Množično financiranje (crowdfunding) je tu!

Avtor Borut Borštnik — 26.11.2013
Komentiraj!
Množično financiranje, bolj poznan je angleški izraz crowdfunding, je čedalje bolj priljubljen način financiranja podjetniških projektov. Za razliko od nekaterih drugih novosti, smo bili Slovenci v tem primeru zelo hitro dojemljivi.
Množično financiranje (crowdfunding) je tu!

Crowdfunding / množično financiranje

Še več, glede na majhnost naše države, nekolikšen zaostanek v podjetniški miselnosti, razvitosti podpornega okolja za razvoj podjetništva in na splošno slabim gospodarskim razmeram, lahko rečemo, da smo Slovenci pravzaprav rekorderji na področju množičnega zbiranja sredstev.

Kaj je množično financiranje?

Množično financiranje (crowdfunding) je definirano kot skupen nastop posameznikov v podporo določenemu projektu. Lahko gre za najrazličnejše projekte: dobrodelne, umetniške, glasbene, razvoj tehnoloških izdelkov... v tem članku se bomo usmerili predvsem na področja, ki so vezana na podporo produktov mladih podjetij oziroma startupov.

Množično financiranje ima v grobem tri oblike podpore za zbiratelje sredstev:

  • Lastniško financiranje,
  • dolžniško financiranje,
  • nagradno / donacijsko financiranje.

Ravno zadnja oblika financiranja, kjer podpornik donira sredstva zaradi simpatij do projekta ali pa ker v zameno sprejme izdelek po promocijski ceni ali z ekskluzivnimi dodatki, je trenutno najbolj aktualna.

O skorajda vseh slovenskih crowdfunding projektih smo obširno pisali tudi na našem portalu, nekaj arhivskih objav si lahko ogledate v nadaljevanju:

  • Xvida,
  • Lumu,
  • ONDU,
  • Musguard,
  • Chipolo,
  • RedPitaya,
  • Fly Kly.

Več preberite v članku: Množično financiranje (crowdfunding).

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!