

Pomembno je poudariti tudi, da se Uber ne vrti le okoli voznikov. Uberjevi vozniki niso njegovi direktni zaposleni. Imajo popolno avtonomijo, tudi v primeru, kdaj se bodo prijavili v sistem in odjavili. Zato mora Uber najti pot za njihovo spodbudo, in ena od njih je plačilo.

Konkurence pravzaprav ni

Vsaj v ZDA ne obstaja boljša alternativa Uberju. Morda le v San Franciscu, kjer je na voljo Lyft. Za vse ostale pa Uber predstavlja najbolj zanesljivo in učinkovito alternativno taksi industriji, ki je pogosto nevarna, umazana, nepriročna, obenem pa težka za spremljanje in nadziranje.

Curtinova se v zapisu dotakne tudi nedavnega primera posilstva v New Delhiju. Meni, da je bila posiljena ženska izredno hrabra. Čeprav je bila napadena in prestrašena, se je zatekla na pomoč k policiji. To je izredno pomembno, tudi za to, da ga policija aretira in da tega ne bo več nikoli mogel ponoviti, poudarja.

Napad odpira nova vprašanja

Grozljiv primer je odprl tudi številna vprašanja o širitvi Uberja. Urejenost, ki jo ima v ZDA, težko doseže v ostalih državah. Uber želi obvarovati vozeče, kolikor je pač to možno, bo pa kot vse kaže Uber potreboval nov mehanizem nadzora nad vozniki.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice